MTI

Honlapjának blokkolása ellen tiltakozik az Uber

A személyszállítás területén 21. századi szabályozási keretrendszert kell alkotni, amely kifejezetten támogatja az innovációt, a fogyasztót állítja a középpontba, és illeszkedik az okostelefonok korszakához - mondta az Uber magyarországi operatív vezetője. Kedden ismét hatalmas taxistüntetés lesz a repülőtérre vezető úton.

Fekete Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) épülete előtt tartott sajtótájékoztatón az Uber honlapjának blokkolását is lehetővé tévő törvényjavaslatra utalva kifejtette: világszerte 415 városban működik az Uber, sehol nem blokkolják. Az innováció blokkolása nem lehet jó irány - szögezte le. A sajtótájékoztatót követően Fekete Zoltán egy levelet és több ezer, az Uber magyarországi megmaradását támogató aláírást adott át Kiss Anitának, az NFM sajtófőnökének.

Fónagy Jánosnak, az NFM parlamenti államtitkárának címzett levelükben az adózással és a szabályozással kapcsolatban kidolgozott konkrét javaslataikat írták le, valamint találkozót kértek az államtitkártól, hogy személyesen mondhassák el az Uber szabályozására kidolgozott nemzetközi példákat - ismertette Fekete Zoltán. Mintegy 30 ezer aláírást gyűjtöttek össze az Uber magyarországi megmaradásának támogatására, ami véleménye szerint azt tükrözi, hogy sokak úgy látják, Magyarországon ez a jövő, amit semmiképpen sem szabadna gátolni.

Az Uber magyarországi operatív vezetője elmondta: azt kérik a minisztériumtól, hogy vegye figyelembe az Uber nagy társadalmi támogatottságát. Cégük nyitott a tárgyalásra, az egyeztetésre - hangsúlyozta. Fekete Zoltán elmondta: körülbelül 150 ezer magyar felhasználója van az Ubernek, velük szemben áll az a "150 hangoskodó taxis", akik hétről-hétre próbálják sakkban tartani Budapestet. Próbálnak nyomást gyakorolni a döntéshozókra azért, hogy az Uber és a hozzá hasonló szereplők ne működhessenek Budapesten, ezáltal pedig ebben az iparágban gyakorlatilag megszűnne a verseny - tette hozzá.

Ismertetése szerint minden olyan sofőrnek, aki az Uber rendszerét használja, vállalkozói adószámmal kell rendelkeznie, valamint február vége óta minden egyes budapesti uberes út után elektronikus számlát állítanak ki, ami tartalmilag és formailag is megfelel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előírásainak. A sofőrök személyszállítói engedélyekkel rendelkeznek, amelyet - akárcsak a taxisok esetében - a közlekedési hatóság állít ki - jegyezte meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jawarider #19
    Taxisnak vették már le a rendszámát mert nem adott számlát ???
  • lac coo #18
    De nem akarja kivonni magát az Uber.....
    Egyáltalán miért azzal balhéznak a gyökerek, hogy tiltsák be, miért nem azzal hogy tartsák be a szabályokat és legyen verseny ? ;)

    Egyébként asárga autót, fix viteldíjat, hatalmas éves ellenörzési költségeket éppen a taxisok ezen része harcolta ki ,aki most is ugat, ugyanis, nem szeretik a konkurenciát .....akkoriban sok volt a taxis, sokan olcsóbbak lettek mert verseny volt ...no ez nekik nem jött be ....

    Nem véletlen, hogy a mostani tüntetéseken is alig képviseltetik magukat a nagy taxis cégek ....

    De igazából jól nyomják, mindenki utálja őket mint a szart .. Bravó ! :))
  • philcsy #17
    Ha embereket szállítasz pénzért, akkor személyszállító vagy.
    Ha kölcsön adsz, akkor hitelező.
    Ha nem érted, akkor hülye, de a lényeg, hogy ezek a dolgok szabályozva vannak, és ez alól nem vonhatod ki magadat azzal, hogy én csak magánemberként elvittem valakit valahova.
  • lac coo #16
    az a baj, ebben a retek országban már semmit nem számít mit is akar az user, a polgár a kisember .....Gyanítom jobban akarnának uberezni ....Meg úgy cakkpakk az élet minden területén már jobb lenne egy modern "uber " ....
  • kicsizoz #15
    Olyan a taxis szakma mint mozdonyon a fűtő, kihalóban vannak, ezért legyünk velük megértőek és viseltessünk a vergődésükkel szemben kellő türelemmel...
  • lac coo #14
    Hehe...Masik maimcikkmitt SG-n: onvezeto taxikat fejlesztenek.....

    Na azzal mi lesz, az is tiltcsak be ?:)

    Amugy nincs igazuk a taxisoknak, az Uber igen is hajlando adozni, szamlat is stb.....
    A gyoker sarga festest, az evi brutal dijakat a jolmeni taxisok, cegek harcoltak ki maguknak, azg is pont azert amiert most ugatnak: nem akarnak semkifele konkurenciat !
    Ahogy lentebb irta valaki : legyen verseny es meglatjuk ki a jobb...Nos ok tudjak ki a jobb, ezert harcolnak ellene mar mar megveszve .
  • morguldae #13
    Mit nem lehet azon megérteni, hogy az Uber nem taxi?! A taxisoknak mégis mi köze hozzá, hogy magánemberek a saját kocsijukban elvisznek néha valakit valahová?... Semmi közük hozzá! Menjenek már a fenébe! Ha kölcsön adok néha havernak mert kéne neki egy kis pénz, akkor én Bank vagyok? Nem hinném. Uber - Taxi ugyan így van!... Semmi köze a kettőnek egymáshoz! Ha a taxisoknak nem tetszik a mostani munkájuk, az indokolatlanul "törvényileg" rájuk kényszerített szarságok, menjenek át az Uberhez, és kész! Egyébként a taxisokra kényszerített sok idiótaság szintén felesleges. Nem kell mindent ilyen szinten szabályozni egy elvileg szabad országban! Egy szolgaországban persze mindent meg lehet tenni...
  • lammaer #12
    Nekem csak az a furcsa, hogyha 100 taxisra minden héten rájön a tüntethetnék akkor ők annyiszor agyonverhetik a budapesti közlekedést?

    Szóval mondjuk én isbemehetek holnap a rendőrségre hogya haverokkal kordont akarok állítani a deáktéren és akkor a rendőrség csak tudomásulveheti azt kész?

    Valahogy nem látom a nagy néptömegeket a taxisok mögött, és ehhez képest aránytalanul nagy hangsúlyt kapnak illetve kárt okoznak másoknak a demonstrációikkal... esküszöm, a tanári mozgalom ami mögött azért jóval nagyobb tömeg van nem szól ekkorát mint pár taxis balhézása.
  • msnforever2 #11
    Orbot + Orfox, aztán azt blokkolnak amit akarnak.
  • suba53 #10
    Az Uber megteremtette azt a környezetet, felhasználói biztonságot, amik miatt sokan szívesebben választják, mint a hagyományos taxit.

    Előre tudod nagyjából a viteldíjat, ha kicsik maxos vagy nem visznek ki a város szélére kétszer, hogy a fuvardíj az egekbe emelkedhessen, nincs készpénz forgalom, térképen követhető az autó helyzete, éppen hol jár, a sofőr neve, minősítése rendelkezésedre áll, nincs elvárt borravaló, egyszóval mindaz megvan, amiket a taxis hiénák a hátuk közepére kívánnának, mert ilyen rendszerben nem lehet átverni, lehúzni kizsigerelni az utasokat, még a külföldieket sem, akikre a hiénák előszeretettel utaznak.

    Egy jól átlátható rendszer, minden szempontból korrekt.

    Meg kellene teremteni a megfelelő szabályozási hátteret, ami az adózási, műszaki és közlekedési biztonsági hátteret garantálja, és akkor hajrá, győzzön a jobbik.

    A taxisok nagy része ettől a versenytől retteg, mert egyből kiderülne hogy a király meztelen.
    Utoljára szerkesztette: suba53, 2016.05.10. 08:53:43