Berta Sándor
India - kell az internetelérés, de nem mindenáron
A világ legnépesebb demokráciájában a korszerűség szimbólumának számítanak az internetkávézók.
"Ez az a digitális India, amiért dolgozunk. Emellett fontos a korrupciómentesség is" - jelentette ki a 33 éves Sunil Kumar, aki Gáziábád szélén üzemeltet egy internetkávézót. A digitális világot és a korrupciómentesség nem véletlenül van megemlítve egymás mellett, ugyanis az online ügyintézés esetén nem csupán a hivatalok felkeresése szűnik meg, hanem a csúszópénzek kifizetése is.
Kumar internetkávézója egy úgynevezett közösségi szolgáltatóközpont (CSC), amely részét képezi a helyi kormány ambíciózus projektjének. A kabinet szeretné az ország digitális fejlődését elősegíteni és azt elérni, hogy a szolgáltatások a világhálón is elérhetők legyenek. A CSC-ket nem hivatalnokok üzemeltetik, hanem üzletemberek, akik az állam partnerei a programban és megszerezték az ehhez szükséges licenceket.
Az internetkávézókban bárki adószámot igényelhet, biztosíthatja az állatait vagy éppen jelentkezhet egy nyelvtanfolyamra. Néhány helyen még egészségügyi szolgáltatások is működnek: ezekben orvosi berendezésekkel felvételeket készítenek az üzemeltetők, majd azokat elküldik valamelyik indiai nagyváros kórházába, ahol elkészítik a diagnózist. Néhány CSC csupán egy apró helyiség, amelynek üzemeltetése mellékfoglalkozás az adott kereskedő vagy üzlet számára, és a fő tevékenység például a mobiltelefonok feltöltése.
Ravi Shankar Prasad indiai távközlési miniszter részben a CSC-rendszerre hivatkozva állítja, hogy már 400 millió helyi felhasználónak van internethozzáférése. A számuk még az idén meghaladhatja a 550 milliót.
"Ez az a digitális India, amiért dolgozunk. Emellett fontos a korrupciómentesség is" - jelentette ki a 33 éves Sunil Kumar, aki Gáziábád szélén üzemeltet egy internetkávézót. A digitális világot és a korrupciómentesség nem véletlenül van megemlítve egymás mellett, ugyanis az online ügyintézés esetén nem csupán a hivatalok felkeresése szűnik meg, hanem a csúszópénzek kifizetése is.
Kumar internetkávézója egy úgynevezett közösségi szolgáltatóközpont (CSC), amely részét képezi a helyi kormány ambíciózus projektjének. A kabinet szeretné az ország digitális fejlődését elősegíteni és azt elérni, hogy a szolgáltatások a világhálón is elérhetők legyenek. A CSC-ket nem hivatalnokok üzemeltetik, hanem üzletemberek, akik az állam partnerei a programban és megszerezték az ehhez szükséges licenceket.
Az internetkávézókban bárki adószámot igényelhet, biztosíthatja az állatait vagy éppen jelentkezhet egy nyelvtanfolyamra. Néhány helyen még egészségügyi szolgáltatások is működnek: ezekben orvosi berendezésekkel felvételeket készítenek az üzemeltetők, majd azokat elküldik valamelyik indiai nagyváros kórházába, ahol elkészítik a diagnózist. Néhány CSC csupán egy apró helyiség, amelynek üzemeltetése mellékfoglalkozás az adott kereskedő vagy üzlet számára, és a fő tevékenység például a mobiltelefonok feltöltése.
Ravi Shankar Prasad indiai távközlési miniszter részben a CSC-rendszerre hivatkozva állítja, hogy már 400 millió helyi felhasználónak van internethozzáférése. A számuk még az idén meghaladhatja a 550 milliót.