Berta Sándor
Optikai kábeleket fektetnek a német autópályákba
A cél az intelligens autók elterjedéséhez szükséges sávszélesség biztosítása és a vidéki régiók felzárkóztatása.
Új stratégiát dolgozott ki az európai uniós tagállam. Az Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter által ismertetett elképzelés lényege, hogy a jövőben az autópályák és a főutak felújításakor, illetve készítésekor az útépítési munkálatokkal együtt optikai kábeleket is lefektetnek majd. Emellett 2018-ig az átviteli sebességet a mostani 11,5 Mbps-ról legalább 50 Mbps-ra emelnék fel.
Az új stratégia segítségével egyrészt jelentős mértékben felgyorsítanák az optikai hálózatok kiépítését, másrészt az adatátviteli sebességet is növelnék. Alexander Dobrindt az ezzel kapcsolatos törvénytervezetet már be is nyújtotta a kabinetnek, amely elfogadta azt. További fontos eleme a csomagnak, hogy a szolgáltatóknak szintén meg kellene nyitniuk a meglévő és a tervezett hálózataikat a szélessávú internetkapcsolatok előtt. A politikus azzal érvelt, hogy így nem kellene az utakat többször felbontani.
A német kormány azért akar gyorsan lépni, mert egyrészt mielőbb felzárkóztatná a vidéki régiókat, másrészt az intelligens autók elterjedéséhez szükség van a legalább 100 Mbps-os vagy nagyobb átviteli sebességet kínáló hálózatokra. A miniszter kifejtette, hogy minden infrastrukturális beruházásnál meg kell majd vizsgálni, hogy lefektethetők-e egyúttal optikai kábelek is, legyen szó szennyvízcsatornákról, víz- és energiavezetékekről vagy sínekről. Minden szabad csőkapacitást ki akarnak használni. A Deutsche Telekom becslései szerint az egész országot lefedő optikai hálózat kiépítése 80 milliárd euróba kerülne, míg más becslések alapján ez az összeg 45 milliárd euró.
Az új stratégia segítségével egyrészt jelentős mértékben felgyorsítanák az optikai hálózatok kiépítését, másrészt az adatátviteli sebességet is növelnék. Alexander Dobrindt az ezzel kapcsolatos törvénytervezetet már be is nyújtotta a kabinetnek, amely elfogadta azt. További fontos eleme a csomagnak, hogy a szolgáltatóknak szintén meg kellene nyitniuk a meglévő és a tervezett hálózataikat a szélessávú internetkapcsolatok előtt. A politikus azzal érvelt, hogy így nem kellene az utakat többször felbontani.
A német kormány azért akar gyorsan lépni, mert egyrészt mielőbb felzárkóztatná a vidéki régiókat, másrészt az intelligens autók elterjedéséhez szükség van a legalább 100 Mbps-os vagy nagyobb átviteli sebességet kínáló hálózatokra. A miniszter kifejtette, hogy minden infrastrukturális beruházásnál meg kell majd vizsgálni, hogy lefektethetők-e egyúttal optikai kábelek is, legyen szó szennyvízcsatornákról, víz- és energiavezetékekről vagy sínekről. Minden szabad csőkapacitást ki akarnak használni. A Deutsche Telekom becslései szerint az egész országot lefedő optikai hálózat kiépítése 80 milliárd euróba kerülne, míg más becslések alapján ez az összeg 45 milliárd euró.