Berta Sándor

Érzelmeket szeretne felismerni az Apple

A konszern egy olyan startupot vásárolt fel, amely az arcon kifejezett érzelmek felismerésére specializálta magát.

Az Emotient nevű kaliforniai cég eddig a szolgáltatásait például a reklámokra adott reakciók elemzéséhez kínálta. Egy kereskedő felhasználta a technológiát a vásárlók arcának kiértékelésére, míg orvosok azt próbálták ki, hogy a segítségével kideríthető-e, ha a betegeknek egyébként nem látható vagy felismerhető fájdalmaik vannak. Az Apple a megszokott módon kommentálta a felvásárlást: a társaság időről-időre megvásárol kisebb technológiai vállalatokat és alapvetően nem nyilatkozik sem a céljaival, sem a terveivel kapcsolatban.

A The Wall Street Journal azt írta, hogy nem lehet tudni, hogy az Apple milyen célokra akarja felhasználni a megszerzett technológiát, de szerintük az Emotient felvásárlása összefüggésben állhat az Apple autóipari fejlesztéseivel, amelyekről hónapok óta lehet olvasni. Számos piaci szereplő dolgozik ugyanis olyan kamerákon, amelyek figyelik vezetés közben az autósokat és többek között azt ellenőrzik, hogy folyamatosan koncentrálnak-e.

Tavaly szeptemberben derült ki, hogy az Apple elektromos autója 2019-től jöhet. A jármű nem lesz alkalmas az önálló közlekedésre és egy külső gyártó bevonásával készítenék el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!