Berta Sándor
Jelölni fogja a Google a reklámokkal finanszírozott programokat
A cég szoftverboltjában a jövőben jól láthatóan jelölve lesznek a hirdetéseket tartalmazó alkalmazások.
A Google a Play Store kínálatában lévő összes olyan programot külön jelölni fogja, amelyek tartalmaznak reklámokat. Ehhez az első lépés az lesz, hogy a fejlesztőknek meg kell majd adniuk, ha a szoftverük ebbe a kategóriába tartozó termék, hogy a felhasználók láthassák ezt, illetve, hogy a többi alkalmazástól jól elkülöníthető legyen.
A fejlesztők online kézikönyvében már most is vannak utalások e termékek árképzésére és terjesztésére vonatkozóan. Ezen irányelvek alapján a készítőknek meg kell adniuk például, hogy a programjuk tartalmaz-e banner(eke)t, része-e harmadik fél reklámhálózatának vagy vannak-e szoftverben megjelenítendő hirdetések. A családi alkalmazások területén már most is vannak ilyen jelölések, de az Android Authority értesülései alapján jövő januártól mindegyik kategóriára kiterjesztik azok használatát. A Google az új rendszer bevezetésével kapcsolatban még nem közölt konkrét időpontot.
A webes konszern egyébként fenntartja magának a jogot, hogy az adatokat bármikor megvizsgálhassa és ha kiderül, hogy egy termék reklámokat tartalmaz, annak ellenére, hogy a fejlesztője ezt nem jelölte, akkor azt akár el is távolíthatják a szoftverbolt kínálatából. Emellett továbbra is lesznek jelölések arra vonatkozóan, hogy melyik programon belül van lehetőség vásárlásokra. Amennyiben egy alkalmazás ilyen lehetőséget és még reklámokat is tartalmaz, akkor azt külön jelezni fogják.
Az intézkedések oka, hogy évek óta sok panasz érkezik európai hatóságoktól a céghez olyan mobil alkalmazáson belüli vásárlásokkal kapcsolatban, amelyeket a fogyasztók, főként a gyermekek online játékok használata közben, gyakran nem is tudatosan végeznek. A tagállami hatóságok és az Európai Bizottság közös megoldások kidolgozásába kezdtek. Idén februárban az Amazon, az az Apple és a Google olyan megállapodást kötöttek az olasz versenyhivatallal a szoftvereken belüli vásárlások kapcsán, amely egész Európában érvényes, ezáltal átláthatóbbak lehetnek az alkalmazásokon belüli vásárlások.
A Google a Play Store kínálatában lévő összes olyan programot külön jelölni fogja, amelyek tartalmaznak reklámokat. Ehhez az első lépés az lesz, hogy a fejlesztőknek meg kell majd adniuk, ha a szoftverük ebbe a kategóriába tartozó termék, hogy a felhasználók láthassák ezt, illetve, hogy a többi alkalmazástól jól elkülöníthető legyen.
A fejlesztők online kézikönyvében már most is vannak utalások e termékek árképzésére és terjesztésére vonatkozóan. Ezen irányelvek alapján a készítőknek meg kell adniuk például, hogy a programjuk tartalmaz-e banner(eke)t, része-e harmadik fél reklámhálózatának vagy vannak-e szoftverben megjelenítendő hirdetések. A családi alkalmazások területén már most is vannak ilyen jelölések, de az Android Authority értesülései alapján jövő januártól mindegyik kategóriára kiterjesztik azok használatát. A Google az új rendszer bevezetésével kapcsolatban még nem közölt konkrét időpontot.
A webes konszern egyébként fenntartja magának a jogot, hogy az adatokat bármikor megvizsgálhassa és ha kiderül, hogy egy termék reklámokat tartalmaz, annak ellenére, hogy a fejlesztője ezt nem jelölte, akkor azt akár el is távolíthatják a szoftverbolt kínálatából. Emellett továbbra is lesznek jelölések arra vonatkozóan, hogy melyik programon belül van lehetőség vásárlásokra. Amennyiben egy alkalmazás ilyen lehetőséget és még reklámokat is tartalmaz, akkor azt külön jelezni fogják.
Az intézkedések oka, hogy évek óta sok panasz érkezik európai hatóságoktól a céghez olyan mobil alkalmazáson belüli vásárlásokkal kapcsolatban, amelyeket a fogyasztók, főként a gyermekek online játékok használata közben, gyakran nem is tudatosan végeznek. A tagállami hatóságok és az Európai Bizottság közös megoldások kidolgozásába kezdtek. Idén februárban az Amazon, az az Apple és a Google olyan megállapodást kötöttek az olasz versenyhivatallal a szoftvereken belüli vásárlások kapcsán, amely egész Európában érvényes, ezáltal átláthatóbbak lehetnek az alkalmazásokon belüli vásárlások.