Berta Sándor
Öt éven belül kiválthatják a mobilok a hitelkártyákat
A hitel- és a bankkártyák napjai meg vannak számlálva - legalábbis így gondolja a MasterCard. A Tesco klubkártyájához már Magyarországon is elég a mobiltelefon.
A jövőben a hitel- és a bankkártyák integrálva lesznek a mobil eszközökbe és a számítógépekbe. George Simon, a MasterCard közép- és kelet-európai régiójának vezetője elmondta, hogy négy-öt évtizedig tartott, amíg eljutottunk a papírpénztől és a csekkektől a plasztikkártyáig, ezzel szemben a digitális fizetés elterjedéséig csak 4-5 esztendőre lesz szükség.A biztonsági kockázatok minimalizálásához az adatokat titkosítják és természetesen megmaradnak a biztonsági kódok, melyeket deaktiválnak, ha valaki elveszíti a készülékét. Az aláírásokat felváltják majd az ujjlenyomatok vagy akár más biometriai jellemzők (arcfelismerés, pulzus stb.), ez a jövőben még kényelmesebbé teheti a mobilokkal és az okosórákkal való fizetést.
A dolog Magyarországon sem sci-fi kategória, a Tesco Clubcard hűségkártyával rendelkező vásárlói egy ingyenes alkalmazással már pénztárcájuk helyett telefonjukon gyűjthetik kuponjaikat és utalványaikat. Az iOS, Android és Windows platformokon is elérhető applikációval a cég hosszú távú célja, hogy külföldi áruházakban is lehetővé tegye a kuponok beváltását. Használatához a vásárlóknak egyszerűen be kell szkennelniük meglévő papíralapú kuponjaikat, és ezeket ezután bárhol, bármikor felhasználhatják azokat okostelefonjuk segítségével. A programmal nyomon követhető az egyenleg és a tranzakcók, a kedvezményeket pedig a pénztárosok és az önkiszolgáló kasszák a vásárló okostelefonjából is be tudják olvasni.
David Dechamps, a MasterCard jövőbeli fizetési megoldásokért felelős vezetője közölte, hogy aki ma nem tesz meg mindent azért, hogy a digitális korszakban az elsők között legyen, az 10 év múlva eltűnik a történelem süllyesztőjében. Korábban a szolgáltatóknak csak az ügyfelekkel, a kereskedőkkel és a bankokkal kellett foglalkozniuk, mostanra ez a kör bővült az IT-óriásokkal és a mobilszolgáltatókkal. A PayPal sikere pedig megmutatta, hogy mennyire gyorsan válhat egy cég meghatározó szereplővé ezen a piacon.
A jövőben a hitel- és a bankkártyák integrálva lesznek a mobil eszközökbe és a számítógépekbe. George Simon, a MasterCard közép- és kelet-európai régiójának vezetője elmondta, hogy négy-öt évtizedig tartott, amíg eljutottunk a papírpénztől és a csekkektől a plasztikkártyáig, ezzel szemben a digitális fizetés elterjedéséig csak 4-5 esztendőre lesz szükség.A biztonsági kockázatok minimalizálásához az adatokat titkosítják és természetesen megmaradnak a biztonsági kódok, melyeket deaktiválnak, ha valaki elveszíti a készülékét. Az aláírásokat felváltják majd az ujjlenyomatok vagy akár más biometriai jellemzők (arcfelismerés, pulzus stb.), ez a jövőben még kényelmesebbé teheti a mobilokkal és az okosórákkal való fizetést.
A dolog Magyarországon sem sci-fi kategória, a Tesco Clubcard hűségkártyával rendelkező vásárlói egy ingyenes alkalmazással már pénztárcájuk helyett telefonjukon gyűjthetik kuponjaikat és utalványaikat. Az iOS, Android és Windows platformokon is elérhető applikációval a cég hosszú távú célja, hogy külföldi áruházakban is lehetővé tegye a kuponok beváltását. Használatához a vásárlóknak egyszerűen be kell szkennelniük meglévő papíralapú kuponjaikat, és ezeket ezután bárhol, bármikor felhasználhatják azokat okostelefonjuk segítségével. A programmal nyomon követhető az egyenleg és a tranzakcók, a kedvezményeket pedig a pénztárosok és az önkiszolgáló kasszák a vásárló okostelefonjából is be tudják olvasni.
David Dechamps, a MasterCard jövőbeli fizetési megoldásokért felelős vezetője közölte, hogy aki ma nem tesz meg mindent azért, hogy a digitális korszakban az elsők között legyen, az 10 év múlva eltűnik a történelem süllyesztőjében. Korábban a szolgáltatóknak csak az ügyfelekkel, a kereskedőkkel és a bankokkal kellett foglalkozniuk, mostanra ez a kör bővült az IT-óriásokkal és a mobilszolgáltatókkal. A PayPal sikere pedig megmutatta, hogy mennyire gyorsan válhat egy cég meghatározó szereplővé ezen a piacon.