Berta Sándor
Saját böngészővel jön az Androidra az Adblock Plus
A reklámblokkoló fejlesztői az asztali számítógépek és a notebookok után a mobil készülékekre is fejlesztenek.
Az Adblock Plus készítői szeretnék az Android alatt is megakadályozni a hirdetések megjelenítését. Kifejlesztettek egy böngészőt, amely a honlapok betöltésekor automatikusan blokkolni fogja a "zavaró" reklámokat. A program ezzel szemben alapvetően nem lehetetleníti el majd azokat az ajánlatokat, amelyeket "nem zavarónak" minősítenek. A beállításokban ugyanakkor a felhasználók megadhatják azt is, hogy a szoftver egyetlen hirdetést se jelenítsen meg.
Az Adblock Plus fejlesztői egy tanulmányra hivatkoztak, amely alapján az összes mobil bannerkattintás 40 százalékát tévedésből történik. Ez a jelenség így a jövőben eltűnhet. A zavaró reklámok tiltásával csökkenhet az adatfelhasználás, miközben ezzel párhuzamosan nőhet az üzemidő.
Till Faida, az Adblock Plust fejlesztő Eyeo GmbH társalapítója és vezérigazgatója kijelentette, hogy a mobilinternet használata az elmúlt években jelentős mértékben nőtt, de ezzel párhuzamosan a mobil hirdetések is elterjedtek. Az új böngésző a mobil készülékek területén visszaadja az irányítást a felhasználóknak.
Korábban a cég bejelentette, hogy az asztali számítógépekre is készít egy böngészőt. A Firefox- és Chrome-komaptibilis kiegészítőt a vállalata adatai alapján több mint 300 millió alkalommal töltötték le az emberek. Az Adblock Plus készítői több tízmillió dollárt kerestek az egyes cégekkel való együttműködésen. A fejlesztőknek a Google, a Microsoft, az Amazon és a Taboola hatalmas összegeket fizettek azért, hogy a szoftver átengedje a szűrőin az ő reklámjaikat.
Az Adblock Plus készítői szeretnék az Android alatt is megakadályozni a hirdetések megjelenítését. Kifejlesztettek egy böngészőt, amely a honlapok betöltésekor automatikusan blokkolni fogja a "zavaró" reklámokat. A program ezzel szemben alapvetően nem lehetetleníti el majd azokat az ajánlatokat, amelyeket "nem zavarónak" minősítenek. A beállításokban ugyanakkor a felhasználók megadhatják azt is, hogy a szoftver egyetlen hirdetést se jelenítsen meg.
Az Adblock Plus fejlesztői egy tanulmányra hivatkoztak, amely alapján az összes mobil bannerkattintás 40 százalékát tévedésből történik. Ez a jelenség így a jövőben eltűnhet. A zavaró reklámok tiltásával csökkenhet az adatfelhasználás, miközben ezzel párhuzamosan nőhet az üzemidő.
Till Faida, az Adblock Plust fejlesztő Eyeo GmbH társalapítója és vezérigazgatója kijelentette, hogy a mobilinternet használata az elmúlt években jelentős mértékben nőtt, de ezzel párhuzamosan a mobil hirdetések is elterjedtek. Az új böngésző a mobil készülékek területén visszaadja az irányítást a felhasználóknak.
Korábban a cég bejelentette, hogy az asztali számítógépekre is készít egy böngészőt. A Firefox- és Chrome-komaptibilis kiegészítőt a vállalata adatai alapján több mint 300 millió alkalommal töltötték le az emberek. Az Adblock Plus készítői több tízmillió dollárt kerestek az egyes cégekkel való együttműködésen. A fejlesztőknek a Google, a Microsoft, az Amazon és a Taboola hatalmas összegeket fizettek azért, hogy a szoftver átengedje a szűrőin az ő reklámjaikat.