Berta Sándor
Nem minden trendet követ a Canon
A gyártó nem akar feltétlenül minden területen megjelenni, de úgy vélik, minőségi fényképezőgépekre mindig lesz igény. A hálózati kamerákban és az egyedi nyomtatásban látnak nagy piacot.
Peter Saak, a Canon Ausztria vezetője kifejtette, hogy naponta 360 millió fotót töltenek fel az emberek a Facebookra. Ez egy hatalmas adatmennyiség, amelynek a jelentős részét nem igazi fényképezőgéppel, hanem az okostelefonok kamerájával készítették. A fiatalok a gyorsan elkészített, nem pedig a szép képekre helyezik a hangsúlyt. Ezt a folyamatot szeretné teljesen visszafordítani és a fiatalokat rávenni arra, hogy a valódi fényképészet minősége iránt rajongjanak. Egy nyaralásról, városi útról vagy szafariról csak egy jó kamerával lehet felvételeket készíteni. A felejthetetlen pillanatokat a lehető legjobb fotókon kellene megörökíteni.
"A fotózási piac már soha nem lesz olyan nagy, mint egykor. De lesz egy trend, amely a jobb minőségre irányul majd és ez független lesz az okostelefonoktól. A kisebb kompaktkamerák újra népszerűek lesznek. A képminőség esetében a beépített chip, a processzor és az optika a fontos. Ezt a minőséget pedig egy okostelefon sosem tudja majd biztosítani. S, ha a minőségről van szó, akkor jó piaci pozícióban vagyunk" - jelentette ki Saak.
A cég EOS 5D sorozata két hete ünnepelte megjelenésének 10. évfordulóját - a kiváló képminőség érdekében elsőként volt benne teljes méretű (35,8 x 23,9 mm-es) CMOS-érzékelő
A menedzser kiemelte, hogy az elmúlt években számos trend elhaladt a Canon mellett. Nem gyártanak például akciókamerákat és - annak ellenére, hogy a nyomtatópiac vezető szereplőjének minősülnek - 3D nyomtatókat sem. Ő például szeretette volna, ha lenne Canon akciókamera, de a társaság nem rezonált az elképzelésére, annak ellenére, hogy rendelkezésre áll a technológia. A gyártó azonban nem követ minden trendet, már csak azért sem, mert például az akciókamerák esetében a Panasonic és a Sony is több éves előnnyel rendelkeznek.
A 3D nyomtatók esetében a Canon nem a fogyasztói, hanem a gyártási, illetve az ipari szegmensre koncentrál. Nagy-Britanniában a 3D Systems céggel együttműködve kezdtek a 3D nyomtatók bázisán fejleszteni ipari alkatrészeket. 2016-ban döntik el, hogy a terméket más országokban is forgalomba hozzák-e vagy sem. A jövőben pedig más, sokkal érdekesebb területeken jelennének meg, például a kamerarendszereknél vagy az autóiparban, de továbbra is az optikai képfeldolgozás lesz a fő technológia. A konszern a közelmúltban számos felvásárlást hajtott végre, így került a tulajdonába a Milestone és a Lifecake, továbbá tervezik az Axis svéd hálózati kameragyártó megvételét. Utóbbi üzletre körülbelül 2,5 milliárd eurót szánnak.
5 éven belül terveznek saját 3D nyomtatót, addig a 3D Systems termékeit árulják és szervizelik
Kameracsaládjuk egyszerűen integrálható videomegfigyelő platformokba, ami rendkívül fontos, hiszen a valódi üzleti sikerhez - a biztonsági szolgáltatásokon túlmutató, pl. telephely-felügyeleti vagy viselkedéselemzési feladatokra is használható eszközök megalkotásához - egyre inkább szükség van a megbízható automatikus elemzésekre is. A kereskedelmi területen dolgozók például ilyen elemzésekkel segíthetik a polcsorok jobb kezelését, az üzletek optimális kialakítását, vagy a látogatószám-figyelést. Eszközeik erősségének tartják a széles látószöget, a gyenge fényviszonyok közötti működést, a pontos színvisszaadást és az intelligens árnyalatkezelést.
A társaság a jövőben közvetett módon az oktatáspolitikában is szerepet vállalna. Míg nálunk lefejezték a tankönyvpiacot, és az a cél, hogy mindenki ugyanabból tanuljon, addig az osztrák oktatási kiadók egy ideje az egyedi tankönyvekre építenek, amelyeknél a tanárok saját tartalmakkal egészíthetik ki a köteteket. A nyomtatást a myMorawa végzi a Canon eszközeivel. Saak közölte, hogy még vagy több évig el fog tartani, amíg ezek a megoldások elterjednek, de ez egy hatalmas dolog lesz. Az, hogy az iskolák maguk nyomtathatják majd ki a tankönyveket, jelentős mértékben erősítheti az iskolai autonómiát.
Az intelligens nyomtatásban Magyarországon is piacot látnak, így kínálhat helyi híreket egy országos lap olvasói számára úgy, hogy ne untassa hosszú oldalakon át a más régiókban élőket. Akár egyénenként, de városonként is egyéni tartalmat kaphatnak az újságolvasók. A technológia akár azt is lehetővé teszi, hogy egy országos terjesztésű életmódmagazinba csak az adott városban aktív hirdetők reklámjai jelenjenek meg. Szalai István, a Canon kereskedelmi nyomtatási üzletágának vezetője szerint a digitális nyomtatás minősége és sebessége napjainkra olyan szintre emelkedett, ami felveszi a versenyt a tömegtermelésre tervezett ofszet technológiával, míg az egy nyomatra eső ár folyamatosan csökken.
Az árkülönbözet kitermelhető a változó hirdetési tartalomból eredő bevétel-növekedésből is, hiszen egy-egy hirdetési hely ugyanannak a kiadványnak a mutációiban többször is eladható. Az intelligens digitális nyomtatással elérhető, hogy a nyomtatott médiában akár egyénenként változó tartalommal legyen elhelyezhető az olvasók lakóhelye, neme, érdeklődése vagy bármilyen választott paramétere alapján szegmentált hír, hirdetés vagy kupon, QR kód.
Egy másik területet képeznek az üzleti szolgáltatások, amelyek keretében a Canon gyakorlatilag fővállalkozóként átveszi a dokumentumok szkennelését, dokumentációját és nyomtatását. Így nyomtatnak ki autógyártók számára használati utasításokat, biztosítási dokumentumokat és teljesítenek archiválási megbízásokat például az Osztrák Vasúttársaság (ÖBB) részére.
Peter Saak, a Canon Ausztria vezetője kifejtette, hogy naponta 360 millió fotót töltenek fel az emberek a Facebookra. Ez egy hatalmas adatmennyiség, amelynek a jelentős részét nem igazi fényképezőgéppel, hanem az okostelefonok kamerájával készítették. A fiatalok a gyorsan elkészített, nem pedig a szép képekre helyezik a hangsúlyt. Ezt a folyamatot szeretné teljesen visszafordítani és a fiatalokat rávenni arra, hogy a valódi fényképészet minősége iránt rajongjanak. Egy nyaralásról, városi útról vagy szafariról csak egy jó kamerával lehet felvételeket készíteni. A felejthetetlen pillanatokat a lehető legjobb fotókon kellene megörökíteni.
"A fotózási piac már soha nem lesz olyan nagy, mint egykor. De lesz egy trend, amely a jobb minőségre irányul majd és ez független lesz az okostelefonoktól. A kisebb kompaktkamerák újra népszerűek lesznek. A képminőség esetében a beépített chip, a processzor és az optika a fontos. Ezt a minőséget pedig egy okostelefon sosem tudja majd biztosítani. S, ha a minőségről van szó, akkor jó piaci pozícióban vagyunk" - jelentette ki Saak.
A cég EOS 5D sorozata két hete ünnepelte megjelenésének 10. évfordulóját - a kiváló képminőség érdekében elsőként volt benne teljes méretű (35,8 x 23,9 mm-es) CMOS-érzékelő
A menedzser kiemelte, hogy az elmúlt években számos trend elhaladt a Canon mellett. Nem gyártanak például akciókamerákat és - annak ellenére, hogy a nyomtatópiac vezető szereplőjének minősülnek - 3D nyomtatókat sem. Ő például szeretette volna, ha lenne Canon akciókamera, de a társaság nem rezonált az elképzelésére, annak ellenére, hogy rendelkezésre áll a technológia. A gyártó azonban nem követ minden trendet, már csak azért sem, mert például az akciókamerák esetében a Panasonic és a Sony is több éves előnnyel rendelkeznek.
A 3D nyomtatók esetében a Canon nem a fogyasztói, hanem a gyártási, illetve az ipari szegmensre koncentrál. Nagy-Britanniában a 3D Systems céggel együttműködve kezdtek a 3D nyomtatók bázisán fejleszteni ipari alkatrészeket. 2016-ban döntik el, hogy a terméket más országokban is forgalomba hozzák-e vagy sem. A jövőben pedig más, sokkal érdekesebb területeken jelennének meg, például a kamerarendszereknél vagy az autóiparban, de továbbra is az optikai képfeldolgozás lesz a fő technológia. A konszern a közelmúltban számos felvásárlást hajtott végre, így került a tulajdonába a Milestone és a Lifecake, továbbá tervezik az Axis svéd hálózati kameragyártó megvételét. Utóbbi üzletre körülbelül 2,5 milliárd eurót szánnak.
5 éven belül terveznek saját 3D nyomtatót, addig a 3D Systems termékeit árulják és szervizelik
Kameracsaládjuk egyszerűen integrálható videomegfigyelő platformokba, ami rendkívül fontos, hiszen a valódi üzleti sikerhez - a biztonsági szolgáltatásokon túlmutató, pl. telephely-felügyeleti vagy viselkedéselemzési feladatokra is használható eszközök megalkotásához - egyre inkább szükség van a megbízható automatikus elemzésekre is. A kereskedelmi területen dolgozók például ilyen elemzésekkel segíthetik a polcsorok jobb kezelését, az üzletek optimális kialakítását, vagy a látogatószám-figyelést. Eszközeik erősségének tartják a széles látószöget, a gyenge fényviszonyok közötti működést, a pontos színvisszaadást és az intelligens árnyalatkezelést.
A társaság a jövőben közvetett módon az oktatáspolitikában is szerepet vállalna. Míg nálunk lefejezték a tankönyvpiacot, és az a cél, hogy mindenki ugyanabból tanuljon, addig az osztrák oktatási kiadók egy ideje az egyedi tankönyvekre építenek, amelyeknél a tanárok saját tartalmakkal egészíthetik ki a köteteket. A nyomtatást a myMorawa végzi a Canon eszközeivel. Saak közölte, hogy még vagy több évig el fog tartani, amíg ezek a megoldások elterjednek, de ez egy hatalmas dolog lesz. Az, hogy az iskolák maguk nyomtathatják majd ki a tankönyveket, jelentős mértékben erősítheti az iskolai autonómiát.
Az intelligens nyomtatásban Magyarországon is piacot látnak, így kínálhat helyi híreket egy országos lap olvasói számára úgy, hogy ne untassa hosszú oldalakon át a más régiókban élőket. Akár egyénenként, de városonként is egyéni tartalmat kaphatnak az újságolvasók. A technológia akár azt is lehetővé teszi, hogy egy országos terjesztésű életmódmagazinba csak az adott városban aktív hirdetők reklámjai jelenjenek meg. Szalai István, a Canon kereskedelmi nyomtatási üzletágának vezetője szerint a digitális nyomtatás minősége és sebessége napjainkra olyan szintre emelkedett, ami felveszi a versenyt a tömegtermelésre tervezett ofszet technológiával, míg az egy nyomatra eső ár folyamatosan csökken.
Az árkülönbözet kitermelhető a változó hirdetési tartalomból eredő bevétel-növekedésből is, hiszen egy-egy hirdetési hely ugyanannak a kiadványnak a mutációiban többször is eladható. Az intelligens digitális nyomtatással elérhető, hogy a nyomtatott médiában akár egyénenként változó tartalommal legyen elhelyezhető az olvasók lakóhelye, neme, érdeklődése vagy bármilyen választott paramétere alapján szegmentált hír, hirdetés vagy kupon, QR kód.
Egy másik területet képeznek az üzleti szolgáltatások, amelyek keretében a Canon gyakorlatilag fővállalkozóként átveszi a dokumentumok szkennelését, dokumentációját és nyomtatását. Így nyomtatnak ki autógyártók számára használati utasításokat, biztosítási dokumentumokat és teljesítenek archiválási megbízásokat például az Osztrák Vasúttársaság (ÖBB) részére.