Berta Sándor
Kína lett az Uber első számú célpontja
A befektetőknek küldött e-mailből átláthatóbbá vált a társaság távol-keleti stratégiája.
A levelet Trevor Kalanick vezérigazgató írta és kiderült belőle többek között, hogy az Uber sofőrjei jelenleg Kínában naponta közel egymillió fuvart teljesítenek. Ez majdnem annyi utat jelent, mint amennyit a szolgáltatás partnerei hat hónappal ezelőtt összesen globálisan bonyolítottak. Az e-mailben az is szerepel, hogy június 22-től lesz egy további finanszírozási kör is kifejezetten a kínai üzlet felvirágoztatására. Kalanick közölte továbbá, hogy Kínában több mint 80 olyan város van, ahol a lakosság száma meghaladja az 5 milliót és ők ezek közül ötvenben jelennének meg, de a cél teljesítéséhez hatalmas befektetésekre lesz szükség.
A növekedés folyamatos és sokkal nagyobb annál, mint amit például New Yorkban valaha is elkönyvelhettek. A szolgáltatás által érintett 10 legnagyobb városból 4 Kínában található, s ez csak a kezdet, hiszen a távol-keleti államban óriási kiaknázatlan lehetőségek kínálkoznak az Uber számára. A sikerhez azonban hosszú távú elkötelezettségre és erős akaratra van szükség és egyúttal meg kell érteni a helyi viszonyokat is. A társaság kész az idén 7 milliárd jüant befektetni Kínában, viszont felvásárlásokat nem terveznek. Kalanick megerősítette, hogy egyértelműen az ázsiai állam az első számú célpontjuk.
Számos kihívással és problémával kell szembenézniük. Az UberChina profiljait letiltották a Tencent közösségi hálózatában és a helyi taxisokat lefizették, hogy az Uber ellen tiltakozzanak. Viszont e manőverek egyike sem tudta megakadályozni a szolgáltatás elterjedését. A Tencent lépésén egyébként nem lehet csodálkozni, hiszen az Alibabával együtt támogatja az Uber helyi konkurensét, amelynek neve Didi Kuaidi.
A levelet Trevor Kalanick vezérigazgató írta és kiderült belőle többek között, hogy az Uber sofőrjei jelenleg Kínában naponta közel egymillió fuvart teljesítenek. Ez majdnem annyi utat jelent, mint amennyit a szolgáltatás partnerei hat hónappal ezelőtt összesen globálisan bonyolítottak. Az e-mailben az is szerepel, hogy június 22-től lesz egy további finanszírozási kör is kifejezetten a kínai üzlet felvirágoztatására. Kalanick közölte továbbá, hogy Kínában több mint 80 olyan város van, ahol a lakosság száma meghaladja az 5 milliót és ők ezek közül ötvenben jelennének meg, de a cél teljesítéséhez hatalmas befektetésekre lesz szükség.
A növekedés folyamatos és sokkal nagyobb annál, mint amit például New Yorkban valaha is elkönyvelhettek. A szolgáltatás által érintett 10 legnagyobb városból 4 Kínában található, s ez csak a kezdet, hiszen a távol-keleti államban óriási kiaknázatlan lehetőségek kínálkoznak az Uber számára. A sikerhez azonban hosszú távú elkötelezettségre és erős akaratra van szükség és egyúttal meg kell érteni a helyi viszonyokat is. A társaság kész az idén 7 milliárd jüant befektetni Kínában, viszont felvásárlásokat nem terveznek. Kalanick megerősítette, hogy egyértelműen az ázsiai állam az első számú célpontjuk.
Számos kihívással és problémával kell szembenézniük. Az UberChina profiljait letiltották a Tencent közösségi hálózatában és a helyi taxisokat lefizették, hogy az Uber ellen tiltakozzanak. Viszont e manőverek egyike sem tudta megakadályozni a szolgáltatás elterjedését. A Tencent lépésén egyébként nem lehet csodálkozni, hiszen az Alibabával együtt támogatja az Uber helyi konkurensét, amelynek neve Didi Kuaidi.