SG.hu
WiFi és LTE-kapcsolat a buszmegállóban
A Milánóban bemutatott koncepcióval csökkenhet a hálózatok leterheltsége és nőhet a tömegközlekedési cégek bevétele.
A forgalmas városi környezetekben, például bevásárló, üzleti, szórakozó és pénzügyi városrészekben a kapacitás gyakran a szélsőségekig telített, és sok hálózat képtelen folyamatosan megfelelő sebességet biztosítani. A világ legnagyobb tömegközlekedési konferenciáján és kiállításán, az UITP Világkongresszuson mutatta be az Ericsson a hálózatba kapcsolt buszmegálló koncepcióját, amely 3G, LTE vagy Wi-Fi kiscella technológiát alkalmaz. Ennek kiscellás infrastruktúrája létrehoz egy különálló hálózatot, amely a telekommunikációs szolgáltató átviteli hálózatába kapcsolódik Ez kiegészítő bevételi forrásokat biztosíthat a tömegközlekedési vállalatoknak, hiszen bérbe adható a telekommunikációs mobilszolgáltatóknak hálózataik bővítése céljából.
A technológia a felhasználók számára olyan fontos funkciókat nyújt, amelyek a munkába járók számára lehetnek hasznosak. Ilyenek lehetnek a kijelzők, amelyek valós idejű információkat jelenítenek meg a buszok helyzetéről, valamint az érintőképernyők, amelyek interaktív térképeket, helyi híreket, turistainformációkat és hirdetéseket nyújthatnak. Ezenkívül a zárt hálózatú televíziós kamera (CCTV), a pánikgomb és a gombnyomásra lehetővé váló beszélgetés is beépíthető funkciók, amelyek növelik a biztonságot, és segítségükkel az utasok elérhetik a segélyszolgálatot vagy a rendőrséget.
A kiscella a hálózati kapacitás növelésének és megosztásának bevált módja olyan környezetben, ahol nem gazdaságos további makrocellákkal bővíteni a szolgáltatói hálózatokat. Az Ericsson a technológiát és a kapcsolódó szolgáltatásokat közlekedési vállalatokkal és helyi telekommunikációs hálózati szolgáltatókkal közösen, partneri viszonyban nyújtja. A cég a rendezvényen bemutatott továbbá egy olyan felhő alapú szolgáltatást is, amely lehetővé teszi a valós idejű forgalmi és útállapot-adatok megosztását a hálózatba kapcsolt járművek, valamint a járművek és a forgalmi felügyelet között.
A forgalmas városi környezetekben, például bevásárló, üzleti, szórakozó és pénzügyi városrészekben a kapacitás gyakran a szélsőségekig telített, és sok hálózat képtelen folyamatosan megfelelő sebességet biztosítani. A világ legnagyobb tömegközlekedési konferenciáján és kiállításán, az UITP Világkongresszuson mutatta be az Ericsson a hálózatba kapcsolt buszmegálló koncepcióját, amely 3G, LTE vagy Wi-Fi kiscella technológiát alkalmaz. Ennek kiscellás infrastruktúrája létrehoz egy különálló hálózatot, amely a telekommunikációs szolgáltató átviteli hálózatába kapcsolódik Ez kiegészítő bevételi forrásokat biztosíthat a tömegközlekedési vállalatoknak, hiszen bérbe adható a telekommunikációs mobilszolgáltatóknak hálózataik bővítése céljából.
A technológia a felhasználók számára olyan fontos funkciókat nyújt, amelyek a munkába járók számára lehetnek hasznosak. Ilyenek lehetnek a kijelzők, amelyek valós idejű információkat jelenítenek meg a buszok helyzetéről, valamint az érintőképernyők, amelyek interaktív térképeket, helyi híreket, turistainformációkat és hirdetéseket nyújthatnak. Ezenkívül a zárt hálózatú televíziós kamera (CCTV), a pánikgomb és a gombnyomásra lehetővé váló beszélgetés is beépíthető funkciók, amelyek növelik a biztonságot, és segítségükkel az utasok elérhetik a segélyszolgálatot vagy a rendőrséget.
A kiscella a hálózati kapacitás növelésének és megosztásának bevált módja olyan környezetben, ahol nem gazdaságos további makrocellákkal bővíteni a szolgáltatói hálózatokat. Az Ericsson a technológiát és a kapcsolódó szolgáltatásokat közlekedési vállalatokkal és helyi telekommunikációs hálózati szolgáltatókkal közösen, partneri viszonyban nyújtja. A cég a rendezvényen bemutatott továbbá egy olyan felhő alapú szolgáltatást is, amely lehetővé teszi a valós idejű forgalmi és útállapot-adatok megosztását a hálózatba kapcsolt járművek, valamint a járművek és a forgalmi felügyelet között.