Berta Sándor

Mobil reklámok - lecserélheti a Google keresőjét az Apple

A két fél együttműködése kifizetődő a keresőcégnek, de könnyen előfordulhat, hogy búcsút kell intenie az üzletnek.

A Goldman Sachs befektetési bank elemzésében kimutatta, hogy a Google mobil hirdetési bevételeinek 75 százaléka, közel 9 milliárd dollár származott az iOS-t futtató eszközökön megjelenő reklámokból. A teljes összeg elérte a 11,8 milliárd dollárt. Az Apple és a Google együttműködik a területen, többek között a Safari böngészőben is a Google szolgáltatása az alapértelmezett kereső. A megállapodás a webes társaság számára évente 1-2 milliárd dollárba kerül, de mint látható, a befektetett pénz bőven megtérül a számára. Azonban ennek a korszaknak hamarosan vége szakadhat.

Az AppleInsider értesülései alapján ugyanis az Apple a közeljövőben vagy egy másik partnert kereshet a keresőpiacon, a lehetséges alternatívák között van a Yahoo! és a Bing, vagy az is könnyen előfordulhat, hogy saját megoldást fejleszt ki. Utóbbi elképzelés nem új, már tavaly novemberben felmerült, hogy az Apple lecserélheti a Google keresőjét. Elsősorban a Microsoftnak vannak jó esélyei, ugyanis az Apple már régóta alkalmazza a redmondi vállalat megoldását.

Amennyiben az Apple termékeit használók az Asztalon keresnek bizonyos dolgokat, akkor a Bing aktiválódik. Természetesen az is egy alternatíva, hogy az Apple partnere továbbra is a Google marad. Idén februárban ismertté vált, hogy a kaliforniai óriáscég az Apple Search számára keres projektfelelőst.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!