Berta Sándor
Az Apple is lecserélheti a Google keresőjét
Úgy tűnik, hogy a Mozilla példáját a kaliforniai konszern is követheti, de hogy ki lesz a befutó, az még nem eldöntött kérdés.
Egy héttel ezelőtt Chris Beard, a Mozilla vezérigazgatója közölte, hogy megváltoztatják az eddigi keresési partnerségekkel kapcsolatos stratégiájukat. Előtérbe kerülnek a regionális és a rugalmas megoldások, hogy így tudjanak javítani a kínálaton és a webes innovációkon. Az Amerikai Egyesült Államokban a Firefox alapértelmezett keresője nem a Google, hanem a Yahoo! szolgáltatása lesz.
Könnyen előfordulhat, hogy a Mozilla példáját néhány héten belül az Apple is követheti. Kiszivárgott, hogy az Apple egyáltalán nem biztos, hogy meghosszabbítja az együttműködést, így a Safari böngészőben nem a Google szolgáltatása lesz az alapértelmezett kereső. Ehelyett egyaránt szóba jöhet a Yahoo! keresője és a Bing is.
Elsősorban az utóbbinak vannak jó esélyei, ugyanis az Apple már régóta alkalmazza a Microsoft megoldását. Amennyiben az Apple termékeit használók az Asztalon keresnek bizonyos dolgokat, akkor a Bing aktiválódik, a Siri virtuális asszisztens pedig szintén alkalmazza a szolgáltatást. Ugyanakkor a Bing mellett a Yahoo!-nak is komoly esélyei vannak: különösen a Mozillával kötött megállapodás mutatta meg azt, hogy a vállalatot nem lehet leírni és keresője ismét nagyobb szerepet kaphat.
Van még egy alternatíva: az Apple partnere továbbra is a Google marad. Mindez azért lenne érdekes, mert az elmúlt években a YouTube már nem automatikusan része az iOS mobil operációs rendszernek és az Apple Maps segítségével a kaliforniai gyártó megpróbált alternatívát kínálni a Google térképszolgáltatásával szemben.
Egy héttel ezelőtt Chris Beard, a Mozilla vezérigazgatója közölte, hogy megváltoztatják az eddigi keresési partnerségekkel kapcsolatos stratégiájukat. Előtérbe kerülnek a regionális és a rugalmas megoldások, hogy így tudjanak javítani a kínálaton és a webes innovációkon. Az Amerikai Egyesült Államokban a Firefox alapértelmezett keresője nem a Google, hanem a Yahoo! szolgáltatása lesz.
Könnyen előfordulhat, hogy a Mozilla példáját néhány héten belül az Apple is követheti. Kiszivárgott, hogy az Apple egyáltalán nem biztos, hogy meghosszabbítja az együttműködést, így a Safari böngészőben nem a Google szolgáltatása lesz az alapértelmezett kereső. Ehelyett egyaránt szóba jöhet a Yahoo! keresője és a Bing is.
Elsősorban az utóbbinak vannak jó esélyei, ugyanis az Apple már régóta alkalmazza a Microsoft megoldását. Amennyiben az Apple termékeit használók az Asztalon keresnek bizonyos dolgokat, akkor a Bing aktiválódik, a Siri virtuális asszisztens pedig szintén alkalmazza a szolgáltatást. Ugyanakkor a Bing mellett a Yahoo!-nak is komoly esélyei vannak: különösen a Mozillával kötött megállapodás mutatta meg azt, hogy a vállalatot nem lehet leírni és keresője ismét nagyobb szerepet kaphat.
Van még egy alternatíva: az Apple partnere továbbra is a Google marad. Mindez azért lenne érdekes, mert az elmúlt években a YouTube már nem automatikusan része az iOS mobil operációs rendszernek és az Apple Maps segítségével a kaliforniai gyártó megpróbált alternatívát kínálni a Google térképszolgáltatásával szemben.