Berta Sándor

A felhasználókat védi a francia Qwant kereső

Egyre népszerűbb a leginkább a magánszférát szem előtt tartó szolgáltatás, mely reményei szerint európai alternatívává válhat.

Tavaly 1,6 milliárdra nőtt a Qwant rendszerén keresztül végrehajtott online keresések száma. Összehasonlításul: 2013-ban még "csak" több mint félmilliárd keresésre került sor. A népszerűség egyik oka, hogy a program nem használ sütifájlokat és ezáltal nem követi a felhasználók online kutatási szokásait. Jean-Manuel Rozan, a cég társalapítója azt mondta, hogy vissza akarják szerezni az embereknek az internetbe vetett bizalmát.

Eric Léandri társalapító hozzátette, hogy a Qwant immár javított keresési funkciókat kínál, több forrást kutat át és még inkább fontosság szerint rendezi a keresési eredményeket. A kereső kinézetét és a logóját is jelentősen módosították. Léandri ezenkívül bemutatta a kifejezetten gyerekeknek készített Qwant Junior nevű keresőt is, ahol a keresési eredményekből kihagyják az erőszakos vagy pornográf tartalmakat. A program még az idén elérhető lesz.

A startup létrehozói olyan elvekben hisznek, mint a platformsemlegesség, de fellépnek a világháló és az internetezők ellenőrzése ellen. Rozan és Léandri mindenkit biztosított arról, hogy nem tárolják a felhasználókkal és a keresési szokásaikkal kapcsolatos adatokat.

Rozan hangsúlyozta, hogy a Google több mint 90 százalékos részesedéssel rendelkezik Európában és a piac egy alternatíváért kiált. Néhány államban már vannak erős helyi konkurensek, mint Oroszországban a Yandex, Dél-Koreában a Naver vagy Kínában a Baidu. Úgy vélte, hogy nekik is jó esélyük van arra, hogy a következő években növeljék a piaci részesedésüket. A vállalatot 2011-ben alapították és a keresője jelenleg 25 országban 16 nyelven érhető el, 2018-ra szeretnének nyereségessé válni.

A Qwant keresési eredményeket felvonultató oldalát több részre osztotta fel és külön jeleníti meg a híroldalakról, a Wikipédiáról, valamint az online hálózatokról, például a Facebookról és a Twitterről; illetve az internetes vásárlásokból származó információkat. Tavaly az Axel Springer német kiadó leányvállalata 20 százalékos tulajdonrészt vásárolt a keresőt működtető cégben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bunny #3
    Semmi nincs ingyen, ahol nem fizetsz a szolgáltatásért, ott te vagy az áru. Az internet tartalom nagyrésze ilyen, ezt el kell fogadni. Engem roppant módon nem zavar, hogy a google sokat tud rólam, így legalább nem intimbetét reklámokat látok ha már úgyis reklámokat kell néznem. Jobban zavar, ha nem egy üzleti vállalkozás hanem a nagytestvér akar megtudni rólam minél többet ... azt sokkal veszélyesebbnek tartom, és az ellen végképp nincs mit tenni, ahogy Snowdent bemutatta a világnak. Így aztán szerintem ez az egész egy felesleges túlaggódás, ami ellen úgysincs mit tenni, ez a XXI. század Orwelli világa.
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2015.04.22. 08:35:34
  • Tetsuo #2
    Az amcsi, ez meg európai. Ez - állítólag - ölég nagy különbség, ha biztonságról van szó, amiben én nem hiszek, mert a globálcionmaffiát nem kerülhetik ki. ;-)
  • PacsoT #1
    Abszolut teljesen véletlenül nem valami hasonlót csinál a DuckDuckGo?