Berta Sándor
A felhasználókat védi a francia Qwant kereső
Egyre népszerűbb a leginkább a magánszférát szem előtt tartó szolgáltatás, mely reményei szerint európai alternatívává válhat.
Tavaly 1,6 milliárdra nőtt a Qwant rendszerén keresztül végrehajtott online keresések száma. Összehasonlításul: 2013-ban még "csak" több mint félmilliárd keresésre került sor. A népszerűség egyik oka, hogy a program nem használ sütifájlokat és ezáltal nem követi a felhasználók online kutatási szokásait. Jean-Manuel Rozan, a cég társalapítója azt mondta, hogy vissza akarják szerezni az embereknek az internetbe vetett bizalmát.
Eric Léandri társalapító hozzátette, hogy a Qwant immár javított keresési funkciókat kínál, több forrást kutat át és még inkább fontosság szerint rendezi a keresési eredményeket. A kereső kinézetét és a logóját is jelentősen módosították. Léandri ezenkívül bemutatta a kifejezetten gyerekeknek készített Qwant Junior nevű keresőt is, ahol a keresési eredményekből kihagyják az erőszakos vagy pornográf tartalmakat. A program még az idén elérhető lesz.
A startup létrehozói olyan elvekben hisznek, mint a platformsemlegesség, de fellépnek a világháló és az internetezők ellenőrzése ellen. Rozan és Léandri mindenkit biztosított arról, hogy nem tárolják a felhasználókkal és a keresési szokásaikkal kapcsolatos adatokat.
Rozan hangsúlyozta, hogy a Google több mint 90 százalékos részesedéssel rendelkezik Európában és a piac egy alternatíváért kiált. Néhány államban már vannak erős helyi konkurensek, mint Oroszországban a Yandex, Dél-Koreában a Naver vagy Kínában a Baidu. Úgy vélte, hogy nekik is jó esélyük van arra, hogy a következő években növeljék a piaci részesedésüket. A vállalatot 2011-ben alapították és a keresője jelenleg 25 országban 16 nyelven érhető el, 2018-ra szeretnének nyereségessé válni.
A Qwant keresési eredményeket felvonultató oldalát több részre osztotta fel és külön jeleníti meg a híroldalakról, a Wikipédiáról, valamint az online hálózatokról, például a Facebookról és a Twitterről; illetve az internetes vásárlásokból származó információkat. Tavaly az Axel Springer német kiadó leányvállalata 20 százalékos tulajdonrészt vásárolt a keresőt működtető cégben.
Tavaly 1,6 milliárdra nőtt a Qwant rendszerén keresztül végrehajtott online keresések száma. Összehasonlításul: 2013-ban még "csak" több mint félmilliárd keresésre került sor. A népszerűség egyik oka, hogy a program nem használ sütifájlokat és ezáltal nem követi a felhasználók online kutatási szokásait. Jean-Manuel Rozan, a cég társalapítója azt mondta, hogy vissza akarják szerezni az embereknek az internetbe vetett bizalmát.
Eric Léandri társalapító hozzátette, hogy a Qwant immár javított keresési funkciókat kínál, több forrást kutat át és még inkább fontosság szerint rendezi a keresési eredményeket. A kereső kinézetét és a logóját is jelentősen módosították. Léandri ezenkívül bemutatta a kifejezetten gyerekeknek készített Qwant Junior nevű keresőt is, ahol a keresési eredményekből kihagyják az erőszakos vagy pornográf tartalmakat. A program még az idén elérhető lesz.
A startup létrehozói olyan elvekben hisznek, mint a platformsemlegesség, de fellépnek a világháló és az internetezők ellenőrzése ellen. Rozan és Léandri mindenkit biztosított arról, hogy nem tárolják a felhasználókkal és a keresési szokásaikkal kapcsolatos adatokat.
Rozan hangsúlyozta, hogy a Google több mint 90 százalékos részesedéssel rendelkezik Európában és a piac egy alternatíváért kiált. Néhány államban már vannak erős helyi konkurensek, mint Oroszországban a Yandex, Dél-Koreában a Naver vagy Kínában a Baidu. Úgy vélte, hogy nekik is jó esélyük van arra, hogy a következő években növeljék a piaci részesedésüket. A vállalatot 2011-ben alapították és a keresője jelenleg 25 országban 16 nyelven érhető el, 2018-ra szeretnének nyereségessé válni.
A Qwant keresési eredményeket felvonultató oldalát több részre osztotta fel és külön jeleníti meg a híroldalakról, a Wikipédiáról, valamint az online hálózatokról, például a Facebookról és a Twitterről; illetve az internetes vásárlásokból származó információkat. Tavaly az Axel Springer német kiadó leányvállalata 20 százalékos tulajdonrészt vásárolt a keresőt működtető cégben.