Berta Sándor
Korlátozná a Spotify ingyenes használatát a Universal Music
A zenei kiadó így akadályozná meg, hogy az iTunes-eladásokból kevesebb bevételhez jusson.
A The Financial Times értesülései alapján a Universal Music tovább korlátozná a Spotify rendszeréhez való ingyenes hozzáférést. Az információ belső forrásból szivárgott ki. A lépés hátterében az állhat, hogy bizonyítást nyert, hogy a Spotify kínálatában elérhető zeneszámok csökkentik az iTunes-letöltések számát. Az egyik bennfentes azt mondta, hogy a piaci adatok magukért beszélnek. Világos, hogy a művészek, a fogyasztók és a Spotify számára a siker egyaránt azon múlik, hogy olyan ajánlatot fejlesszenek ki, amely minél több ingyenes tartalmat fogyasztó felhasználót csábít át a fizetős szolgáltatásokra.
A Spotify ingyenes verziójában vannak a zeneszámok közben reklámok, az egyes dalokat nem lehet célzottan kiválasztani és csak egy meghatározott számú nótát lehet átugrani. A Universal Music most korlátozná a felhasználási időt is. A Spotify ezzel szemben azzal érvelt, hogy a korlátozások miatt kevesebben választják majd a fizetős ajánlatokat és erősödhet az illegális letöltések, illetve a YouTube szerepe. Jonathan Forster, a Spotify északi régiókért felelős vezetője azt hangsúlyozta, hogy ingyenes alternatíva nélkül nem fognak működni a fizetős megoldások sem, és úgy gondolják, hogy az általuk alkalmazott modell működik.
A Spotify 10 millió előfizetővel rendelkezik, a szolgáltatását 40 millióan használják és a streaming-ajánlatai a világ 56 országában hozzáférhetők. Ugyanakkor a cég képtelen eleget fizetni az előadóknak, tavaly novemberben Taylor Swift összes számát visszavonták egy pénzügyi vita miatt a platformról.
A The Financial Times értesülései alapján a Universal Music tovább korlátozná a Spotify rendszeréhez való ingyenes hozzáférést. Az információ belső forrásból szivárgott ki. A lépés hátterében az állhat, hogy bizonyítást nyert, hogy a Spotify kínálatában elérhető zeneszámok csökkentik az iTunes-letöltések számát. Az egyik bennfentes azt mondta, hogy a piaci adatok magukért beszélnek. Világos, hogy a művészek, a fogyasztók és a Spotify számára a siker egyaránt azon múlik, hogy olyan ajánlatot fejlesszenek ki, amely minél több ingyenes tartalmat fogyasztó felhasználót csábít át a fizetős szolgáltatásokra.
A Spotify ingyenes verziójában vannak a zeneszámok közben reklámok, az egyes dalokat nem lehet célzottan kiválasztani és csak egy meghatározott számú nótát lehet átugrani. A Universal Music most korlátozná a felhasználási időt is. A Spotify ezzel szemben azzal érvelt, hogy a korlátozások miatt kevesebben választják majd a fizetős ajánlatokat és erősödhet az illegális letöltések, illetve a YouTube szerepe. Jonathan Forster, a Spotify északi régiókért felelős vezetője azt hangsúlyozta, hogy ingyenes alternatíva nélkül nem fognak működni a fizetős megoldások sem, és úgy gondolják, hogy az általuk alkalmazott modell működik.
A Spotify 10 millió előfizetővel rendelkezik, a szolgáltatását 40 millióan használják és a streaming-ajánlatai a világ 56 országában hozzáférhetők. Ugyanakkor a cég képtelen eleget fizetni az előadóknak, tavaly novemberben Taylor Swift összes számát visszavonták egy pénzügyi vita miatt a platformról.