Gyurkity Péter
Idén érhetik el az árparitást az OLED-panelek
A hordozható termékek kijelzőinél a Samsung idén érheti el az árparitást a TFT LCD-vel.
Az OLED-kijelzők kapcsán hosszú évekig problémát jelentett a magasabb ár, illetve a nagyobb méretű példányok selejtaránya és az ebből fakadó lassú térhódítás. Utóbbi ugyan továbbra is komoly dilemma elé állítja a piacvezető gyártókat, ám a kisebb fizikai méreteknél már idén elérhetik az árparitást.
Távol-keleti források számoltak be a napokban arról, hogy a Samsung Display 2015 során végre elérheti az árparitást saját OLED-fejlesztései, illetve a hagyományos TFT LCD panelek között, legalábbis a hordozható termékek kategóriájában, ami természetesen a fizikai méretet illetően jóval kisebb példányokat jelenti. Az árkülönbség eddig itt is megtalálható volt az eltérő technológiát képviselő megoldások között, ám míg 2013-ban egy-egy OLED panelt a cég 10-15 dollárral drágábban kínált, addig ez a rés tavaly 5 dollárra szűkült, idén pedig teljesen eltűnhet, ami egyben azt is jelentené, hogy jobb pozícióból folytathatják a versenyt a kínai riválisokkal.
Ehhez persze ez utóbbi cégeknek is lesz egy-két szavuk, hiszen míg a Samsung Display a selejtarány javításával 10 százalékkal tudta csökkenteni a hordozható termékekbe szánt OLED panelek előállítási költségét, addig a kínai Tianma Optoelectronics idén jelentős mértékben növelni fogja termelési mutatóit és ezzel együtt csökkenti majd árait. Az ő megoldásaik a Lenovo, a Huawei, a Coolpad, a ZTE, valamint számos egyéb gyártó termékeiben kapnak majd helyet (Full HD felbontást támogató TFT LCD panelek formájában), ami a Samsung mellett a Sharp számára is komoly kihívást jelenthet.
A Sharp egyébként a maga részéről japán sajtóértesülés szerint idén 40 százalékkal vágná vissza az IGZO panelek gyártását, mégpedig éppen az erős kínai verseny miatt.
Az OLED-kijelzők kapcsán hosszú évekig problémát jelentett a magasabb ár, illetve a nagyobb méretű példányok selejtaránya és az ebből fakadó lassú térhódítás. Utóbbi ugyan továbbra is komoly dilemma elé állítja a piacvezető gyártókat, ám a kisebb fizikai méreteknél már idén elérhetik az árparitást.
Távol-keleti források számoltak be a napokban arról, hogy a Samsung Display 2015 során végre elérheti az árparitást saját OLED-fejlesztései, illetve a hagyományos TFT LCD panelek között, legalábbis a hordozható termékek kategóriájában, ami természetesen a fizikai méretet illetően jóval kisebb példányokat jelenti. Az árkülönbség eddig itt is megtalálható volt az eltérő technológiát képviselő megoldások között, ám míg 2013-ban egy-egy OLED panelt a cég 10-15 dollárral drágábban kínált, addig ez a rés tavaly 5 dollárra szűkült, idén pedig teljesen eltűnhet, ami egyben azt is jelentené, hogy jobb pozícióból folytathatják a versenyt a kínai riválisokkal.
Ehhez persze ez utóbbi cégeknek is lesz egy-két szavuk, hiszen míg a Samsung Display a selejtarány javításával 10 százalékkal tudta csökkenteni a hordozható termékekbe szánt OLED panelek előállítási költségét, addig a kínai Tianma Optoelectronics idén jelentős mértékben növelni fogja termelési mutatóit és ezzel együtt csökkenti majd árait. Az ő megoldásaik a Lenovo, a Huawei, a Coolpad, a ZTE, valamint számos egyéb gyártó termékeiben kapnak majd helyet (Full HD felbontást támogató TFT LCD panelek formájában), ami a Samsung mellett a Sharp számára is komoly kihívást jelenthet.
A Sharp egyébként a maga részéről japán sajtóértesülés szerint idén 40 százalékkal vágná vissza az IGZO panelek gyártását, mégpedig éppen az erős kínai verseny miatt.