JohnnyCage
Sanyo: az OLED még nem kész a mobilokban való alkalmazásra
Bár a japán mobilszolgáltatók az utóbbi időben egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a színes OLED kijelzővel ellátott mobiltelefonok iránt, a Sanyo szerint a technológia egyelőre nem alkalmas a mobiltelefon készülékekbe való beépítésre.
A japán Sanyo Electric az OLED (Organic Light Emitting Diode - szerves fénykibocsátó dióda) kijelzők egyik vezető gyártója. A társaság ennek ellenére azonban úgy véli, a technológia egyelőre nem alkalmas a mobiltelefonok LCD kijelzőjének helyettesítésére.
"Rengeteget lehet olvasni a magazinokban arról, hogy az OLED fő alkalmazási területét jelenleg a mobiltelefonok jelentik, de egyelőre nem tudok ezzel egyetérteni" - mondta Tadahiko Tanaka, a Sanyo félvezető részlegének elnöke. Az általános álláspont szerint az OLED kijelzők a jövőben át fogják venni az LCD-k helyét a mobiltelefonokban, mivel a folyadékkristályos kijelzőkkel ellenben fényt bocsátanak ki, így nem igényelnek háttérvilágítást, takarékosabbak a fogyasztás terén, és még vékonyabb készülékek gyártását teszik lehetővé. Az OLED kijelzők emellett fényesebbek, nagyobb kontrasztot nyújtanak, és gyorsabbak, mint az LCD-k.
Az első generációs, passzív-mátrixos, legfeljebb öt színű OLED kijelzők már 1997 óta megtalálhatók a piacon. Az igazi előrelépést azonban az aktív-mátrix változatok fognak jelenteni, amelyek valósághű színvisszaadásra is képesek. Az aktív-mátrix OLED kijelzővel rendelkező mobiltelefonok prototípusait már számos cég kifejlesztette, az általános elterjedést egyelőre azonban megakadályozza egy probléma: Az új OLED kijelzők legfeljebb 3000 - 4000 üzemóra élettartammal rendelkeznek.
A Sanyo első aktív-mátrix OLED alapú mobiltelefonját Japán második legnagyobb mobilszolgáltatója, a KDDI Corp. tervezi bevezetni a jövő év első negyedében. Egy, a szolgáltatóhoz közel álló hírforrás szerint azonban ezt a tervet visszavetheti, ha a készülék ára sokkal magasabb lesz az LCD alapú modelleknél.
"A mobilszolgáltatók mindenképpen OLED kijelzős készülékeket akarnak a közeljövőben, de az árak egyelőre meglehetősen magasak" - mondta Tadashi Matsumoto, a Toshiba Display Devices and Components divíziójának elnök-vezérigazgatója, aki szerint a szolgáltatóknak egy ideig még meg kell elégedniük a fejlett LCD kijelzőkkel készülő telefonokkal.
"Mivel az OLED-ek esetében nem lesz szükség háttérvilágításra, amely a fogyasztást és a helyigényt egyaránt növeli, úgy gondolom, a technológia a jövőben nem csak a mobiltelefonokban, hanem az összes eszközben átveszi az LCD helyét" - mondta Matsumoto. "Ehhez azonban még legalább 2 - 3 év kell."
A japán Sanyo Electric az OLED (Organic Light Emitting Diode - szerves fénykibocsátó dióda) kijelzők egyik vezető gyártója. A társaság ennek ellenére azonban úgy véli, a technológia egyelőre nem alkalmas a mobiltelefonok LCD kijelzőjének helyettesítésére.
"Rengeteget lehet olvasni a magazinokban arról, hogy az OLED fő alkalmazási területét jelenleg a mobiltelefonok jelentik, de egyelőre nem tudok ezzel egyetérteni" - mondta Tadahiko Tanaka, a Sanyo félvezető részlegének elnöke. Az általános álláspont szerint az OLED kijelzők a jövőben át fogják venni az LCD-k helyét a mobiltelefonokban, mivel a folyadékkristályos kijelzőkkel ellenben fényt bocsátanak ki, így nem igényelnek háttérvilágítást, takarékosabbak a fogyasztás terén, és még vékonyabb készülékek gyártását teszik lehetővé. Az OLED kijelzők emellett fényesebbek, nagyobb kontrasztot nyújtanak, és gyorsabbak, mint az LCD-k.
Az első generációs, passzív-mátrixos, legfeljebb öt színű OLED kijelzők már 1997 óta megtalálhatók a piacon. Az igazi előrelépést azonban az aktív-mátrix változatok fognak jelenteni, amelyek valósághű színvisszaadásra is képesek. Az aktív-mátrix OLED kijelzővel rendelkező mobiltelefonok prototípusait már számos cég kifejlesztette, az általános elterjedést egyelőre azonban megakadályozza egy probléma: Az új OLED kijelzők legfeljebb 3000 - 4000 üzemóra élettartammal rendelkeznek.
A Sanyo első aktív-mátrix OLED alapú mobiltelefonját Japán második legnagyobb mobilszolgáltatója, a KDDI Corp. tervezi bevezetni a jövő év első negyedében. Egy, a szolgáltatóhoz közel álló hírforrás szerint azonban ezt a tervet visszavetheti, ha a készülék ára sokkal magasabb lesz az LCD alapú modelleknél.
"A mobilszolgáltatók mindenképpen OLED kijelzős készülékeket akarnak a közeljövőben, de az árak egyelőre meglehetősen magasak" - mondta Tadashi Matsumoto, a Toshiba Display Devices and Components divíziójának elnök-vezérigazgatója, aki szerint a szolgáltatóknak egy ideig még meg kell elégedniük a fejlett LCD kijelzőkkel készülő telefonokkal.
"Mivel az OLED-ek esetében nem lesz szükség háttérvilágításra, amely a fogyasztást és a helyigényt egyaránt növeli, úgy gondolom, a technológia a jövőben nem csak a mobiltelefonokban, hanem az összes eszközben átveszi az LCD helyét" - mondta Matsumoto. "Ehhez azonban még legalább 2 - 3 év kell."