Gyurkity Péter
A Sony is csökkenti okostelefonjainak számát
A Sony követi a Samsung lépését, a jövőben kevesebb típust dobnának piacra.
Nem is olyan rég adtunk hírt arról, hogy a Samsung – amely híresen sok, egymástól alig-alig eltérő típust mutat be minden egyes évben – a jövőben eddig követett stratégiáján, mivel a kínai gyártók egyre erősödő jelenléte az eladások csökkenését vonta maga után. Most a Sony is követné a példát.
Hiroki Totoki, a Sony mobilrészlegének újonnan kinevezett első embere a cég befektetői konferenciáján arról beszélt, hogy az Xperia okostelefon család utóbbi időben produkált nem túl kedvező eredménye alaposan kihatott az egész részleg üzleti adataira, ezért a jövőben itt komoly változást hajtanának végre. A konkrét részleteket március második felére ígéri a cégvezető, ám a főbb vonalakat már most felvázolta, amiből megtudhattuk, hogy a televíziók és az okostelefonok esetében tervezik a karcsúsítást, a kevesebb eltérő modell bemutatását, az átmenti időszakban pedig a PlayStation konzolok és a kamerákba szánt érzékelők tarthatják megfelelő szinten a bevételeket.
A vállalat várhatóan 2,1 milliárd dolláros veszteséggel zárja majd az idei üzleti évet, ezen többek között a várhatóan januárban bemutatkozó Xperia Z4 hivatott majd változtatni. Bár az ő portfóliójukban eddig sem volt annyi eltérő típus, mint ahogy azt a Samsung esetében megszokhattuk, a jelek szerint itt is a karcsúsításban látják a megoldást, annak ellenére, hogy ez átmenetileg az eladások csökkenését is okozza majd – három év alatt csaknem harmadával, az előrejelzés szerint 30 százalékkal kevesebb készüléket adnak majd el, de ezt hosszú távon ellensúlyozza majd az Exmor-szenzorokból, valamint az átszervezésből származó bevétel, amely 70 százalékkal is megugorhat, 12,6 milliárd dollárral növelve a tiszta profitot.
A befektetők és a felhasználók egyelőre csak bízhatnak a megújulásban, itt márciusig várnunk kell a részletek megismeréséhez.
Nem is olyan rég adtunk hírt arról, hogy a Samsung – amely híresen sok, egymástól alig-alig eltérő típust mutat be minden egyes évben – a jövőben eddig követett stratégiáján, mivel a kínai gyártók egyre erősödő jelenléte az eladások csökkenését vonta maga után. Most a Sony is követné a példát.
Hiroki Totoki, a Sony mobilrészlegének újonnan kinevezett első embere a cég befektetői konferenciáján arról beszélt, hogy az Xperia okostelefon család utóbbi időben produkált nem túl kedvező eredménye alaposan kihatott az egész részleg üzleti adataira, ezért a jövőben itt komoly változást hajtanának végre. A konkrét részleteket március második felére ígéri a cégvezető, ám a főbb vonalakat már most felvázolta, amiből megtudhattuk, hogy a televíziók és az okostelefonok esetében tervezik a karcsúsítást, a kevesebb eltérő modell bemutatását, az átmenti időszakban pedig a PlayStation konzolok és a kamerákba szánt érzékelők tarthatják megfelelő szinten a bevételeket.
A vállalat várhatóan 2,1 milliárd dolláros veszteséggel zárja majd az idei üzleti évet, ezen többek között a várhatóan januárban bemutatkozó Xperia Z4 hivatott majd változtatni. Bár az ő portfóliójukban eddig sem volt annyi eltérő típus, mint ahogy azt a Samsung esetében megszokhattuk, a jelek szerint itt is a karcsúsításban látják a megoldást, annak ellenére, hogy ez átmenetileg az eladások csökkenését is okozza majd – három év alatt csaknem harmadával, az előrejelzés szerint 30 százalékkal kevesebb készüléket adnak majd el, de ezt hosszú távon ellensúlyozza majd az Exmor-szenzorokból, valamint az átszervezésből származó bevétel, amely 70 százalékkal is megugorhat, 12,6 milliárd dollárral növelve a tiszta profitot.
A befektetők és a felhasználók egyelőre csak bízhatnak a megújulásban, itt márciusig várnunk kell a részletek megismeréséhez.