SG.hu
90 millió forintos bírságot kapott a Magyar Telekom
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. (Telekom) 2013 őszén az üzletfelek megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a Next Business XL, illetve a Next Business M üzleti díjcsomagok áráról. A jogsértés elkövetéséért 90 000 000 Ft bírságot szabott ki a GVH.
A szervezet közleménye szerint a Telekom 2013. október 1. és november 17. között a Next Business XL, illetve Next Business M üzleti mobildíj-csomagokat televíziós reklámokban népszerűsítette. A megcélzott kis- és középvállalkozások arról kaphattak tájékoztatást a reklámfilmekben, hogy ha a Next Business XL, illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért – 14.990 Ft-ért és 9.990 Ft-ért – a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe. A GVH megállapította, hogy ez nem felelt meg a valóságnak, mivel a tévéreklámokban feltüntetett ár csak a negyedik és az azt követő SIM kártyákhoz tartozó előfizetésekre vonatkozott,
a reklámokban feltüntetett árnál magasabb árat alkalmazott a szolgáltató, ha az üzletfél csak egy, kettő vagy három SIM kártyához kapcsolódóan kötött előfizetési szerződést,
a reklámokban feltüntetett ár akkor sem minden előfizetés esetén érvényesült, ha az üzletfél négy vagy annál több előfizetést kötött.
A reklámok e további információkat tartalmazó elemei – a televízió-reklám sajátosságaiból adódóan – az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt nem váltak az üzletfelek számára érthető üzenetté. A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott, súlyosító és enyhítő körülmények figyelembevételével. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő üzleti gyakorlat az üzletfelek széles körét érte el, és hogy a Telekomot az elmúlt 5 évben egy alkalommal már elmarasztalta a GVH a jelen ügyben alkalmazott reklámtörvénybe ütköző magatartás tanúsítása miatt.
Enyhítő körülmény volt, hogy az üzletfelek más forrásokból a döntésük meghozatala előtt helytálló vagy teljesebb információt szerezhettek.
A szervezet közleménye szerint a Telekom 2013. október 1. és november 17. között a Next Business XL, illetve Next Business M üzleti mobildíj-csomagokat televíziós reklámokban népszerűsítette. A megcélzott kis- és középvállalkozások arról kaphattak tájékoztatást a reklámfilmekben, hogy ha a Next Business XL, illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért – 14.990 Ft-ért és 9.990 Ft-ért – a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe. A GVH megállapította, hogy ez nem felelt meg a valóságnak, mivel
A reklámok e további információkat tartalmazó elemei – a televízió-reklám sajátosságaiból adódóan – az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt nem váltak az üzletfelek számára érthető üzenetté. A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott, súlyosító és enyhítő körülmények figyelembevételével. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő üzleti gyakorlat az üzletfelek széles körét érte el, és hogy a Telekomot az elmúlt 5 évben egy alkalommal már elmarasztalta a GVH a jelen ügyben alkalmazott reklámtörvénybe ütköző magatartás tanúsítása miatt.
Enyhítő körülmény volt, hogy az üzletfelek más forrásokból a döntésük meghozatala előtt helytálló vagy teljesebb információt szerezhettek.