Berta Sándor

Minden gépnél előtérbe kerül az esztétika

Egyre több területen kerül előtérbe a dizájn fontossága, hogy a termék a külsejével értéket közvetítsen.

Napjainkban nem csak az IT- és a szórakoztató elektronikai termékeknél, hanem az élet minden területén egyre fontosabb a dizájn. Christian Jaeger tervező és cége, a The Kaikay Company azt szeretnék, ha nemcsak a bútorok, a vázak vagy éppen az okostelefonok, hanem a különböző üzemi berendezések is esztétikusak lennének.

"Az ipari ügyfelek már régóta azt szeretnék, ha a nehéz gépeket is ugyanolyan könnyen és intuitív módon lehetne kezelni, mint egy okostelefont. Egyre fontosabbá válik az, hogy a gyors digitális fejlődést összhangba hozzuk magával az eszközzel. Így végül az összetett dolgok is egyszerűbbé válnak és a kezelésük is magától értetődőbb lesz. Fontos és szükséges, hogy az a korszak, amikor vastag katalógusokat kellett átlapozni és kezelési útmutatókat tanulmányozni, hamarosan lezáruljon. A dizájn számunkra többet jelent a szép külsőnél, összeköti a funkciót és az esztétikát, ezáltal az intuitív kommunikáció portáljává válik. " jelentette ki Christian Jaeger tervező.


Egy nyomdai berendezés szép is lehet

"A munkánk a funkcionalitásról és a használhatóságról szól, függetlenül attól, hogy egy kis fúrógépről vagy egy 250 tonna súlyú nyomtatóról van szó, amely 90 000 újságot készít percenként. Mi mindig egységesen tekintünk a termékekre. Miután ezeket a berendezéseket egyre kevesebb képzett szakember kezeli, így logikus következmény, hogy a termékek könnyebben kezelhetők legyenek" - tette hozzá.

A szakember szerint egy tervező nagyon sokat tehet az ipari logisztikáért, a változó funkciókat a külsőnek is követnie kell. Például a vasúti közlekedés alapvető változásokon megy át, a digitális világnak köszönhetően intelligensebbé, felhasználóbaráttá és célorientálttá válik. Például ugyan az interneten keresztül is vehetünk jegyet, és az online jegyfoglalásokon keresztül már a beérkezés előtt tudni lehet, hogy hány utas akar majd beszállni, de még nem igazítják az utazási igényekhez a szerelvényeket.


Tehát amint átlépünk a valódi világba, vagyis vonatra szállunk, gyorsan kiábrándító dolgokkal, késésekkel vagy férőhely-problémákkal szembesülünk. Christian Jaeger szerint a jövőben mindez megváltozhat: a pályaudvarok intelligens vagonraktárakká fognak átalakulni, ahol igény szerint lehet összeállítani a vonatokat, így lehet majd összekötni a digitális és a valódi világot az intelligens logisztika segítségével. Azonban ahhoz, hogy ez zökkenőmentesen működjön, a tervezőknek alapvetően meg kell változtatniuk a szerelvények kialakítását. A jövőben a vagonok másképp fognak kinézni, modulokból állnak majd, amiket robotkarok emelnek ki a raktárakból és helyeznek a tengelyekre. Ezt a koncepciót a meglévő technika segítségével már most is meg lehetne valósítani.

A jövőben, ha például egy focicsapatnak mérkőzése van, akkor a szurkolói szerelvény átalakítható: a vagon elejében lévő modulban állóhelyek lesznek, míg a hátsó modulban egy bolt, ahol a szurkolók megvehetik az aktuális mezeket. Vagy a müncheni Oktoberfestre tartó vonatban ki lehetne alakítani külön részeket az üzletembereknek és a többi részt meg fenntartani a turistáknak, akik akár csapolt sört is ihatnának. "Sajnos a gépek belső értékeit gyakran csak papíron kommunikálják felénk és így nem látható, hogy mit is tudnak valójában ezek a berendezések. Ezeknek az értékeknek a kommunikációja része a termékek megvalósításának" - szögezte le Christian Jaeger és üzlettársa Tim Wichmann.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gombabácsi #3
    a barokk lézernyomtató. :D

    a különböző scifinek hazudott filmeken meg játékokon szoktam röhögni, kb mintha barokk űrhajók repkednének, lásd masseffekt és társai :D

    az emberiség jólétben élő fele belehülyül a brutális jólétbe...

  • Szefmester #2
    Klasszikusan az a helyzet amikor azért fizetsz ahogy kinéz és nem azért amit tud...
  • AgentKis #1
    "hogy a termék a külsejével értéket közvetítsen." Ha már a belseje a tervezett avulás miatt egy igazi szemét...