Berta Sándor

A világ legrosszabb étterme akartak lenni

Egy kaliforniai olasz bisztró tulajdonosai érdekes akciót indítottak a Yelp nevű étterem- és bárminősítő honlap ellen.

Davide Cerretini és Michele Massimo, a Botto Bistro társtulajdonosai elhatározták, hogy övék lesz a legrosszabb étterem. Arra kérték a vendégeket, hogy szándékosan negatív ajánlásokat fogalmazzanak meg a vendéglátóipari hellyel kapcsolatban és ezért cserébe mindenki 25 százalékos kedvezményt kapott a megrendelt pizza után. Az étterem már közel 1000 negatív ajánlást tud felmutatni. Cerretinit és Massimót bírálták többek között a barátságtalan felszolgálók, a koszos edények, a langyos italok miatt, de volt olyan is, aki azt vetette a Botto Bistro szemére, hogy nem találkozhatott Brad Pitt színésszel vagy hogy az étterem nem szállította ki a megrendelt ételeket Los Angelesbe.

A társtulajdonosok büszkén hirdetik a Botto Bistro honlapján, hogy a Yelp világában ez a legrosszabb étterem. Mint kiderült, a nem mindennapi akció nem annak köszönhető, hogy Cerretini és a Massimo a saját maguk ellenségei, hanem így akarták felhívni a figyelmet a Yelp gyakorlatára és arra, hogy senki se mondja meg nekik, hogyan főzzenek.

Az üzletemberek azt támadják, hogy ha valaki reklámszerződést köt a platformmal, akkor előkelő helyezést érhet el az ajánlási rangsorban. Őket is naponta ötször hívták fel a cég képviselői, hogy kössenek szerződést, ebbe eleinte nem mentek be, de később, mivel nyugalmat akartak, ezért beadták a derekukat. A hívások azonban csak nem maradtak abba, ezért hirdették meg a Hate us on Yelp nevű kampányt.

Cerretini bemutatta azokat az e-maileket, amelyekben a vállalat azzal fenyegette meg őket, hogy az akciójuknak következményekei lesznek. A Yelp egyik szóvivője csupán annyit jegyzett meg, hogy nem biztos, hogy ez volt a legokosabb stratégia a részükről. Cerretini erre úgy reagált, hogy a bisztróra az egész világon felfigyeltek, vajon akarhatnának-e ennél többet? A Google ajánlásai ugyanakkor azt támasztják alá, hogy a Botto Bistro igenis egy jó olasz étterem. Az értékelések átlaga 4,6 csillag a maximálisan adható 5 csillagból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szasko #2
    Magyar példa:
    Meg nem nevezett étterem.
    Meg nem nevezett újság (nevezzük pl Rest In Budapest-nek), hirdetési helyett ajánlott fel nekünk. Sok hezitálás után, igenlés volt a válasz. Majd 4ooK volt a hirdetés. A következő számban már megjelentünk. Majd az újság tulajdonosa kihozott nekünk egy személyre szabott táblát: Rest of Borétterem címen. Semmi bírálat. Semmi. A pénzért, évente kapta a hely a "Kiemelkedő rangot" mínősítő majd A4es méretű, gagyin összeillesztett keretű táblácskát.


    Egy csomó helyen találkoztam ehhez hasonló táblákkal ( Rest of meeting place stb. stb.)
    Ilyenkor jót röhögtem magamban...
    Utoljára szerkesztette: szasko, 2014.09.25. 15:00:39
  • Narxis #1
    Helyes.