Berta Sándor
A jövőben háttérbe szorul a készpénz
A PayPal termékfejlesztési vezetője úgy gondolja, hogy a készpénz nem fog eltűnni, de fokozatosan átadja majd a helyét az online alternatíváknak.
"Általában van nálam készpénz, hiszen nem lehet mindenhol a PayPal segítségével vagy hitelkártyával fizetni. De szerencsére a készpénz világszerte visszaszorulóban van, ami ésszerű is, mert ez a fizetési mód nem túl higiénikus. Minden érme és papírpénz több ezer kézen megy át. Az eladó megfogja a pékségben, majd ugyanazzal a kezével leemeli a polcról a kenyeret. Ez undorító. A PayPal hozzá akar járulni ahhoz, hogy a jövőben erre ne legyen szükség. Az okostelefonok egyre nagyobb teljesítményűek. Amennyiben kiegészítik azokat a technológiánkkal, akkor hamarosan sokkal gyorsabban tudunk majd fizetni, mint most készpénzzel. A kenyerünket az okostelefonunkkal fogjuk megrendelni és kifizetni, s csupán annyi lesz a dolgunk, hogy a terméket elhozzuk a pékségből. Amennyiben valaki mindennap ugyanazt akarja vásárolni, akkor lehetősége lesz előfizetni az adott árucikkre. Mindez hatalmas könnyebbséget jelent majd nemcsak a vásárlóknak, de az eladóknak is. Az Amerikai Egyesült Államokban már lehetőség van arra, hogy egyes kereskedőknél, például a Home Depotnál, a PayPal rendszerén keresztül fizessenek a felhasználók. S az éttermekben is gyorsan terjed ez a megoldás, továbbá taxit is rendelhetünk a segítségével. Sőt, még a parkolóhelyet is kifizethetjük. Előbb vagy utóbb az egész világon így lehet majd fizetni. A hitelkártyák gyakorlatilag feleslegessé fognak válni. Már dolgozunk egy olyan újszerű fizetési eljáráson, amelynél az ügyfelet az arca segítségével ismerjük fel és bankkártya, illetve készpénz nélkül élhet" - jelentette ki James Barrese, aki a PayPal igazgatóságában a termékfejlesztésért felel.
A menedzser ugyanakkor meg van győződve arról, hogy a készpénz nem fog eltűnni, de a jelentősége folyamatosan csökken majd. Az emberek többsége ugyanis rá fog jönni arra, hogy a készpénz nélküli fizetés praktikusabb, biztonságosabb, kényelmesebb és gyorsabb. Az internetes fizetésnél nincs abszolút biztonság, ezért nagyon sok pénzt költenek a biztonsági rendszereik fejlesztésére. S, ha ennek ellenére visszaélés történik, akkor azonnal kifizetik a kárt. Ezért a kereskedők és a felhasználók számára a PayPal rendszerén keresztüli utalások teljesen kockázatmentesek. De, ha valaki készpénzt veszít el vagy ellopják tőle, akkor azt többnyire nem sikerül visszaszerezni.
Barrese hozzátette, hogy szinte minden héten felbukkan egy-egy új vetélytárs vagy termék, azonban a PayPal az egyetlen piaci szereplő, amely a készpénz nélküli fizetés és átutalások teljes szegmensét lefedi, ráadásul elérhető a világ szinte összes országában. Mindettől függetlenül nem akarják feleslegessé tenni a bankokat, hanem szeretnének egyre inkább együttműködni velük. Ennek feltétele viszont, hogy a pénzintézetek gyökeresen változtassanak az álláspontjukon és alkalmazkodjanak az emberek új igényeihez. Az átutalásoknak a bankok esetében is sokkal gyorsabban kellene megtörténniük. Az internet korszakában elfogadhatatlan, hogy egy napig vagy még hosszabb ideig tart egy összeg A pontból B pontba való elküldése.
"Az, hogy a Facebook beszállna az üzletbe, egyelőre csak spekuláció. De, még ha ez meg is történne, akkor sem aggódnék. Az tény, hogy David Marcus, a cégünk korábbi vezetője kiváló kreatív szakember és a távozása nagy veszteség volt a számunkra. De ő olyan területen dolgozik a Facebooknál, ami nem érinti ezt a piaci területet. Úgy hiszem, hogy a jövőben nem harcolni, inkább kooperálni fogunk a közösségi platformmal" - szögezte le a PayPal képviselője.
Májustól teljesen megújult a PayPal arculata. Az online pénzügyi szolgáltató új megjelenése a marketingesek szerint mobileszköz-fókuszú és többcsatornás megközelítést tükröz. Az újratervezett logó és megjelenésvilág a szolgáltatás egyszerűségére, megbízhatóságára és biztonságára reflektál a jelenlegi dinamikus, mobileszközökre fókuszáló trendekhez igazodva.
"Általában van nálam készpénz, hiszen nem lehet mindenhol a PayPal segítségével vagy hitelkártyával fizetni. De szerencsére a készpénz világszerte visszaszorulóban van, ami ésszerű is, mert ez a fizetési mód nem túl higiénikus. Minden érme és papírpénz több ezer kézen megy át. Az eladó megfogja a pékségben, majd ugyanazzal a kezével leemeli a polcról a kenyeret. Ez undorító. A PayPal hozzá akar járulni ahhoz, hogy a jövőben erre ne legyen szükség. Az okostelefonok egyre nagyobb teljesítményűek. Amennyiben kiegészítik azokat a technológiánkkal, akkor hamarosan sokkal gyorsabban tudunk majd fizetni, mint most készpénzzel. A kenyerünket az okostelefonunkkal fogjuk megrendelni és kifizetni, s csupán annyi lesz a dolgunk, hogy a terméket elhozzuk a pékségből. Amennyiben valaki mindennap ugyanazt akarja vásárolni, akkor lehetősége lesz előfizetni az adott árucikkre. Mindez hatalmas könnyebbséget jelent majd nemcsak a vásárlóknak, de az eladóknak is. Az Amerikai Egyesült Államokban már lehetőség van arra, hogy egyes kereskedőknél, például a Home Depotnál, a PayPal rendszerén keresztül fizessenek a felhasználók. S az éttermekben is gyorsan terjed ez a megoldás, továbbá taxit is rendelhetünk a segítségével. Sőt, még a parkolóhelyet is kifizethetjük. Előbb vagy utóbb az egész világon így lehet majd fizetni. A hitelkártyák gyakorlatilag feleslegessé fognak válni. Már dolgozunk egy olyan újszerű fizetési eljáráson, amelynél az ügyfelet az arca segítségével ismerjük fel és bankkártya, illetve készpénz nélkül élhet" - jelentette ki James Barrese, aki a PayPal igazgatóságában a termékfejlesztésért felel.
A menedzser ugyanakkor meg van győződve arról, hogy a készpénz nem fog eltűnni, de a jelentősége folyamatosan csökken majd. Az emberek többsége ugyanis rá fog jönni arra, hogy a készpénz nélküli fizetés praktikusabb, biztonságosabb, kényelmesebb és gyorsabb. Az internetes fizetésnél nincs abszolút biztonság, ezért nagyon sok pénzt költenek a biztonsági rendszereik fejlesztésére. S, ha ennek ellenére visszaélés történik, akkor azonnal kifizetik a kárt. Ezért a kereskedők és a felhasználók számára a PayPal rendszerén keresztüli utalások teljesen kockázatmentesek. De, ha valaki készpénzt veszít el vagy ellopják tőle, akkor azt többnyire nem sikerül visszaszerezni.
Barrese hozzátette, hogy szinte minden héten felbukkan egy-egy új vetélytárs vagy termék, azonban a PayPal az egyetlen piaci szereplő, amely a készpénz nélküli fizetés és átutalások teljes szegmensét lefedi, ráadásul elérhető a világ szinte összes országában. Mindettől függetlenül nem akarják feleslegessé tenni a bankokat, hanem szeretnének egyre inkább együttműködni velük. Ennek feltétele viszont, hogy a pénzintézetek gyökeresen változtassanak az álláspontjukon és alkalmazkodjanak az emberek új igényeihez. Az átutalásoknak a bankok esetében is sokkal gyorsabban kellene megtörténniük. Az internet korszakában elfogadhatatlan, hogy egy napig vagy még hosszabb ideig tart egy összeg A pontból B pontba való elküldése.
"Az, hogy a Facebook beszállna az üzletbe, egyelőre csak spekuláció. De, még ha ez meg is történne, akkor sem aggódnék. Az tény, hogy David Marcus, a cégünk korábbi vezetője kiváló kreatív szakember és a távozása nagy veszteség volt a számunkra. De ő olyan területen dolgozik a Facebooknál, ami nem érinti ezt a piaci területet. Úgy hiszem, hogy a jövőben nem harcolni, inkább kooperálni fogunk a közösségi platformmal" - szögezte le a PayPal képviselője.
Májustól teljesen megújult a PayPal arculata. Az online pénzügyi szolgáltató új megjelenése a marketingesek szerint mobileszköz-fókuszú és többcsatornás megközelítést tükröz. Az újratervezett logó és megjelenésvilág a szolgáltatás egyszerűségére, megbízhatóságára és biztonságára reflektál a jelenlegi dinamikus, mobileszközökre fókuszáló trendekhez igazodva.