Berta Sándor
Futárszolgálatot épít ki a Google
A Google hamarosan elindítja az egész Amerikai Egyesült Államokat lefedő csomagszállító szolgáltatását. A társaság az Amazon Prime első számú vetélytársává akar válni.
Az IT-óriás már sikeresen tesztelte a rendszert Kaliforniában és New Yorkban, így hamarosan más régiókban is feltűnhetnek a Google Shopping Express autói és munkatársai. A vállalat a szolgáltatást 500 millió dolláros befektetéssel építené ki. A Google nem kommentálta az összeggel kapcsolatos információt, viszont Tom Fallows, a Shopping Express vezetője megerősítette, hogy valóban komoly ambícióik vannak. Leszögezte: sok pénzt fognak befektetni ezen a területen és ez a befektetés hosszú távú lesz.
A szolgáltatás először San Fransiscóban, Los Angelesben és New Yorkban lesz elérhető. Az egyes csomagok átvevőpontokra való kiszállításáért 4,99 dollárt kell majd fizetni, emellett a vállalat néhány százalékos díjat is felszámol. A partnerek között megtalálható a Target, a Costco, a Toys "R" Us és a Whole Foods. A megrendeléseket minden esetben a Google rendszerén keresztül adhatják le a felhasználók. Fallows hozzátette, hogy a jövőben egy olyan rendszert akarnak bevezetni, mint amit az Amazon Prime is használ. Ennél a megrendelő évente 99 dollárt fizet és ezért cserébe garantálják neki, hogy legfeljebb 2 napon belül kiszállítják a megrendelt termékeket. A Google ugyanakkor még nem döntötte el, hogy mennyi lenne a szolgáltatás éves díja.
Az Amazon kapcsán május elején szivárgott ki, hogy saját futárszolgáltatást akar indítani és az alkalmazottai szállítanák ki a megrendelt termékeket. Jelenleg a United Parcel Service (UPS), a Fedex és az amerikai posta szállítja a vállalat csomagjait, s több év is eltelik majd, míg az Amazon teljesen átalakul.
Az IT-óriás már sikeresen tesztelte a rendszert Kaliforniában és New Yorkban, így hamarosan más régiókban is feltűnhetnek a Google Shopping Express autói és munkatársai. A vállalat a szolgáltatást 500 millió dolláros befektetéssel építené ki. A Google nem kommentálta az összeggel kapcsolatos információt, viszont Tom Fallows, a Shopping Express vezetője megerősítette, hogy valóban komoly ambícióik vannak. Leszögezte: sok pénzt fognak befektetni ezen a területen és ez a befektetés hosszú távú lesz.
A szolgáltatás először San Fransiscóban, Los Angelesben és New Yorkban lesz elérhető. Az egyes csomagok átvevőpontokra való kiszállításáért 4,99 dollárt kell majd fizetni, emellett a vállalat néhány százalékos díjat is felszámol. A partnerek között megtalálható a Target, a Costco, a Toys "R" Us és a Whole Foods. A megrendeléseket minden esetben a Google rendszerén keresztül adhatják le a felhasználók. Fallows hozzátette, hogy a jövőben egy olyan rendszert akarnak bevezetni, mint amit az Amazon Prime is használ. Ennél a megrendelő évente 99 dollárt fizet és ezért cserébe garantálják neki, hogy legfeljebb 2 napon belül kiszállítják a megrendelt termékeket. A Google ugyanakkor még nem döntötte el, hogy mennyi lenne a szolgáltatás éves díja.
Az Amazon kapcsán május elején szivárgott ki, hogy saját futárszolgáltatást akar indítani és az alkalmazottai szállítanák ki a megrendelt termékeket. Jelenleg a United Parcel Service (UPS), a Fedex és az amerikai posta szállítja a vállalat csomagjait, s több év is eltelik majd, míg az Amazon teljesen átalakul.