Gyurkity Péter

Amazon Fire Phone: elmaradt a nagy durranás

Az Amazon első okostelefonja gyorsan visszaesett a cég saját toplistáján, ám a siker még elérhető.

Nagyjából két héttel ezelőtt mutatta be a cég a Fire család első okostelefonját, amely több érdekes megoldással futott be. Legalább ilyen meglepő volt, hogy a várt óriási érdeklődés elmaradt, az ágazati szereplők nem voltak elájulva fejlesztéstől, és bár a közvélemény reakcióját még korai lenne leszűrni, az eddig adatok nem adnak okot túl sok önbizalomra.

A telefon teljesítményét az eladások és a forgalom tekintetében nem nehéz leszűrni, hiszen az online portál folyamatosan frissíti saját toplistáit. Itt a hűségszerződéssel megvásárolható készülékek között a 32 GB-os változat elég jól szerepel, a második hely után július első hétvégéjén már a 16 GB-os Samsung Galaxy S5 előtt állt a lista élén, ám a vegyes fogadtatásra jellemző, hogy a némileg drágább, 64 GB-os belső tárolóval érkező modell még az első tízbe sem fért be. Az elektronikai termékek általános kategóriájában ugyanez a változat ekkor már csak a 83. helyen volt megtalálható, dacára annak, hogy a megjelenést követően még az első ötben kezdett.

Elemzők ugyanakkor egyetértenek abban, hogy az Amazonnak nem kell feltétlenül legyőznie a terület legnagyobb szereplőit, hiszen a 3D-vezérléssel és tárgyfelismerő funkcióval érkező telefon elsősorban saját vásárlói bázisát hivatott meghódítani. Az online kereskedelemben igencsak kellemes pozíciókkal rendelkező cégnek ezzel várhatóan nem lesz nagyobb gondja, így elegendő lenne néhány millió példányt értékesíteni, hogy még tovább javítsák az egyéb termékek eladási mutatóit. Jellemző, hogy a korai vásárlók egyéves Prime előfizetést is kapnak a telefon mellé, amely önmagában 100 dollárt kóstál - a hagyományos retail forgalmazást azonban lassítja, hogy ez csak július 25-én indul, mi több, a készülék kizárólag az amerikai AT&T kínálatában lesz elérhető.

Némi reményre ad okot, hogy a telefon a vásárlói kívánságlista első három helyének valamelyikét birtokolja, ez arra utal, hogy az eladási adatok még javulhatnak - az áttöréshez azonban az európai és egyéb régiókban történő megjelenés is szükséges lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!