Berta Sándor
Mégis lesznek reklámok a Firefoxban
A Mozilla bejelentette, hogy beszáll a reklámüzletbe és ebben komoly szerep juthat az általa fejlesztett böngészőnek is.
A Firefox használói a böngésző megnyitásakor látható 9 részes mozaikokban látni fogják a kiválasztott partnerek szponzorált tartalmait. Ez azért érdekes, mert a böngésző a sütifájlok blokkolása óta gyakorlatilag az online hirdetési ipar ellenségének számít. Akkori lépésével a szervezetnek sikerült magára haragítania az Interactive Advertising Bureau (IAB) amerikai szövetséget, amely azzal érvelt, hogy a döntés miatt a reklámozók nem tudják nyomon követni mely ajánlataikat látták az emberek és melyeket nem.
Darren Herman, a Mozilla tartalomszolgáltatásokért felelős illetékese blogbejegyzésében azt írta, hogy továbbra is a felhasználók érdekeinek kell az első helyen szerepelniük. A konkrét tervek között szerepel, hogy az új felhasználóknak egy tartalmakkal teli mozaiknézetet prezentálnak. A tartalommezők egy részén regionálisan fontos webes ajánlatok jelennének meg, más mezőkön a Mozilla és a kiválasztott partnerek szponzorált tartalmai.
A hírt az IAB találkozója után jelentette be a Mozilla. Herman közölte, hogy olyan megoldást keresnek, amelynek segítségével különbséget lehet tenni az egyes sütifájlok között és ezáltal eltávolodhatnak az általános tiltás alkalmazásától. "Ezt egyedül nem tudjuk megoldani és ti sem. Ezért akarunk együttműködni veletek" - hangsúlyozta Herman.
A Firefox használói a böngésző megnyitásakor látható 9 részes mozaikokban látni fogják a kiválasztott partnerek szponzorált tartalmait. Ez azért érdekes, mert a böngésző a sütifájlok blokkolása óta gyakorlatilag az online hirdetési ipar ellenségének számít. Akkori lépésével a szervezetnek sikerült magára haragítania az Interactive Advertising Bureau (IAB) amerikai szövetséget, amely azzal érvelt, hogy a döntés miatt a reklámozók nem tudják nyomon követni mely ajánlataikat látták az emberek és melyeket nem.
Darren Herman, a Mozilla tartalomszolgáltatásokért felelős illetékese blogbejegyzésében azt írta, hogy továbbra is a felhasználók érdekeinek kell az első helyen szerepelniük. A konkrét tervek között szerepel, hogy az új felhasználóknak egy tartalmakkal teli mozaiknézetet prezentálnak. A tartalommezők egy részén regionálisan fontos webes ajánlatok jelennének meg, más mezőkön a Mozilla és a kiválasztott partnerek szponzorált tartalmai.
A hírt az IAB találkozója után jelentette be a Mozilla. Herman közölte, hogy olyan megoldást keresnek, amelynek segítségével különbséget lehet tenni az egyes sütifájlok között és ezáltal eltávolodhatnak az általános tiltás alkalmazásától. "Ezt egyedül nem tudjuk megoldani és ti sem. Ezért akarunk együttműködni veletek" - hangsúlyozta Herman.