SG.hu
Leginkább műszaki árukat veszünk a neten keresztül
Amikor élelmiszer és ital vásárlására gondol, a magyar internet-használó fogyasztók jó egyharmada szándékozik online eszközt is igénybe venni a következő hat hónap során, hogy tájékozódjon vagy beszerezzen valamit. Lényegében ugyanekkora arányt tárt fel a vizsgált harmincegy európai ország átlagában is a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
A nyitottságot az e-kereskedelemre huszonkét termékcsoporttal kapcsolatban mérte fel a Nielsen. Legfogékonyabbak a magyar internetező fogyasztók e-kereskedelemre ruházati cikk és cipő mellett szórakoztató elektronikai készülék, továbbá mobiltelefon esetében. Ezekkel kapcsolatban válaszadó honfitársaink több mint fele tervezi igénybe venni a világhálót hat hónapon belül azért, hogy informálódjon vagy vásároljon. Utánuk az utazás/szállásfoglalás következik, az élelmiszer és ital a középmezőnybe tartozik ebből a szempontból.
Ha az európai átlagot nézzük, ott is a ruházati cikk és cipő vezet, amit a válaszadók több mint kétharmada nevezett meg. Utána a sorrend, kétharmad körüli aránnyal utazás/szállásfoglalás, repülőjegy, valamint belépőjegyek vásárlása. Élelmiszer és szomjoltó ital a rangsor alsó ötödében helyezkedik el. "Ha azokra a termékekre gondol, amelyek vásárlásánál a következő hat hónap alatt internetet is igénybe vesz, melyik eszközt használja gyakran?" A kérdésre a magyar válaszadók 89 százaléka nevezte meg a számítógépet, 22 a mobiltelefont, 13 a tabletet, míg 6 százalék más eszközt.
Napi fogyasztási cikkek e-kereskedelmében a piackutatók a fogyasztók véleményét konkrétan élelmiszerekkel, italokkal, állateledellel, testápoló, egészséget megőrző, szépségápoló szerekkel és babaápoló készítményekkel kapcsolatban tárták fel, különböző szempontok szerint. A szempontok közül a magyar válaszadók legnagyobb arányban a következő állításokkal értenek egyet: "online vásárolni kényelmes", továbbá "szeretek interneten ismertetéseket olvasni egy termékről, mielőtt megveszem".
A valóságos üzletek és az e-kereskedelem szoros együttélését igazolja, hogy a magyar megkérdezettek majdnem kétharmada gyakran megnéz a neten egy-egy napi fogyasztási cikket, mielőtt boltban megvenné. De fordított irányban is tájékozódnak: a magyarok közel fele gyakran megnéz egy élelmiszert, italt vagy testápoló szert valamilyen üzletben, mielőtt online megvásárolná. Figyelemre méltóan magas (60 százalékkal nagyobb) arányban értenek egyet az e-kereskedelemmel kapcsolatban a magyar megkérdezettek a következőkkel: Nincs bizalmuk ahhoz, hogy hitelkártyájuk adatait online megadják. Továbbá vásárlás előtt viszonylag sok időt töltenek azzal, hogy interneten keresgélnek termékeket.
A felmérésben szereplő szempontok közül a magyar fogyasztók legkevesebben a megvásárolni szándékozott árucikkek listáját állítják össze online segítséggel. Szintén nagyon kis számban használnak egy üzletben járva olyan applikációt, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassák az árakat.
A nyitottságot az e-kereskedelemre huszonkét termékcsoporttal kapcsolatban mérte fel a Nielsen. Legfogékonyabbak a magyar internetező fogyasztók e-kereskedelemre ruházati cikk és cipő mellett szórakoztató elektronikai készülék, továbbá mobiltelefon esetében. Ezekkel kapcsolatban válaszadó honfitársaink több mint fele tervezi igénybe venni a világhálót hat hónapon belül azért, hogy informálódjon vagy vásároljon. Utánuk az utazás/szállásfoglalás következik, az élelmiszer és ital a középmezőnybe tartozik ebből a szempontból.
Ha az európai átlagot nézzük, ott is a ruházati cikk és cipő vezet, amit a válaszadók több mint kétharmada nevezett meg. Utána a sorrend, kétharmad körüli aránnyal utazás/szállásfoglalás, repülőjegy, valamint belépőjegyek vásárlása. Élelmiszer és szomjoltó ital a rangsor alsó ötödében helyezkedik el. "Ha azokra a termékekre gondol, amelyek vásárlásánál a következő hat hónap alatt internetet is igénybe vesz, melyik eszközt használja gyakran?" A kérdésre a magyar válaszadók 89 százaléka nevezte meg a számítógépet, 22 a mobiltelefont, 13 a tabletet, míg 6 százalék más eszközt.
Napi fogyasztási cikkek e-kereskedelmében a piackutatók a fogyasztók véleményét konkrétan élelmiszerekkel, italokkal, állateledellel, testápoló, egészséget megőrző, szépségápoló szerekkel és babaápoló készítményekkel kapcsolatban tárták fel, különböző szempontok szerint. A szempontok közül a magyar válaszadók legnagyobb arányban a következő állításokkal értenek egyet: "online vásárolni kényelmes", továbbá "szeretek interneten ismertetéseket olvasni egy termékről, mielőtt megveszem".
A valóságos üzletek és az e-kereskedelem szoros együttélését igazolja, hogy a magyar megkérdezettek majdnem kétharmada gyakran megnéz a neten egy-egy napi fogyasztási cikket, mielőtt boltban megvenné. De fordított irányban is tájékozódnak: a magyarok közel fele gyakran megnéz egy élelmiszert, italt vagy testápoló szert valamilyen üzletben, mielőtt online megvásárolná. Figyelemre méltóan magas (60 százalékkal nagyobb) arányban értenek egyet az e-kereskedelemmel kapcsolatban a magyar megkérdezettek a következőkkel: Nincs bizalmuk ahhoz, hogy hitelkártyájuk adatait online megadják. Továbbá vásárlás előtt viszonylag sok időt töltenek azzal, hogy interneten keresgélnek termékeket.
A felmérésben szereplő szempontok közül a magyar fogyasztók legkevesebben a megvásárolni szándékozott árucikkek listáját állítják össze online segítséggel. Szintén nagyon kis számban használnak egy üzletben járva olyan applikációt, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassák az árakat.