MTI

A Hervis megháromszorozta online értékesítését

A Hervis Magyarország Kft. online értékesítése Magyarországon az első öt hónapban háromszor akkora volt, mint a tavalyi év hasonló időszakában - közölte az áruház.

Az osztrák tulajdonú sportfelszerelés áruház áprilisban Budapestre helyezte hat országot kiszolgáló régiós online termékmenedzsment központját, az év végéig pedig mintegy 15 százalékkal növeli a magyarországi központban dolgozók létszámát, továbbá új üzletek megnyitását is tervezi - derül ki a tájékoztatásból. A régiós döntés hátterében az áll, hogy a magyar piacban egyre nagyobb a potenciál, az online és a többcsatornás értékesítés forgalma is jelentősen növekedett - hangsúlyozta a közleményben Viola Krisztina, a Hervis Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A 2013 januárjában indult online áruház forgalmának növekedésével párhuzamosan az átlagos online bevásárló kosár értéke mintegy 20 százalékkal haladja meg a normál bolti vásárlásét. Ennek oka a vállalat szerint, hogy az online módon vásárlók gyakrabban rendelnek felsőbb kategóriás termékeket, melyek a boltokban nem találhatók meg, a slágertermékek tekintetében pedig a magyar piac online értékesítési volumene felveszi a versenyt az osztrákkal.

A Hervisnél azt tapasztalták, hogy az online rendelések nagymértékben csökkentették a visszáru arányát, mert a költségérzékeny magyar fogyasztók rendkívül tudatosan választják ki a nekik megfelelő termékeket. Megjegyzik azt is, hogy a vásárlói szokások a szabadidős trendekkel párhuzamosan változtak, egyre keresettebbek a futáshoz és kerékpározással kapcsolatos termékek. A Hervis Magyarország üzleteiben 2013-ban 30 százalékkal nőtt a futófelszerelések (futóruházat, futócipők) piaca, 25 százalékkal a kerékpároké és 15 százalékkal a speciális sportruházaté.

Az osztrák Spar Csoport 100 százalékos tulajdonában lévő áruházlánc országosan 26 boltot üzemeltet, mintegy 400 alkalmazottat foglalkoztat. Míg a vállalat 2012-ben 11 milliárd forintos forgalom mellett 715 millió forint adózás utáni veszteséget könyvelt el, 2013-ban hasonló forgalom mellett csak 358 millió forint volt a veszteség. A cég üzemi vesztesége tavaly 534 millió forintra csökkent az előző évi 1,128 milliárd forintról. A Spar AG 2013 májusában 740 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a cégben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!