SG.hu

Fölényesen vezet a pizza a magyar netezőknél

Leginkább este, kényelmi okokból rendelünk, főként valamilyen olasz kaját. Komoly informatikai háttér van az ételrendelések mögött.

Sajtótájékoztatót tartott a foodpanda, egy Szingapúrból indult startup, melyen terveiken túl a magyar ételrendelési szokásokról is beszámoltak. A cég mögött egy nagyvállalat, a Rocket Internet áll, mely 2004-es indulása óta több, mint 100 online társaságot indított útjára, és 60-nál több vállalkozásukban 17 ezer ember dolgozik.

"Anno az amerikai eBay felvásárolta német konkurensét, és ők ezt a pénzt internetes startupokba fektették. Azt látták, hogy a megszerzett tudást lehet összesíteni, és utána minden induló cégnél kamatoztatni. A Rocket a kezdeti tőkebefektetésen túl az online kiskereskedelem terén meglévő tudásával is segít, mint egy honlap felépítése, internetes fizetési módok beépítése, Facebook reklámozás, Google optimalizáció. Egy új internetes cégnek pár héten, hónapon belül képesek nemzetközi jelenlétet biztosítani." - mondta anyacégükről a foodpanda hazai részlegének vezetője, Arany László.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

Az étterem-összesítő oldal a magyar Netpincér konkurenciája: a cím megadása után kilistázzák melyik partnerük szállít az adott helyre, és ezután néhány kattintással lehet rendelni. Az éttermek dolgát egy tableten és számítógépen is elérhető alkalmazással támogatják, azok belépési vagy havidíj nélkül csatlakozhatnak, csupán a leadott rendelések után kell jutalékot fizetniük. "Fő ajánlatunk az online marketing szolgáltatás, mely a Rocket fő szakértelmének számít. Facebook és Google-reklámok optimalizálásával globális átlagban 25 százalékkal tudjuk a forgalmukat megnövelni. Folyamatosan elemezzük a vásárlói elégedettséget és a konverziót, azaz ha megnézett egy vásárló egy ételt azt mekkora arányban rendelte meg."

Klikk ide! Klikk ide!

Arany László elmondta, hogy több, mint 30 vidéki városban vannak jelen, versenytársaiknál már most több partner éttermük van. "Folyamatosan nő a rendelésszámunk, az elmúlt hónapokban mindig kétszámjegyű bővülést tudtunk felmutatni. Magyarországon jelenleg 400 étteremmel állunk kapcsolatban, mely valahol 500-nál fog tetőzni. A rendelések megoszlásánál ebédidőben és vacsoraidőben van a csúcs, és a hétköznapi ebédidő sokkal forgalmasabb, mint a hétvége hasonló időszaka."

Rendeléseik majdnem felét a pizza teszi ki, de népszerű még a hamburger (kb. 20%), és az utóbbi néhány hónapban nagyon jön fel a sushi. Átlagos kosárméretük 2300 forint, mely még kelet-európai viszonylatban is csekély. "A lengyeleknél és a románoknál ennek nagyjából a másfélszerese a megszokott." A rendelésszámot leginkább az időjárás befolyásolja, "mi a rossz időnek tudunk örülni." - említette az ügyvezető. A cég nagyon Budapest centrikus, rendeléseik 80 százaléka innen jön, vidékről pedig az egyetemvárosok (Debrecen, Pécs és Szeged) vannak a dobogón.

Klikk ide! Klikk ide!

Balla Bettina, a cég marketingese elmondta, hogy felmérésük szerint az emberek főképp kényelmi okokból, havi egy-két alkalommal rendelnek az internetről. Az esetek kétharmadában többen (párok vagy társaságok), és leginkább otthonra kérik a kiszállítást. "A kedveltségi lista végén a vegetáriánus és a vietnámi van. Előbbit az emberek ismerik, de nem szeretik, utóbbit viszont igazából nem is ismerik. A szusinál még érdekes, hogy igen megosztó étel: akik ismerik, vagy nagyon szeretik vagy egyáltalán nem. Rendelésnél a legfontosabb az ár és a kínálat, de persze a kiszállítási idő is fontos, míg a futár kedvessége vagy az ügyfélszolgálat minősége nem döntő."

Klikk ide! Klikk ide!

Az ételrendelő oldal online elemzéseket is végeztetett a neticle céggel, melyekről Horváth Róbert, a cég ügyvezetője számolt be. "Figyeljük a teljes magyar webet, hírportálokat, blogokat, fórumokat, és természetesen a közösségi médiát. A találatokat automatikusan vélemény-elemezzük, így egy említésről 80-85 százalékos pontossággal tudjuk eldönteni, hogy az mennyire pozitív vagy negatív.". A cég összehasonlította a három legnagyobb ételrendelő oldalt, a Netpincért, a pizza.hu-t és a foodpandát, és eredményeik szerint a Netpincérnél a rendeléseket és az árakat említik a fogyasztók, míg a foodpandánál az online felület minősége szokott a téma lenni.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A foodpanda a siker zálogát a marketing erősítésében és a szakmai partnerségekben látja. Ez utóbbi nem a 85. pizzarendelő helyre, hanem például az etterem.hu-val való együttműködésre vonatkozik, melynél rengeteg, házhoz szállítást egyébként nem végző szolgáltató van. "A fő irány a mobil applikáció, melyről már most is a rendelések harmadát kapjuk, és ez az arány folyamatosan nő. Nem csak ételrendelésben, hanem minden téren azt látjuk, hogy a webről mobilra tolódnak a dolgok, ezért erre nagy hangsúlyt fektetünk iOS, Android és Windows Phone platformon is." - zárta a sajtótájékoztatót Arany László.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Archenemy #9
    A jó pizza az olyan, ami nincs Magyarországon. Tehát Magyarországon nincs jó pizza.

    A tautológia klub első szabálya: a tautológia klub első szabálya.
  • Yv@n #8
    Meghatároznád, hogy mit értesz jó pizza alatt?
    Csak mert annak ismerete nélkül ez a kijelentés eléggé komolytalanul hangzik.
  • Narxis #7
    Nincsenek jó pizzák, ebben az országban biztos, hogy nincsen.
  • zetortraktor #5
    "Pizza ide vagy oda...Baromi rég ettem olyan pizzát amire kimondható hogy köze van a valódi pizzához."

    Hát, bazmeg. Miért eszel szart akkor? Vannak jó pizzák is, egyél olyat. Senki nem kényszerít arra, hogy gagyit egyél.
  • Józsibácsi #4
    Helyeske az a kis Balla Bettinácska... egyem kis husát... :D
  • Alexease #3
    Ez nem az a Panda, de nem baj:)
  • Skyline #2
    Pizza ide vagy oda...Baromi rég ettem olyan pizzát amire kimondható hogy köze van a valódi pizzához. Nem az ilyen Donpepe Donpapa és egyéb csodáknak KÖZE nincs hozzá, ahogy sajnos a rendelős és egyéb pizzás éttermek javának sem...
  • endrev #1
    Szóösszetételek, kötőjelek használata, újságírókáim! – komolyan, mostmár minden alkalommal be fogom ezt nyögni...