SG.hu

Erősödik a közösségi média-figyelés

A teljesen magyar tulajdonú IMEDIA szerint a nemzetközi trendeknek megfelelően magyar médiafigyelési piacon is háttérbe szorul a hagyományos sajtófigyelési tevékenység, miközben egyre erősödő igény mutatkozik a közösségi média figyelés és a részletes médiaelemzések iránt.

Az 1953-ban alapított FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) a világ legnagyobb médiafigyelő szövetsége a 46-ik, március közepén Dubaiban tartott kongresszusán a tagjai közé választotta a 100%-os magyar tulajdonban álló IMEDIA Kft-t. A csatlakozással az IMEDIA ezentúl hozzáfér a partnerek által biztosított nemzetközi sajtóanyagokhoz, kiegészítve széleskörű hazai lefedettségét. "A FIBEP tagság nem egy adminisztratív lépés, hanem az elmúlt több mint 10 évnyi megfeszített munka nemzetközi szintű elismerése. Ez különösen fontos, amikor az IMEDIA egyre több regionális és globális ügyfelet szolgál ki" - fogalmazott Dilong András, az IMEDIA Kft. igazgatója.

A cég közleménye szerint a FIBEP tagsággá válás egy hosszadalmas és bonyolult procedúra, amely során számos jelentkező bukik el. A tagságra pályázni kell, a kérelemhez csatolni kell a cég pénzügyi eredményeire vonatkozó adatokat is, szerződésmintákat, napi kiküldött sajtószemléket és egy minta árajánlatot is. Ezek után a soron következő kongresszuson a jelentkezőknek prezentációt kell bemutatniuk cégükről, amely alapján a már meglévő tagok szavaznak a kérelmező felvételéről.

A FIBEP adatai szerint az elmúlt évek trendjeit, és 112 iparági szereplő prognózisát alapul véve a globális médiafigyelési piac további növekedés előtt áll: 2014-ben akár az 1 milliárd eurós forgalom elérése is reális, hiszen a bővülés mértéke akár 10% körüli is lehet. A becsült bevétel 2013-ban már a 890 millió euró körül mozgott, ami 6%-os növekedést jelent 2012-es 841 millió euróhoz képest. Utóbbi közel 12%-os ugrás az egy évvel korábbi adathoz képest. A FIBEP azt tapasztalta, hogy a megrendelők mintegy 80%-a versenyszférából kerül ki, a médiafigyelők bevételeinek egyre nagyobb aránya származik a közösségi média figyeléséből és elemzésből, miközben a hagyományos sajtó részaránya és szerepe a háttérbe szorul.

"Nincs az a márka, az a vállalat vagy akár politikus, aki megengedhetné magának, hogy figyelmen kívül hagyja mindazt amit írnak róla, és ne kövesse szinte azonnal saját vagy versenytársainak médiajelenlétét" - magyarázza Dilong András. Ugyanakkor hazánkban a médiafigyelést igénybe vevő cégek és politikai intézmények aránya a nemzetközi viszonyokhoz képest alacsonyabb. Pedig a "Big Data" korszakában, olyan információmennyiségről van szó, melyet feldolgozni és értelmezni professzionális háttér nélkül lehetetlen.

"A percről percre történő tájékoztatás, a híranyagokból készülő kimutatások és elemzések pedig olyan eszközök, melyek nélkül manapság a márkaépítés vagy akár a kampánytervezés elképzelhetetlen lenne. Sajnos sokszor még a legnagyobb felhasználók sincsenek tisztában a médiamonitoring komplex lehetőségeivel és a kapcsolódó szolgáltatásokkal" - mutat rá a szakember.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!