MTI
E-mailben szereznek sztoriötleteket az amerikai újságírók
Habár szinte minden amerikai újságíró használja a közösségi médiát, döntő többségük továbbra is inkább e-mailben szerez sztoriötleteket - derült ki a Vocus marketingcég csütörtökön közzétett felméréséből.
Az amerikai média helyzetét vizsgáló, State of the Media 2014 című felmérés szerint az újságírók több mint 90 százaléka preferálja az e-mailt a közösségi médiával, a telefonnal és az online csetszolgáltatásokkal szemben, ha a sztoriötletek begyűjtéséről van szó. Az újságírók 45 százaléka egyáltalán nem szeretne a közösségi médián keresztül ötleteket kapni, míg azok közül, akik igen, a legtöbben a Facebookon (37,1 százalék) és a Twitteren (30,6 százalék) keringő információkra nyitottak.
A 256 - az írott és online sajtóban, valamint tévéknél és rádióknál dolgozó - ember megkérdezésével készített jelentés szerint az újságírók alapvetően az olvasókkal és nézőkkel való kapcsolattartás, illetve saját anyagaik reklámozásának eszközeként tekintenek a közösségi médiára, nem pedig a sztorik forrásaként. Egy egészségügyi riporter azt emelte ki, hogy a közösségi média tulajdonképpen nyilvános párbeszéd az olvasókkal, "de amiről én tudósítani akarok, az nem nyilvános vita tárgya". Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy szinte minden újságíró használja a közösségi médiát: háromnegyedük kifejezetten gyakran teszi ezt, és csak 1,9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem használja.
Az amerikai média helyzetét vizsgáló, State of the Media 2014 című felmérés szerint az újságírók több mint 90 százaléka preferálja az e-mailt a közösségi médiával, a telefonnal és az online csetszolgáltatásokkal szemben, ha a sztoriötletek begyűjtéséről van szó. Az újságírók 45 százaléka egyáltalán nem szeretne a közösségi médián keresztül ötleteket kapni, míg azok közül, akik igen, a legtöbben a Facebookon (37,1 százalék) és a Twitteren (30,6 százalék) keringő információkra nyitottak.
A 256 - az írott és online sajtóban, valamint tévéknél és rádióknál dolgozó - ember megkérdezésével készített jelentés szerint az újságírók alapvetően az olvasókkal és nézőkkel való kapcsolattartás, illetve saját anyagaik reklámozásának eszközeként tekintenek a közösségi médiára, nem pedig a sztorik forrásaként. Egy egészségügyi riporter azt emelte ki, hogy a közösségi média tulajdonképpen nyilvános párbeszéd az olvasókkal, "de amiről én tudósítani akarok, az nem nyilvános vita tárgya". Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy szinte minden újságíró használja a közösségi médiát: háromnegyedük kifejezetten gyakran teszi ezt, és csak 1,9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem használja.