Gyurkity Péter
Schmidt: már nyert a mobil szféra
A Google első embere szerint 2014-ben mindenki okostelefonhoz jut, és nagy változások lesznek.
Eric Schmidt, a cég vezérigazgatója egy rövid videóban foglalta össze a 2014-es évre vonatkozó előrejelzéseit, jóslatait, ezekből pedig a mobil szféra győzelme emelkedik ki. Szerinte ugyanis amíg az eddigi trend ezen győzelem irányába mutatott, a fontos mérföldkövet már átléptük, ezzel pedig véglegessé vált az erőviszonyok megváltozása.
A cégvezető kihangsúlyozta, hogy az idei év során minden egyes felhasználó beszerzi saját okostelefonját, amelynek persze elsősorban saját vállalata örülhet, hiszen a Google globális szinten immár ezen szegmens 80 százalékát uralja, a riválisoknak alig jut némi tér. Életünkben ez, valamint az adatforgalomban és annak kezelésében bekövetkezett robbanás, illetve a gépi intelligencia fejlődése hozza a legnagyobb változást, ahogy fokozatosan elérhetővé válnak a személyes egészségügyi információink, immár kiegészülve a genetikai adatokkal. A DNS-szekvenálás terén ugyan bőven maradtak kérdések, ám az itt folyó munkálatok segíthetnek a rákos megbetegedések kezelésében és a diagnosztika további javulásában.
Schmidt saját legnagyobb hibájának a közösségi hálózatok felemelkedésének elmulasztását tartja, amelyről teljesen egyértelműen lemaradtak. A Google+ ugyan 2011-ben végre elindult, ám a Facebook itt már 2004 óta jelen volt, így tetemes előnyt halmozott fel, amelyet mostani gyengélkedése és a fiatalabb korosztályok platformváltása sem erodált jelentős mértékben - és akkor még nem beszéltünk a Twitter előretöréséről, amely szintén nagy kihívás elé állítja a máshol győzedelmesen menetelő Google-t.
Az erősen az online reklámokra építő cég a válság alatt is tovább javította saját eredményét, meglátjuk, mennyiben tudják folytatni ezt a trendet.
Eric Schmidt, a cég vezérigazgatója egy rövid videóban foglalta össze a 2014-es évre vonatkozó előrejelzéseit, jóslatait, ezekből pedig a mobil szféra győzelme emelkedik ki. Szerinte ugyanis amíg az eddigi trend ezen győzelem irányába mutatott, a fontos mérföldkövet már átléptük, ezzel pedig véglegessé vált az erőviszonyok megváltozása.
A cégvezető kihangsúlyozta, hogy az idei év során minden egyes felhasználó beszerzi saját okostelefonját, amelynek persze elsősorban saját vállalata örülhet, hiszen a Google globális szinten immár ezen szegmens 80 százalékát uralja, a riválisoknak alig jut némi tér. Életünkben ez, valamint az adatforgalomban és annak kezelésében bekövetkezett robbanás, illetve a gépi intelligencia fejlődése hozza a legnagyobb változást, ahogy fokozatosan elérhetővé válnak a személyes egészségügyi információink, immár kiegészülve a genetikai adatokkal. A DNS-szekvenálás terén ugyan bőven maradtak kérdések, ám az itt folyó munkálatok segíthetnek a rákos megbetegedések kezelésében és a diagnosztika további javulásában.
Schmidt saját legnagyobb hibájának a közösségi hálózatok felemelkedésének elmulasztását tartja, amelyről teljesen egyértelműen lemaradtak. A Google+ ugyan 2011-ben végre elindult, ám a Facebook itt már 2004 óta jelen volt, így tetemes előnyt halmozott fel, amelyet mostani gyengélkedése és a fiatalabb korosztályok platformváltása sem erodált jelentős mértékben - és akkor még nem beszéltünk a Twitter előretöréséről, amely szintén nagy kihívás elé állítja a máshol győzedelmesen menetelő Google-t.
Az erősen az online reklámokra építő cég a válság alatt is tovább javította saját eredményét, meglátjuk, mennyiben tudják folytatni ezt a trendet.