SG.hu
Erősödik a valós idejű marketing
A valósidejű marketing (real-time marketing) lehet a közeljövő egyik legjelentősebb online marketing trendje.
Az okostelefonokra, tabletekre és phabletekre épülő, legújabb online hirdetési módszer lehetővé teszi, hogy az interneten információt kereső vásárló a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést lássa a keresőben. Olyan érzése lesz, hogy pont ezt kereste. Az elképzelés olyannyira nem légből kapott, hogy a Google legutóbbi európai trendkonferenciáján is szó esett róla. "Képzeljük el, hogy valaki este nyolckor a belvárosban keres pizzériát a mobiltelefonján. Abból, hogy a belvárosban és mobilon keres, arra lehet következtetni, hogy az utcán áll vagy autóban ül, és valószínűleg be akar ülni valahová vacsorázni. Ha azonban ugyanebben az időpontban és helyen valaki tablettel keres, akkor valószínűbb, hogy már otthon van és a pizzáját inkább házhoz szállíttatná. A Google AdWords-el be lehet állítani, hogy az egyik, illetve másik esetben milyen hirdetés jelenjen meg, ami lényegesen növelheti a kampányok hatékonyságát" - számolt be Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő a Dublinban megrendezett Google Think Digital! című konferencián szerzett tapasztalatairól.
A megfelelő embert a megfelelő helyen és időben, a megfelelő eszközön lehet elérni. Olyan érzése lesz a vevőnek, hogy éppen ezt kereste. A módszer nagyon pontos célzást tesz lehetővé, ami leginkább a kisebb büdzsével dolgozó cégek számára előnyös. Ez a real-time marketing1 lényege - mutat rá a szakértő. A legfontosabb dolog a valós idejű marketing alkalmazásához, hogy ismerjük vevőink keresési szokásait. Ehhez a piaci tapasztalatokon felül segítséget nyújt honlapunk látogatottsági statisztikája. A kapott információk alapján be lehet állítani, hogy a hirdetés csak adott feltételek esetén jelenjen meg (például csak mobiltelefonnal való keresés esetén), egy adott helyen és adott időben.
Mindehhez szükséges persze, hogy a vállalatok honlapja mobilra optimalizált legyen. A Think Digital! konferencián elhangzott adat szerint a tengerentúlon és Nyugat-Európában a cégek 37 százaléka nem rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal. Gál Kristóf becslése szerint Magyarországon ez az arány 90 százalék körül lehet. Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e átalakítani a weboldalt, tudni kell, hogy milyen arányban nézik azt a lehetséges vevők okostelefonról, hogyan változik ez az arány és keresőprogramokba hányan ütik be mobiljuk billentyűzetéről a cégünk számára fontos kulcsszavakat. Utóbbi szavak meghatározásakor figyelembe kell venni azt, hogy mobilról tömörebben, rövidebb szavakkal, gyakran ékezet nélkül keresnek, ellentétben azzal, aki billentyűzeten gépel.
Gál Kristóf szerint azonban a mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okostelefon penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai2 szerint, ami 2,4 millió okostelefont jelent. És a java csak most jön: az Ericsson novemberben közölt3 előrejelzése szerint 2019-ig megháromszorózódik az okostelefon-előfizetések száma. A tabletek piacán is hasonló a helyzet: 2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablet tulajdonost prognosztizált4 a KutatóCentrum. A szakértő szerint ma még kevés cég él a real-time marketing lehetőségével, azonban az ilyen típusú hirdetésekkel annyival hatékonyabban lehet elérni a vásárlót, hogy aki időben lép, óriási előnyhöz juthat.
Az okostelefonokra, tabletekre és phabletekre épülő, legújabb online hirdetési módszer lehetővé teszi, hogy az interneten információt kereső vásárló a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést lássa a keresőben. Olyan érzése lesz, hogy pont ezt kereste. Az elképzelés olyannyira nem légből kapott, hogy a Google legutóbbi európai trendkonferenciáján is szó esett róla. "Képzeljük el, hogy valaki este nyolckor a belvárosban keres pizzériát a mobiltelefonján. Abból, hogy a belvárosban és mobilon keres, arra lehet következtetni, hogy az utcán áll vagy autóban ül, és valószínűleg be akar ülni valahová vacsorázni. Ha azonban ugyanebben az időpontban és helyen valaki tablettel keres, akkor valószínűbb, hogy már otthon van és a pizzáját inkább házhoz szállíttatná. A Google AdWords-el be lehet állítani, hogy az egyik, illetve másik esetben milyen hirdetés jelenjen meg, ami lényegesen növelheti a kampányok hatékonyságát" - számolt be Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő a Dublinban megrendezett Google Think Digital! című konferencián szerzett tapasztalatairól.
A megfelelő embert a megfelelő helyen és időben, a megfelelő eszközön lehet elérni. Olyan érzése lesz a vevőnek, hogy éppen ezt kereste. A módszer nagyon pontos célzást tesz lehetővé, ami leginkább a kisebb büdzsével dolgozó cégek számára előnyös. Ez a real-time marketing1 lényege - mutat rá a szakértő. A legfontosabb dolog a valós idejű marketing alkalmazásához, hogy ismerjük vevőink keresési szokásait. Ehhez a piaci tapasztalatokon felül segítséget nyújt honlapunk látogatottsági statisztikája. A kapott információk alapján be lehet állítani, hogy a hirdetés csak adott feltételek esetén jelenjen meg (például csak mobiltelefonnal való keresés esetén), egy adott helyen és adott időben.
Mindehhez szükséges persze, hogy a vállalatok honlapja mobilra optimalizált legyen. A Think Digital! konferencián elhangzott adat szerint a tengerentúlon és Nyugat-Európában a cégek 37 százaléka nem rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal. Gál Kristóf becslése szerint Magyarországon ez az arány 90 százalék körül lehet. Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e átalakítani a weboldalt, tudni kell, hogy milyen arányban nézik azt a lehetséges vevők okostelefonról, hogyan változik ez az arány és keresőprogramokba hányan ütik be mobiljuk billentyűzetéről a cégünk számára fontos kulcsszavakat. Utóbbi szavak meghatározásakor figyelembe kell venni azt, hogy mobilról tömörebben, rövidebb szavakkal, gyakran ékezet nélkül keresnek, ellentétben azzal, aki billentyűzeten gépel.
Gál Kristóf szerint azonban a mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okostelefon penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai2 szerint, ami 2,4 millió okostelefont jelent. És a java csak most jön: az Ericsson novemberben közölt3 előrejelzése szerint 2019-ig megháromszorózódik az okostelefon-előfizetések száma. A tabletek piacán is hasonló a helyzet: 2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablet tulajdonost prognosztizált4 a KutatóCentrum. A szakértő szerint ma még kevés cég él a real-time marketing lehetőségével, azonban az ilyen típusú hirdetésekkel annyival hatékonyabban lehet elérni a vásárlót, hogy aki időben lép, óriási előnyhöz juthat.