SG.hu

Indonéziában fejleszt mobilfizetési megoldást a Cellum

60 millió indonéz okostelefon válhat mobil pénztárcává a Cellum megoldásával. A magyar fejlesztő cég és az indonéz Anabatic Technologies közös projektet indít.

A magyar Cellum által fejlesztett komplex mobilfizetési szolgáltatással lép hamarosan piacra Indonézia meghatározó IT-cége, az Anabatic Technologies. A két társaság vezetése néhány nappal ezelőtt írt alá megállapodást, melynek értelmében az Anabatic saját márkaként, Mobile Bersama néven vezeti be az ázsiai országban a szolgáltatást. A MasterCard Mobile mobilfizetési rendszert is kifejlesztő Cellum először mutatkozik be az ázsiai piacon. A megállapodás értelmében a magyar technológia segítségével vezethetik be Jakartában a mobil parkolást, a taxitársaságok, a tömegközlekedés és az ételszállító cégek mobilfizetési rendszerét, valamint számos kereskedelmi és pénzügyi szolgáltatást. Hamarosan már Indonéziában is használhatják pénztárcaként az okostelefonokat a Cellum biztonságos mobilfizetési megoldásán keresztül.

Az ázsiai ország igazi mobil nagyhatalom: 240 millió mobil előfizető közül 60 millióan okostelefont használnak, ezeken futhat néhány hónap múlva a Cellum által fejlesztett alkalmazás. Az országban az elmúlt két évben szinte felfoghatatlanul gyorsan nőtt, megnyolcszorozódott az okostelefonok száma. Bár az e-kereskedelem jelenleg még gyerekcipőben jár, előrejelzések szerint a következő 4 évben tízszeresére duzzadhat ez piac. A Cellum és az Anabatic közös innovációja mindebben vezető szerephez juthat.

A Cellum - számos európai ország után - most először lép az ázsiai piacra, és rögtön az egyik legnépesebb országban, Indonéziában vezetik be a cég mobilfizetési megoldását. "Hatalmas lehetőség számunkra, hogy Európa négy országa után az ázsiai kontinensen is bemutatkozhatunk. Indonézia a világ 15. legnagyobb gazdasága, ráadásul minden második polgára a 30 év alatti, technológiai újításokra rendkívüli fogékony korosztályból kerül ki. Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy a mi megoldásunk mellett tette le a voksát az Anabatic Technologies, és így magyar ötlet felhasználásával válnak az indonéz okostelefonok virtuális pénztárcává. Reméljük, hogy hamarosan számos vállalat, taxi társaság, webshop vezeti majd be mobilfizetést az országában és így az indonéz emberek tömegei bankolhatnak, fizethetnek, tölthetnek fel mobilkártyákat a Cellum megoldását használva." - mondta el Kóka János a Cellum Global Zrt. vezérigazgatója.

A Titan Group vállalatcsoporthoz tartozó Anabatic Technologies Indonézia egyik legismertebb informatikai vállalata, szoros stratégiai együttműködést tart fenn többek között az IBM-mel valamint számos pénzügyi és kereskedelmi iparágakban működő, meghatározó indonéz vállalattal. A magyar céggel kötött együttműködési megállapodás értelmében az Anabatic saját márkaként vezeti be a Cellum technológiájával működő mobilfizetést. "Rendkívüli reményekkel nézünk a közös munka elé. Úgy gondoljuk, hogy a Cellum által kínált megoldással teljesebbé tudjuk tenni szolgáltatás portfoliónkat. komoly esély van rá, hogy Indonéziában robbanásszerűen elterjedjen a mobilfizetés. Azért döntöttünk a magyar partner mellett, mert az általuk kínált komplex technológia már bizonyítottan, több éve működik kifogástalanul, maximális biztonsággal." - mondta el Adriansyah Adnan, az Anabatic Technologies igazgatója. "A feladatunk most az, hogy a lehető legtöbb partnerünket bevonjuk a mobilfizetési rendszerbe. Az együttműködés első szakaszában az ételkiszállítással foglalkozó vállalatokat célozzuk meg, ahol a megrendelés és a fizetés is egyszerűbb és kényelmesebb lehet az okostelefonon keresztül. De ugyanígy a legnagyobb indonéz mobilszolgáltató vállalatokat, bankokat, kereskedőket és közlekedési vállalatokat is szeretnék bevonni a mobilfizetési rendszerbe." - tette hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!