MTI
Mobiltelefonos fizetés több ezer közértben
Mobiltelefonos fizetési módszert vezet be több ezer üzletben az Edeka csoport, a legnagyobb német élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat.
Az okostelefon alapú fizetési eljárást egyelőre mintegy 4 ezer üzletben és boltban tesztelik, 2015-re pedig a csoport valamennyi - csaknem 12 ezer - üzletében bevezetik. Szakértők szerint a kiskereskedelemi ágazat egészében elterjedhet a mobilos fizetés akkor, ha a módszer jól vizsgázik az élelmiszerüzletekben - írták német lapok szerdán. A vásárlónak egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefonra van szüksége, amelyre le kell tölteni az Edeka ingyenes alkalmazását. Ennek használatához meg kell adni a bankszámlaszámot és választani kell egy PIN-kódot. A kasszánál aztán készpénzes vagy bankkártyás fizetés helyett csak le kell olvastatni a telefon képernyőjén megjelenő vonalkódot a kassza vonalkód-leolvasójával, és a PIN-kóddal meg kell erősíteni a fizetést.
A módszer nagy előnye a gyorsaság, a fizetést 6 másodperc alatt le lehet bonyolítani az Edeka szakértői szerint. Az eljárás mindenben megfelel a szigorú német adatvédelmi előírásoknak, így például nem gyűjtik és elemzik személyhez köthető módon a tranzakciók adatait, hogy személyre szabott ajánlatokat állíthassanak össze a felhasználók számára - hangsúlyozta a cég. A lehetséges felhasználók köre nagy és egyre nő. Jelenleg minden harmadik németországi lakosnak van okostelefonja, a 30 éven aluliak körében pedig 54 százalékos ez az arány.
Más német kereskedelmi láncok is próbálkoznak, többnyire az NFC (Near Field Communication) elnevezésű technológiával. Élelmiszerboltokban eddig csak kisebb kísérleti projekteket végeztek, a piac második számú szereplője, a Rewe csoport pedig egyáltalán nem foglalkozik vele. Az Edeka azonban olyan alkalmazást fejlesztett ki, amelyhez a versenytársak is csatlakozhatnak, így nem kell minden egyes bolthálózathoz külön-külön alkalmazást letölteni.
Az okostelefon alapú fizetési eljárást egyelőre mintegy 4 ezer üzletben és boltban tesztelik, 2015-re pedig a csoport valamennyi - csaknem 12 ezer - üzletében bevezetik. Szakértők szerint a kiskereskedelemi ágazat egészében elterjedhet a mobilos fizetés akkor, ha a módszer jól vizsgázik az élelmiszerüzletekben - írták német lapok szerdán. A vásárlónak egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefonra van szüksége, amelyre le kell tölteni az Edeka ingyenes alkalmazását. Ennek használatához meg kell adni a bankszámlaszámot és választani kell egy PIN-kódot. A kasszánál aztán készpénzes vagy bankkártyás fizetés helyett csak le kell olvastatni a telefon képernyőjén megjelenő vonalkódot a kassza vonalkód-leolvasójával, és a PIN-kóddal meg kell erősíteni a fizetést.
A módszer nagy előnye a gyorsaság, a fizetést 6 másodperc alatt le lehet bonyolítani az Edeka szakértői szerint. Az eljárás mindenben megfelel a szigorú német adatvédelmi előírásoknak, így például nem gyűjtik és elemzik személyhez köthető módon a tranzakciók adatait, hogy személyre szabott ajánlatokat állíthassanak össze a felhasználók számára - hangsúlyozta a cég. A lehetséges felhasználók köre nagy és egyre nő. Jelenleg minden harmadik németországi lakosnak van okostelefonja, a 30 éven aluliak körében pedig 54 százalékos ez az arány.
Más német kereskedelmi láncok is próbálkoznak, többnyire az NFC (Near Field Communication) elnevezésű technológiával. Élelmiszerboltokban eddig csak kisebb kísérleti projekteket végeztek, a piac második számú szereplője, a Rewe csoport pedig egyáltalán nem foglalkozik vele. Az Edeka azonban olyan alkalmazást fejlesztett ki, amelyhez a versenytársak is csatlakozhatnak, így nem kell minden egyes bolthálózathoz külön-külön alkalmazást letölteni.