Szekeres Viktor
Az új előzetes részlete alapján nagyszabású scifi lesz a John Carter
Röpke, de annál dinamikusabb új előzetesrészletet kaptunk a John Carterhez, mely lehet, hogy nem az új, mozikba szánt anyag, de bőven alkalmas a közönség étvágyának csillapítására.
Az első, teaser-szerű előzetes bár hosszabb volt, közel sem mutatta meg, hogy milyen nagyszabású film lesz a John Carter, de a Good Morning, America című amerikai reggeli tévéműsorban sugárzott képsorok sokkal beszédesebbek. Kérdés, hogy a Disney vajon tényleg ennyire bízik-e abban, hogy a közönség ismeri Edgar Rice Burroughs majdnem száz éve megjelent regényét, hogy egy mozis szinten ismeretlennek mondható színészre, Taylor Kitsch-re bízza a film főszerepét?
A John Carter, főleg az első előzetes alapján kinézetében és főszereplőjének köszönhetően inkább hasonlított a 2010-ben bemutatott Perzsia hercegére, mely Amerikában még egy Jake Gyllenhaal-kaliberű színésszel sem tudott sikeres lenni. Sőt, ha a 200 milliós költségvetést nézzük, akkor az ottani 90 millió dolláros bevétellel hatalmas bukásnak számított, amit részlegesen kompenzált a nemzetközi közönség marketingérzékenysége révén beszedett 244 millió dollár. Ezúttal azonban színészekre kevesebbet kellett áldozni, mint ahogy a producer sem Jerry Bruckheimer, hanem a Pixar hatalmasságai, a rendezői székben pedig az az Andrew Stanton ült, aki három animációs film után (Egy bogár élete, Némó nyomában, Wall-E) vállalkozott élőszereplős mozi rendezésére. Hogy ez jó hír-e a számunkra? Az március nyolcadikán kiderült a mozikban.
Az első, teaser-szerű előzetes bár hosszabb volt, közel sem mutatta meg, hogy milyen nagyszabású film lesz a John Carter, de a Good Morning, America című amerikai reggeli tévéműsorban sugárzott képsorok sokkal beszédesebbek. Kérdés, hogy a Disney vajon tényleg ennyire bízik-e abban, hogy a közönség ismeri Edgar Rice Burroughs majdnem száz éve megjelent regényét, hogy egy mozis szinten ismeretlennek mondható színészre, Taylor Kitsch-re bízza a film főszerepét?
A John Carter, főleg az első előzetes alapján kinézetében és főszereplőjének köszönhetően inkább hasonlított a 2010-ben bemutatott Perzsia hercegére, mely Amerikában még egy Jake Gyllenhaal-kaliberű színésszel sem tudott sikeres lenni. Sőt, ha a 200 milliós költségvetést nézzük, akkor az ottani 90 millió dolláros bevétellel hatalmas bukásnak számított, amit részlegesen kompenzált a nemzetközi közönség marketingérzékenysége révén beszedett 244 millió dollár. Ezúttal azonban színészekre kevesebbet kellett áldozni, mint ahogy a producer sem Jerry Bruckheimer, hanem a Pixar hatalmasságai, a rendezői székben pedig az az Andrew Stanton ült, aki három animációs film után (Egy bogár élete, Némó nyomában, Wall-E) vállalkozott élőszereplős mozi rendezésére. Hogy ez jó hír-e a számunkra? Az március nyolcadikán kiderült a mozikban.