Szekeres Viktor
Új Pixar-rekord született
A Toy Story 3-at Amerikában, a premier első három napján olyan sokan nézték meg, mint előtte Pixar-filmet sohasem. Az animációs örökranglistán azonban még mindig a Harmadik Shrek a király - már a nyitányokat figyelembe véve.
Arról már beszámoltunk, hogy milyen csúfondárosat bukott a jobb sorsra érdemes Jonah Hex a hétvégi amerikai mozipremierek közül, arról viszont még nem, hogy a Toy Story harmadik része minden várakozást felülmúlva mutatkozott be. Ez számokban kifejezve azt jelenti, hogy a film Amerikában, 4028 moziban három nap alatt 110,3 millió dollár bevételt hozott.
Ez az összes egyrészről magasan az eddigi legjobb Pixar-nyitást jelenti (az eddig rekordot 70,4 millió dollárral a Hihetetlen család tartotta), másrészt pedig az animációs filmek közül is csak egy alkotás, a Harmadik Shrek, volt képes több pénzt termelni premierje első 3 napja alatt (121,6 millió dollár.)
Persze a pénz jól is jön a Disney-nek, hiszen a Toy Story 3 gyártási költsége 200 millió dollár volt, s ehhez még 50-80 millió dolláros reklámbüdzsét is hozzá lehet számolni. A felmérések szerint a film nézőközönsége a hétvégén egyenlő arányban oszlott meg a férfiak és a nők között, a jegyvásárlók 54%-a 25 éves vagy idősebb volt, míg a családok 67%-át tették ki a látogatóknak. A Disney elemzésében büszkén emelte ki azt a tényt, hogy a filmet nem a családdal megtekintők 40%-a 17 és 24 év közötti volt, azaz olyan, aki kvázi a Toy Story-filmekkel együtt nőtt föl.
A film bevételét természetesen a 3D-aspektusa erőteljesen megdobta, hiszen 2463 moziban 3200 3D-s teremben került bemutatásra, s az összbevétel 60%-át generálták ezek a termek (plusz az IMAX-előadások további 8%-ot). Ez a 60% egyébként kevesebb, mint amint a Shrek negyedik része, vagy a 70%-os Alice Csodaországban produkált, vagyis a nézőket nem feltétlenül csak a 3D-s verzió érdekelte. A 3D-s jegyárkülönbözet egyébként így megközelítőleg plusz 20 millió dollárt hozott konyhára.
Arról már beszámoltunk, hogy milyen csúfondárosat bukott a jobb sorsra érdemes Jonah Hex a hétvégi amerikai mozipremierek közül, arról viszont még nem, hogy a Toy Story harmadik része minden várakozást felülmúlva mutatkozott be. Ez számokban kifejezve azt jelenti, hogy a film Amerikában, 4028 moziban három nap alatt 110,3 millió dollár bevételt hozott.
Ez az összes egyrészről magasan az eddigi legjobb Pixar-nyitást jelenti (az eddig rekordot 70,4 millió dollárral a Hihetetlen család tartotta), másrészt pedig az animációs filmek közül is csak egy alkotás, a Harmadik Shrek, volt képes több pénzt termelni premierje első 3 napja alatt (121,6 millió dollár.)
Persze a pénz jól is jön a Disney-nek, hiszen a Toy Story 3 gyártási költsége 200 millió dollár volt, s ehhez még 50-80 millió dolláros reklámbüdzsét is hozzá lehet számolni. A felmérések szerint a film nézőközönsége a hétvégén egyenlő arányban oszlott meg a férfiak és a nők között, a jegyvásárlók 54%-a 25 éves vagy idősebb volt, míg a családok 67%-át tették ki a látogatóknak. A Disney elemzésében büszkén emelte ki azt a tényt, hogy a filmet nem a családdal megtekintők 40%-a 17 és 24 év közötti volt, azaz olyan, aki kvázi a Toy Story-filmekkel együtt nőtt föl.
A film bevételét természetesen a 3D-aspektusa erőteljesen megdobta, hiszen 2463 moziban 3200 3D-s teremben került bemutatásra, s az összbevétel 60%-át generálták ezek a termek (plusz az IMAX-előadások további 8%-ot). Ez a 60% egyébként kevesebb, mint amint a Shrek negyedik része, vagy a 70%-os Alice Csodaországban produkált, vagyis a nézőket nem feltétlenül csak a 3D-s verzió érdekelte. A 3D-s jegyárkülönbözet egyébként így megközelítőleg plusz 20 millió dollárt hozott konyhára.