Szekeres Viktor
Fűrész 5. - A nézők imádják, jöhet a 6. rész
A Fűrész-franchise ismételten bizonyította erejét, továbbra is stabil a közönsége, azonban ezúttal egy folytatásfilm miatt nem sikerült első helyen bemutatkoznia.
Nagy hétvége zajlott le az amerikai mozikban, hiszen immáron ötödik éve tudjuk, hogy ha Halloween, akkor Fűrész - nekik. Ezúttal azonban a mindent vivő thrillersorozat emberére talált, hiszen a Disney nagyszerűen érzett rá, hogy a Fűrész iránt kevésbé érdeklődő tinikre és gyerekekre (akiket a korhatár egyébként is távol tart a moziktól) kell rávetniük magukat.
Ennek a taktikának köszönhető, hogy a megszokottól eltérően az új Fűrész-film ezúttal nem az első helyen debütált első amerikai hétvégéjén, de a második hely és a három nap alatt termelt 30 millió dollár nagyszerűnek mondható, főleg a szinte negatív, alig 11 milliós elkészítési költséghez képest. Nem is csoda, hogy az előző hetek uralkodói, a 18 millióval startoló Max Payne - Egyszemélyes háború és a 29 millióval nyitó Beverly Hills Csivava a 3-4. helyre szorult.
A sorozat ereje a hűséges rajongókban rejlik, s nekik köszönhetően éri egyre kevesebb negatív kritika a Fűrész-filmeket; akik már az első, vagy esetleg a második filmnél megnyomták a leszállásjelzőt, miközben mindennek elmondták a sorozatot, azok minden bizonnyal nem tekintették meg a folytatásokat, ezekre tényleg csak a legfanatikusabbak maradtak. Azonban legfanatikusabból is bőven van, hiszen ha megnézzük, hogy az előző részek hány dollárt termeltek az első hétvégén (Fűrész 2: 31,7 millió dollár, Fűrész 3: 33,6 millió dollár, Fűrész 4: 31,7 millió dollár, Fűrész 5: 30,5 millió dollár), akkor azt vehetjük észre, hogy minimális a nézői lemorzsolódás, amit bármilyen filmsorozat megirigyelhetne.
Hasonlóan lehet irigykedni a heti elsőre, a High School Musical 3: Végzősökre, mely franchise a tévéképernyőről szivárgott át a mozivászonra. A Disney húzása érthető, hiszen már az első rész is nagy siker volt, de a 2. epizód 20 milliós nézőszáma és remek ismételhetősége jelezte, hogy a tinifiúk és -lányok odavannak a trendi musicalért. Így nem is csoda, hogy a film 42 millió dollárral az első helyen nyitott, inkább csak azon lehet meglepődni, hogy csak ennyit teljesített, hiszen a tévés nézőszámtól a 42 millió dollár által jelzett 5-6 millió néző messze elmarad. Persze a film megtekintésére később is lesz lehetőség.
A heti premierek közül A zsaruk becsülete (Pride & Glory) című bűnügyi dráma csak az 5. helyen nyitott 6,3 millió dollárral, ami jelzi, hogy Edward Nortonnak közel sincs akkora neve, hogy a tömegeket a mozikba csábítsa, hiába szerepeltek az oldalán a filmben olyanok, mint Colin Farell vagy Jon Voight, Sajnos a film visszafogott teljesítménye azt is jelzi, hogy viszonylag kicsi az esélye, hogy idehaza bemutatásra kerüljön, ami a kritikák alapján ugyancsak nem lenne indokolt.
Nálunk csak február 5-én kerül bemutatásra Clint Eastwood idei két filmje közül az első, az Angelina Jolie főszereplésével készült Elcserélt életek (Changeling), melynek érdekessége, hogy az a J. Michael Straczynski írta, aki mostanság szuperhős-képregényeket szerez, de korábban a Babylon 5 című scifi- és a Jeremiah című posztapokaliptikus sorozat készítőjeként volt leginkább ismert. Az Eastwood-film 502 ezer dollárral mutatkozott be, de egyelőre csak 15 moziban látható, széleskörű terjesztésre csak jövő héten fog kerülni.
Jövő héten visszafogottabb sikerben reménykedő premierek várnak az amerikai nézőkre (ránk nem, hiszen egyik film sem kecsegtet akkora sikerrel, hogy világpremier legyen): Kevin Smith Zack and Miri Make a Porno című komédiája, a The Haunting of Molly Hartley című tinithriller, plusz Guy Ritchie limitált premierként gyengén szereplő Spílerje (RocknRolla), valamint a már említett Eastwood-mozi kap széleskörű premiert.
Nagy hétvége zajlott le az amerikai mozikban, hiszen immáron ötödik éve tudjuk, hogy ha Halloween, akkor Fűrész - nekik. Ezúttal azonban a mindent vivő thrillersorozat emberére talált, hiszen a Disney nagyszerűen érzett rá, hogy a Fűrész iránt kevésbé érdeklődő tinikre és gyerekekre (akiket a korhatár egyébként is távol tart a moziktól) kell rávetniük magukat.
Ennek a taktikának köszönhető, hogy a megszokottól eltérően az új Fűrész-film ezúttal nem az első helyen debütált első amerikai hétvégéjén, de a második hely és a három nap alatt termelt 30 millió dollár nagyszerűnek mondható, főleg a szinte negatív, alig 11 milliós elkészítési költséghez képest. Nem is csoda, hogy az előző hetek uralkodói, a 18 millióval startoló Max Payne - Egyszemélyes háború és a 29 millióval nyitó Beverly Hills Csivava a 3-4. helyre szorult.
A sorozat ereje a hűséges rajongókban rejlik, s nekik köszönhetően éri egyre kevesebb negatív kritika a Fűrész-filmeket; akik már az első, vagy esetleg a második filmnél megnyomták a leszállásjelzőt, miközben mindennek elmondták a sorozatot, azok minden bizonnyal nem tekintették meg a folytatásokat, ezekre tényleg csak a legfanatikusabbak maradtak. Azonban legfanatikusabból is bőven van, hiszen ha megnézzük, hogy az előző részek hány dollárt termeltek az első hétvégén (Fűrész 2: 31,7 millió dollár, Fűrész 3: 33,6 millió dollár, Fűrész 4: 31,7 millió dollár, Fűrész 5: 30,5 millió dollár), akkor azt vehetjük észre, hogy minimális a nézői lemorzsolódás, amit bármilyen filmsorozat megirigyelhetne.
Hasonlóan lehet irigykedni a heti elsőre, a High School Musical 3: Végzősökre, mely franchise a tévéképernyőről szivárgott át a mozivászonra. A Disney húzása érthető, hiszen már az első rész is nagy siker volt, de a 2. epizód 20 milliós nézőszáma és remek ismételhetősége jelezte, hogy a tinifiúk és -lányok odavannak a trendi musicalért. Így nem is csoda, hogy a film 42 millió dollárral az első helyen nyitott, inkább csak azon lehet meglepődni, hogy csak ennyit teljesített, hiszen a tévés nézőszámtól a 42 millió dollár által jelzett 5-6 millió néző messze elmarad. Persze a film megtekintésére később is lesz lehetőség.
A heti premierek közül A zsaruk becsülete (Pride & Glory) című bűnügyi dráma csak az 5. helyen nyitott 6,3 millió dollárral, ami jelzi, hogy Edward Nortonnak közel sincs akkora neve, hogy a tömegeket a mozikba csábítsa, hiába szerepeltek az oldalán a filmben olyanok, mint Colin Farell vagy Jon Voight, Sajnos a film visszafogott teljesítménye azt is jelzi, hogy viszonylag kicsi az esélye, hogy idehaza bemutatásra kerüljön, ami a kritikák alapján ugyancsak nem lenne indokolt.
Nálunk csak február 5-én kerül bemutatásra Clint Eastwood idei két filmje közül az első, az Angelina Jolie főszereplésével készült Elcserélt életek (Changeling), melynek érdekessége, hogy az a J. Michael Straczynski írta, aki mostanság szuperhős-képregényeket szerez, de korábban a Babylon 5 című scifi- és a Jeremiah című posztapokaliptikus sorozat készítőjeként volt leginkább ismert. Az Eastwood-film 502 ezer dollárral mutatkozott be, de egyelőre csak 15 moziban látható, széleskörű terjesztésre csak jövő héten fog kerülni.
Jövő héten visszafogottabb sikerben reménykedő premierek várnak az amerikai nézőkre (ránk nem, hiszen egyik film sem kecsegtet akkora sikerrel, hogy világpremier legyen): Kevin Smith Zack and Miri Make a Porno című komédiája, a The Haunting of Molly Hartley című tinithriller, plusz Guy Ritchie limitált premierként gyengén szereplő Spílerje (RocknRolla), valamint a már említett Eastwood-mozi kap széleskörű premiert.