Szekeres Viktor
Ütős mozis januárunk lesz
Így kell kezdeni egy évet! Menő filmek, Oscar-jelöltek, közönségkedvenc folytatások, és most még azok is örülhetnek, akiket a hideg ráz a képregényes műfaj létezése miatt.
Hányszor voltál moziban decemberben?
Januárban öt mozis hét veszi kezdetét, az eheti premierek pedig már láthatóak is itthon, így nincs értelme húznunk az időt, főleg, hogy már az év első hetében is nagyon színes kínálat jut nekünk. Első pillantásra nem tűnik blockbuster alapanyagnak a Creed II. (Creed II), de az ökölvívós film sikere vitathatatlan, ezúttal még kritikai elismerés is társul mellé - Rocky karaktere ide vagy oda, nálunk sajnos már az első rész sem érdekelte nagyon a közönséget, s ennek köszönhető az is, hogy a folytatás hetekkel az amerikai premier után látható csak idehaza.
A 64-es betegnapló
Érdekes lesz megfigyelni, hogy lenyomja-e a Creed folytatását Magyarországon a vele egy napon bemutatott francia animáció, az Asterix: A varázsital titka (Astérix: Le secret de la potion magique), elvégre a gallnak elég ismert a neve nálunk, illetve jó marketinggel a némiképp a kockára hajazó Végtelen útvesztő (Escape Room) című, szabaduló szobás thriller is esélyes lehet egy korrekt nézőszám elérésére. A hét többi premierjére nem fognak tömegek beszabadulni, pedig némelyik igen biztatónak tűnik.
A Maggie Gyllenhaal főszereplésével készített A tanítónő (The Kindergarten Teacher) azon Netflixes filmek közé tartozik, amik itthon nem kerültek fel a kínálatban a mozis jelenlét miatt, ebben egy költészetért rajongó tanár fedez fel egy nagyon tehetséges, 5 éves gyereket, hogy aztán egy "merész" döntéssel vegye kezébe sorsának alakítását. Erre a sztorira némiképp rímel a Kezedben a sorsod (Au bout des doigts) című francia filmé is, amiben egy zseniálisan zongorázó csavargó kerül egy könyörtelen zenetanárhoz, míg a spanyol Mindenki tudja (Todos lo saben) a Nader és Simon rendezőjének új filmje Penelope Cruz és Javier Bardem főszereplésével - a kétszeres Oscar-díjas iráni Asghar Farhadi ezúttal thrillert forgatott egy nőről, aki férje és egykori szerelme között kényszerül választani.
Madeline a mélyben
Könnyű azt mondani, hogy a január 10-i mozis hét az év legerősebbje lesz, de ez még akkor is igaz lenne, ha 2018-at is számolnánk. Hollywoodi popcorn csak egy kerül bemutatásra ekkor, egy Disney-s animáció folytatása, a Ralph lezúzza a netet (Ralph Breaks the Internet), de alapvetően kommersznek nevezhető a borongós hangulatú dán krimi, A 64-es betegnapló (Journal 64) is, ami annak a sorozatnak az új epizódja, amiből a Fácángyilkosokat vagy a Palackpostát is láthattuk. Ezek mellett érkezik még Clint Eastwood rendezésében és főszereplésével A csempészt (The Mule), ami egy drogfutár öregemberről szól, és a kritikák szerint nem sikerült rosszul, bár nem egy Gran Torino.
Azt még nem tudni, hogy az Egy kutya négy élete írójának újabb könyve alapján készített Egy kutya hazatér (A Dog's Way Home) milyen lett, hiszen világpremierről van szó, viszont a Bolti tolvajok (Manbiki kazoku), Madeline a mélyben (Madeline's Madeline), Tranzit (Transit) triumvirátus hihetetlenül erős. Az első Japán idei Oscar-jelöltje, mely szinte biztos, hogy a nominációt is megkapja (az Anyátlanok rendezőjének új filmje egy fura, bolti lopásokból élő családról szól, valamint egy súlyos titokról), a második egy független amerikai film, ami a Sundance-en tűnt fel, és a színházi világban játszódik, ahol olykor elmosódik a valóság és az alakítások közti határ, míg a harmadik egy jól sikerült német-francia dráma, amiben a Barbara rendezője egy második világháborús, személyiséglopós történetet helyez a mába.
A csempész
Tizenhetedikétől szusszanhatunk, hisz mindössze négy premierrel lesz dolgunk, ezek közül is kettőt letudhatunk egy délután során, hiszen a közelmúltbeli tengeralattjárós válságot feldolgozó Kurszk (Kursk), valamint A sebezhetetlen és a Széttörve közös folytatásának számító, M. Night Shyamalan-féle Üveg (Glass) is a multiplexekben lesz látható. A másik két premier, az ismerős, három szavas címet használó Tű, cérna, szerelem (Sir) egy indiai fesztiválkedvenc, amiben egy szolgáló lány és egy gazdag fiú találkozik, valamint Kolumbia idei Oscar-jelöltje, a roppant erős Az átkelés madarai (Pájaros de verano) - A kígyó ölelése készítői a 60-as évek kolumbiai marihuánatermesztőiről és a bennszülött tradíciókról mesélnek benne.
Bolti tolvajok
Január 24-től ismét egy halom új alkotás kerül itthon a mozikba. A hollywoodi popcorn kategóriát ezen a héten egy családi komédia, az Instant családdal (Instant Family) képviseli, amiben ismét összeállt a Megjött apuci! rendezője, valamint a főszereplő, Mark Wahlberg. Ugyancsak amerikai Nicole Kidman krimije, a Pusztító (Destroyer), ami egy beépített zsaruról szóló dráma, de ezeken kívül a továbbiakban már csak európai alkotásokkal találkozhatunk. Az egyik ilyen egy olasz thriller, a Dogman - Kutyák királya (Dogman), aminek szerény apuka főhőse egy gengszternek segít, ami miatt az egész élete megváltozik, a lengyel-magyar koprodukcióban készült animációs filmben, a Még egy nap életben (Another Day of Life) egy újságíró a hetvenes évek angolai polgárháborújába utazik, a hét legkeményebb filmje mégis a román Bánom is én, ha elítél az utókor (Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari) lesz, ami az 1941-es etnikai tisztogatásról szól.
Végül pedig a pár szóban elintézhető premierek között ott lesz a Schindler listája (Schindler's List) ismételt bemutatója, a Salvador Dalí: A halhatatlanság nyomában (Salvador Dalí: In Search for Immortality) című dokumentumfilm, valamint egy gyerekanimáció, a német Kókusz Kokó, a kis sárkány: Irány a dzsungel! (Der kleine Drache Kokosnuss 2 - Auf in den Dschungel!).
A tanítónő
Január 31-én meglepetésre nem kerül a hazai mozikba komolyabb nézőszámra számító hollywoodi darab, hiszen a Matthew McConaughey főszereplésével készített Vihar előtt (Serenity) című thrillert akkor sem fogják sokan megnézni, ha zseniális lett - egyszerűen a felnőttesebb filmekre közel sincs akkora kereslet a hazai mozikban. (A filmet a Tabu és a Peaky Blinders című sorozatok készítője rendezte és egy rejtélyes halászhajó-kapitányról szól, akit egy kis karib-tengeri szigeten utolér a múltja.)
Most van most címmel kerül mozikba ekkor még Szajki Péter taxis road movie-ja Tompos Kátya és Mohai Tamás főszereplésével, a Stuart Mária életéről szóló brit kosztümös film, a Két királynő (Mary Queen of Scots) Margot Robbie és Saoirse Ronan főszereplésével, valamint az Ezüst Medve-díjas Arc (Twarz) című lengyel dramedy, ami egy való életben is megtörtént arcátültetésről szól. Felix Van Groeningen, az Oscar-jelölt Alabama és Monroe rendezőjének első angol nyelvű rendezése a Csodálatos fiú (Beautiful Boy) a drogfüggésről szól Steve Carell és Timothée Chalamet főszereplésével, míg Az örökösnő (Toppen av ingenting) egy svéd alkotás egy 68 éves nőről, aki egy bérházat és annak rengeteg problémáját örökli meg.
Az átkelés madara
Melyik januári hazai mozis premier érdekel legjobban?
Februárban kerül a mozikba az egyik legnagyobb idei Oscar-favorit, A kedvenc (valamint a Hidegháború és az Alelnök), de a hónapban inkább a közönségfilmek lesznek érdekesebbek, hiszen láthatjuk a Boldog halálnapot!, az Így neveld a sárkányodat! és A LEGO-kaland folytatását, az Alitát, valamint a Dermesztő hajszát. De ezekre majd egy hónap múlva térünk ki.
Érdekes lesz megfigyelni, hogy lenyomja-e a Creed folytatását Magyarországon a vele egy napon bemutatott francia animáció, az Asterix: A varázsital titka (Astérix: Le secret de la potion magique), elvégre a gallnak elég ismert a neve nálunk, illetve jó marketinggel a némiképp a kockára hajazó Végtelen útvesztő (Escape Room) című, szabaduló szobás thriller is esélyes lehet egy korrekt nézőszám elérésére. A hét többi premierjére nem fognak tömegek beszabadulni, pedig némelyik igen biztatónak tűnik.
A Maggie Gyllenhaal főszereplésével készített A tanítónő (The Kindergarten Teacher) azon Netflixes filmek közé tartozik, amik itthon nem kerültek fel a kínálatban a mozis jelenlét miatt, ebben egy költészetért rajongó tanár fedez fel egy nagyon tehetséges, 5 éves gyereket, hogy aztán egy "merész" döntéssel vegye kezébe sorsának alakítását. Erre a sztorira némiképp rímel a Kezedben a sorsod (Au bout des doigts) című francia filmé is, amiben egy zseniálisan zongorázó csavargó kerül egy könyörtelen zenetanárhoz, míg a spanyol Mindenki tudja (Todos lo saben) a Nader és Simon rendezőjének új filmje Penelope Cruz és Javier Bardem főszereplésével - a kétszeres Oscar-díjas iráni Asghar Farhadi ezúttal thrillert forgatott egy nőről, aki férje és egykori szerelme között kényszerül választani.
Könnyű azt mondani, hogy a január 10-i mozis hét az év legerősebbje lesz, de ez még akkor is igaz lenne, ha 2018-at is számolnánk. Hollywoodi popcorn csak egy kerül bemutatásra ekkor, egy Disney-s animáció folytatása, a Ralph lezúzza a netet (Ralph Breaks the Internet), de alapvetően kommersznek nevezhető a borongós hangulatú dán krimi, A 64-es betegnapló (Journal 64) is, ami annak a sorozatnak az új epizódja, amiből a Fácángyilkosokat vagy a Palackpostát is láthattuk. Ezek mellett érkezik még Clint Eastwood rendezésében és főszereplésével A csempészt (The Mule), ami egy drogfutár öregemberről szól, és a kritikák szerint nem sikerült rosszul, bár nem egy Gran Torino.
Azt még nem tudni, hogy az Egy kutya négy élete írójának újabb könyve alapján készített Egy kutya hazatér (A Dog's Way Home) milyen lett, hiszen világpremierről van szó, viszont a Bolti tolvajok (Manbiki kazoku), Madeline a mélyben (Madeline's Madeline), Tranzit (Transit) triumvirátus hihetetlenül erős. Az első Japán idei Oscar-jelöltje, mely szinte biztos, hogy a nominációt is megkapja (az Anyátlanok rendezőjének új filmje egy fura, bolti lopásokból élő családról szól, valamint egy súlyos titokról), a második egy független amerikai film, ami a Sundance-en tűnt fel, és a színházi világban játszódik, ahol olykor elmosódik a valóság és az alakítások közti határ, míg a harmadik egy jól sikerült német-francia dráma, amiben a Barbara rendezője egy második világháborús, személyiséglopós történetet helyez a mába.
Tizenhetedikétől szusszanhatunk, hisz mindössze négy premierrel lesz dolgunk, ezek közül is kettőt letudhatunk egy délután során, hiszen a közelmúltbeli tengeralattjárós válságot feldolgozó Kurszk (Kursk), valamint A sebezhetetlen és a Széttörve közös folytatásának számító, M. Night Shyamalan-féle Üveg (Glass) is a multiplexekben lesz látható. A másik két premier, az ismerős, három szavas címet használó Tű, cérna, szerelem (Sir) egy indiai fesztiválkedvenc, amiben egy szolgáló lány és egy gazdag fiú találkozik, valamint Kolumbia idei Oscar-jelöltje, a roppant erős Az átkelés madarai (Pájaros de verano) - A kígyó ölelése készítői a 60-as évek kolumbiai marihuánatermesztőiről és a bennszülött tradíciókról mesélnek benne.
Január 24-től ismét egy halom új alkotás kerül itthon a mozikba. A hollywoodi popcorn kategóriát ezen a héten egy családi komédia, az Instant családdal (Instant Family) képviseli, amiben ismét összeállt a Megjött apuci! rendezője, valamint a főszereplő, Mark Wahlberg. Ugyancsak amerikai Nicole Kidman krimije, a Pusztító (Destroyer), ami egy beépített zsaruról szóló dráma, de ezeken kívül a továbbiakban már csak európai alkotásokkal találkozhatunk. Az egyik ilyen egy olasz thriller, a Dogman - Kutyák királya (Dogman), aminek szerény apuka főhőse egy gengszternek segít, ami miatt az egész élete megváltozik, a lengyel-magyar koprodukcióban készült animációs filmben, a Még egy nap életben (Another Day of Life) egy újságíró a hetvenes évek angolai polgárháborújába utazik, a hét legkeményebb filmje mégis a román Bánom is én, ha elítél az utókor (Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbari) lesz, ami az 1941-es etnikai tisztogatásról szól.
Végül pedig a pár szóban elintézhető premierek között ott lesz a Schindler listája (Schindler's List) ismételt bemutatója, a Salvador Dalí: A halhatatlanság nyomában (Salvador Dalí: In Search for Immortality) című dokumentumfilm, valamint egy gyerekanimáció, a német Kókusz Kokó, a kis sárkány: Irány a dzsungel! (Der kleine Drache Kokosnuss 2 - Auf in den Dschungel!).
Január 31-én meglepetésre nem kerül a hazai mozikba komolyabb nézőszámra számító hollywoodi darab, hiszen a Matthew McConaughey főszereplésével készített Vihar előtt (Serenity) című thrillert akkor sem fogják sokan megnézni, ha zseniális lett - egyszerűen a felnőttesebb filmekre közel sincs akkora kereslet a hazai mozikban. (A filmet a Tabu és a Peaky Blinders című sorozatok készítője rendezte és egy rejtélyes halászhajó-kapitányról szól, akit egy kis karib-tengeri szigeten utolér a múltja.)
Most van most címmel kerül mozikba ekkor még Szajki Péter taxis road movie-ja Tompos Kátya és Mohai Tamás főszereplésével, a Stuart Mária életéről szóló brit kosztümös film, a Két királynő (Mary Queen of Scots) Margot Robbie és Saoirse Ronan főszereplésével, valamint az Ezüst Medve-díjas Arc (Twarz) című lengyel dramedy, ami egy való életben is megtörtént arcátültetésről szól. Felix Van Groeningen, az Oscar-jelölt Alabama és Monroe rendezőjének első angol nyelvű rendezése a Csodálatos fiú (Beautiful Boy) a drogfüggésről szól Steve Carell és Timothée Chalamet főszereplésével, míg Az örökösnő (Toppen av ingenting) egy svéd alkotás egy 68 éves nőről, aki egy bérházat és annak rengeteg problémáját örökli meg.