Szekeres Viktor
A Csillagpor meglepő sikere Magyarországon
A kritika egyöntetűen dicsérte Neil Gaiman fantasy-jét, azonban a Gyűrűk ura sikere óta tudjuk, hogy a tömegek csakis a műfaj divatosabb darabjaira zarándokolnak el nagyobb számban. Így nem csoda, hogy a Csillagpor megbukott Amerikában.
Persze ez a bukás nem volt egyértelmű, hiszen a 9 milliós kezdéssel induló filmek általában 20-25 milliós bevétellel fejezik be futásukat odakint, míg a Csillagpor (Stardust) alacsony heti nézőszám-csökkenésekkel egészen 38 millióig kúszott. Vagyis azon kevés filmekre példa, melyek, nyilván a jó marketing hiányában, bukásnak számító első hétvégéjükből főnixmadárként feltámadnak és szájhagyomány útján mégiscsak kisebbfajta sikert aratnak.
Nálunk azonban fura módon még szájhagyományra sem volt szükség, ugyanis a Csillagpor szinte a premiertől kezdve sikernek számított és a bemutatás 5. hetében is szerepel a fővárosi mozis bevételi listán, annak is a 8. helyén. Az eddigi 65 132 fővárosi néző azt is jelenti, hogy olyan filmet is leköröztt, mint az Amerikában gigasiker és nálunk is korrekten szereplő Bourne-ultimátum.
Persze ez a bukás nem volt egyértelmű, hiszen a 9 milliós kezdéssel induló filmek általában 20-25 milliós bevétellel fejezik be futásukat odakint, míg a Csillagpor (Stardust) alacsony heti nézőszám-csökkenésekkel egészen 38 millióig kúszott. Vagyis azon kevés filmekre példa, melyek, nyilván a jó marketing hiányában, bukásnak számító első hétvégéjükből főnixmadárként feltámadnak és szájhagyomány útján mégiscsak kisebbfajta sikert aratnak.
Nálunk azonban fura módon még szájhagyományra sem volt szükség, ugyanis a Csillagpor szinte a premiertől kezdve sikernek számított és a bemutatás 5. hetében is szerepel a fővárosi mozis bevételi listán, annak is a 8. helyén. Az eddigi 65 132 fővárosi néző azt is jelenti, hogy olyan filmet is leköröztt, mint az Amerikában gigasiker és nálunk is korrekten szereplő Bourne-ultimátum.