Napi Online
Filmzuhatagra készülnek a hazai forgalmazók
Az elmúlt néhány évhez hasonlóan idén is komoly kínálattal készülnek az év végére a hazai filmforgalmazók. A helyzetre jellemző, hogy az Intercom is kiemelt reklám-kampányra készül a Harry Potter esetében, mivel ebben az időszakban - bár a film már szinte eladja magát - egy átlagos hirdetéssel sem biztos, hogy elég hatékony lenne.
Bár sok esetben nehéz megjósolni, hogy mely filmek vonzanak hirtelen sok nézőt a mozikba, az csaknem bizonyos, hogy az év végi, karácsonyi moziszezon leglátogatottabb alkotása a Harry Potter-sorozat újabb epizódja lesz. Ádám Bernadett, az InterCom sajtófőnöke úgy nyilatkozott, már négy-öt éve tendencia, hogy a nagy kasszasikereket hozó filmekből lényegesen nagyobb a kínálat decemberben. Éppen ezért ők is biztosra akarnak menni, s bár a december 1-jén moziba kerülő Harry Potter és a Tűz serlege alighanem már magát is eladja, ebben az időszakban egy szokásos reklámbüdzsé kevés volna, így kiemelt kampánya lesz a filmnek.
Ádám Bernadett megjegyezte, hogy az előző részt, az Azkabani fogoly című alkotást mintegy 530 ezren látták, így szeretnék, ha a Tűz serlege is legalább ennyi nézőt csábítana. Az InterCom mindazonáltal nem csak ezzel a filmmel készül az év végére, ugyanis december 8-án mutatják be a Kőkemény család című filmet; e keserédes vígjátékra reményeik szerint - a Szex és New Yorkból ismert Sarah Jessica Parkerrel - sokan lesznek fogékonyak ebben az időszakban.
Harry Potter és a Tűz serlege - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A karácsonyi szezon fölvezetéseként november 10-én debütál a hazai mozikban - az Egyesült Államokban a 2006. évi Oscar egyik esélyesének tartott - Ütközések Sandra Bullockkal, Don Cheadle-lel és Brandon Fraserrel, míg november 17-én Tim Burton különlegesnek mondott zenés bábfilmje, a Halott menyasszony.
A Budapest Film (BF) is készül a decemberre, ám a nagy dobások mégis inkább januárban jönnek. Ezzel együtt a karácsonyi szezonban mutatják be - december 2-án - Lars von Trier drámáját, a Manderlayt, amely a Dogville-lel induló trilógia második része. Az első részt mintegy 20 ezren látták, s legalább ennyi nézőt remélnek itt is - mondta Csurdi Gábor, a BF marketingigazgatója. Emellett december 8-án vagy 15-én indul itthon egy japán művészfilmjük, a Nobody knows, amelynek egyelőre még nincs magyar címe - itt viszonylag szerényebb, ám ebben a kategóriában magasnak számító 4-5 ezres nézettséget várnak. A BF harmadik decemberi bemutatója a Fűrész második része lesz, amely azoknak kínál alternatívát, akik ebben az időszakban sem kimondottan a családi filmekre vágynak.
Grimm - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A nagy dobás azonban kétségtelenül az Üvegtigris 2 lesz, amely viszont már januárban kerül a mozikba. Itt semmit sem bíznak a véletlenre, ugyanis - mint Csurdi Gábor megjegyezte - több tíz millió forintos médiakampányt indítanak, amelyben a TV2 bizonyosan részt vesz. Jelenleg azonban egy meghatározó kereskedelmi rádióval, napilappal és kültéri reklámcéggel is tárgyalnak a promócióról, ám utóbbiakkal még nincs aláírt szerződés. A marketingigazgató elmondta, az első részt 140 ezren látták, s bíznak abban, hogy ezt felül tudják múlni.
A SPI International egyelőre a közeljövő nagy attrakciójára készül - tájékoztatta lapunkat Tamás Dorka, a társaság pr-felelőse. November 10-én mutatják be Terry Gilliam moziját, Grimm címmel. Az alkotás reklámkampányának egyik fontos eleme lesz, hogy a rendező a díszbemutatóra Magyarországra érkezik. A film főbb szerepeiben Matt Damon, Heath Ledger és Monica Bellucci látható majd. Tamás Dorka hangsúlyozta: ilyen fölvezetés után mindenképpen nagy érdeklődésre számítanak a nézők részéről a mozikban is. A decemberi program ellenben még nem ennyire konkrét, ám reményeik szerint az SPI szárnyai alatt látható lesz egy ugyancsak nagy nézettséget produkáló magyar akcióvígjáték is.
King-Kong - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Harry Potter mellett a karácsonyi szezon másik igazán nagy közönségfilmje A gyűrűk ura rendezőjének, Peter Jacksonnak az alkotása, a King Kong újabb feldolgozása lesz. A UIP Dunafilmnél lapunknak elmondták, hogy december 14-étől lesz látható a mozikban az immár digitális technikával megtámogatott óriásmajom-történet. A kiemelt filmhez kiemelt reklámkampányt is társítanak, amelynek során elsősorban a tévéadókra koncentrálnak. Az UIP vezetésének reményei szerint a King Kongot legalább 600 ezren nézik meg.
Bár sok esetben nehéz megjósolni, hogy mely filmek vonzanak hirtelen sok nézőt a mozikba, az csaknem bizonyos, hogy az év végi, karácsonyi moziszezon leglátogatottabb alkotása a Harry Potter-sorozat újabb epizódja lesz. Ádám Bernadett, az InterCom sajtófőnöke úgy nyilatkozott, már négy-öt éve tendencia, hogy a nagy kasszasikereket hozó filmekből lényegesen nagyobb a kínálat decemberben. Éppen ezért ők is biztosra akarnak menni, s bár a december 1-jén moziba kerülő Harry Potter és a Tűz serlege alighanem már magát is eladja, ebben az időszakban egy szokásos reklámbüdzsé kevés volna, így kiemelt kampánya lesz a filmnek.
Ádám Bernadett megjegyezte, hogy az előző részt, az Azkabani fogoly című alkotást mintegy 530 ezren látták, így szeretnék, ha a Tűz serlege is legalább ennyi nézőt csábítana. Az InterCom mindazonáltal nem csak ezzel a filmmel készül az év végére, ugyanis december 8-án mutatják be a Kőkemény család című filmet; e keserédes vígjátékra reményeik szerint - a Szex és New Yorkból ismert Sarah Jessica Parkerrel - sokan lesznek fogékonyak ebben az időszakban.
Harry Potter és a Tűz serlege - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A karácsonyi szezon fölvezetéseként november 10-én debütál a hazai mozikban - az Egyesült Államokban a 2006. évi Oscar egyik esélyesének tartott - Ütközések Sandra Bullockkal, Don Cheadle-lel és Brandon Fraserrel, míg november 17-én Tim Burton különlegesnek mondott zenés bábfilmje, a Halott menyasszony.
A Budapest Film (BF) is készül a decemberre, ám a nagy dobások mégis inkább januárban jönnek. Ezzel együtt a karácsonyi szezonban mutatják be - december 2-án - Lars von Trier drámáját, a Manderlayt, amely a Dogville-lel induló trilógia második része. Az első részt mintegy 20 ezren látták, s legalább ennyi nézőt remélnek itt is - mondta Csurdi Gábor, a BF marketingigazgatója. Emellett december 8-án vagy 15-én indul itthon egy japán művészfilmjük, a Nobody knows, amelynek egyelőre még nincs magyar címe - itt viszonylag szerényebb, ám ebben a kategóriában magasnak számító 4-5 ezres nézettséget várnak. A BF harmadik decemberi bemutatója a Fűrész második része lesz, amely azoknak kínál alternatívát, akik ebben az időszakban sem kimondottan a családi filmekre vágynak.
Grimm - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A nagy dobás azonban kétségtelenül az Üvegtigris 2 lesz, amely viszont már januárban kerül a mozikba. Itt semmit sem bíznak a véletlenre, ugyanis - mint Csurdi Gábor megjegyezte - több tíz millió forintos médiakampányt indítanak, amelyben a TV2 bizonyosan részt vesz. Jelenleg azonban egy meghatározó kereskedelmi rádióval, napilappal és kültéri reklámcéggel is tárgyalnak a promócióról, ám utóbbiakkal még nincs aláírt szerződés. A marketingigazgató elmondta, az első részt 140 ezren látták, s bíznak abban, hogy ezt felül tudják múlni.
A SPI International egyelőre a közeljövő nagy attrakciójára készül - tájékoztatta lapunkat Tamás Dorka, a társaság pr-felelőse. November 10-én mutatják be Terry Gilliam moziját, Grimm címmel. Az alkotás reklámkampányának egyik fontos eleme lesz, hogy a rendező a díszbemutatóra Magyarországra érkezik. A film főbb szerepeiben Matt Damon, Heath Ledger és Monica Bellucci látható majd. Tamás Dorka hangsúlyozta: ilyen fölvezetés után mindenképpen nagy érdeklődésre számítanak a nézők részéről a mozikban is. A decemberi program ellenben még nem ennyire konkrét, ám reményeik szerint az SPI szárnyai alatt látható lesz egy ugyancsak nagy nézettséget produkáló magyar akcióvígjáték is.
King-Kong - klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Harry Potter mellett a karácsonyi szezon másik igazán nagy közönségfilmje A gyűrűk ura rendezőjének, Peter Jacksonnak az alkotása, a King Kong újabb feldolgozása lesz. A UIP Dunafilmnél lapunknak elmondták, hogy december 14-étől lesz látható a mozikban az immár digitális technikával megtámogatott óriásmajom-történet. A kiemelt filmhez kiemelt reklámkampányt is társítanak, amelynek során elsősorban a tévéadókra koncentrálnak. Az UIP vezetésének reményei szerint a King Kongot legalább 600 ezren nézik meg.