SG.hu
A Netflixnek bejött a jelszómegosztás visszaszorítása
Statisztikáik szerint ez több feliratkozást okozott, mint lemondást, összességében majdnem 6 millióval bővült a fizetős táboruk.
A Netflix szerint működik a jelszómegosztás visszaszorítása: a tegnap közzétett második negyedéves eredményjelentésében a streamingszolgáltató azt írja, hogy 5,9 millió előfizetővel bővültek világszerte, ebből az USA és Kanada 1,17 millió új tagot jelentett április és június között. Most a Netflix az összes többi országban elkezd foglalkozni a kérdéssel, mert a cég az Egyesült Államokon kívül csak Kanadában, Új-Zélandon, Portugáliában és Spanyolországban szigorított eddig. A vállalat jelszómegosztási szabályzata május végén lépett életbe az Egyesült Államokban, onnan kezdve kezdte el a streamingszolgáltató figyelmeztetni a felhasználókat a havi 7,99 dolláros extra díjra. A szigorítást követő napokban drasztikusan megugrott az előfizetők száma.
A Netflix szerint a bevételek mindegyik régióban "magasabbak", és hozzátette, hogy a leiratkozások száma már meghaladja a lemondásokét. A közlemény szerint a szolgáltató "a kölcsönző háztartások egészséges átalakulását látja teljes fizető Netflix-tagsággá", valamint azt, hogy több felhasználó további tagokat ad hozzá a fiókjához. A cég pénzügyi vezetője, Spencer Neumann az eredménybeszámoló során elmondta, hogy a vállalat idei bevételnövekedésének nagy része ezekből az új fizetős tagságokból fog származni. Ezek szerint a vezetők nem számítanak arra, hogy 2023-ban ismét általános áremelésre kerül sor, vagy hogy más projektek, például a reklámok vagy a játékok jelentős hatást gyakorolnának az eredményre.
A Netflix 8,2 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a negyedév során, és készpénzt is spórolnak, 1,5 milliárd dollárral kevesebbet költenek a hollywoodi írók és színészek sztrájkja miatt. Mindezzel együtt a munkabeszüntetés valószínűleg megnehezíti a Netflix számára az új tartalmak listázását, mert rengeteg sorozat gyártása leállt, köztük a Stranger Things, a Big Mouth, az Emily in Paris vagy a The Sandman.
A Netflix havi 6,99 dolláros, reklámokkal kiegészített opciója szintje szintén hozzájárulhatott a streamingszolgáltató 3 százalékos bevételnövekedéséhez az előző évhez képest. Májusban már világszerte 5 millió felhasználó használta ezt az opciót, miután a Netflix hozzáadta az 1080p-s videók támogatását és az egyszerre két stream megtekintésének lehetőségét. Mindezzel együtt a cég megszüntette a reklámmentes alapcsomagját az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, új előfizetők már nem iratkozhatnak fel erre. A Netflix támogatási oldalán mindkét országban az áll, hogy a 9,99 $ (6,99 £) / havi alapcsomag már nem elérhető "új vagy újra csatlakozó tagok számára".
"Az első negyedévben számos kevésbé érett piacon csökkentettük az árakat, a második negyedévben pedig fokozatosan megszüntettük a Basic reklámmentes csomagot az új és újonnan csatlakozó tagok számára Kanadában. Most ugyanezt tesszük az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Úgy véljük, hogy belépési áraink ezekben az országokban - 6,99 dollár az USA-ban, 4,99 font az Egyesült Királyságban és 5,99 dollár Kanadában - nagyszerű értéket nyújtanak a fogyasztóknak, tekintettel katalógusunk széleskörű voltára és minőségére."
Persze aki már előfizetett az alapcsomagra az megtarthatja az előfizetését. A 10 dolláros havidíjas alapszint a Netflix drágább, reklámmentes és a reklámmal támogatott szintjei közötti középútként szolgált, és egyszerre csak egy eszközön tette lehetővé a HD streamelést. Greg Peters, a Netflix társ-vezérigazgatója elmondta, hogy a streamingszolgáltató célja a szolgáltatás díjcsomagstruktúrájának "optimalizálása", megjegyezve, hogy "a fogyasztóknak széles ársávban" szeretnének hozzáférést biztosítani. "Úgy gondoljuk, hogy a mostani belépő áraink kiváló szórakoztató értéket képviselnek, és a regisztrálók egészséges részét vonzzák".
A Netflix szerint működik a jelszómegosztás visszaszorítása: a tegnap közzétett második negyedéves eredményjelentésében a streamingszolgáltató azt írja, hogy 5,9 millió előfizetővel bővültek világszerte, ebből az USA és Kanada 1,17 millió új tagot jelentett április és június között. Most a Netflix az összes többi országban elkezd foglalkozni a kérdéssel, mert a cég az Egyesült Államokon kívül csak Kanadában, Új-Zélandon, Portugáliában és Spanyolországban szigorított eddig. A vállalat jelszómegosztási szabályzata május végén lépett életbe az Egyesült Államokban, onnan kezdve kezdte el a streamingszolgáltató figyelmeztetni a felhasználókat a havi 7,99 dolláros extra díjra. A szigorítást követő napokban drasztikusan megugrott az előfizetők száma.
A Netflix szerint a bevételek mindegyik régióban "magasabbak", és hozzátette, hogy a leiratkozások száma már meghaladja a lemondásokét. A közlemény szerint a szolgáltató "a kölcsönző háztartások egészséges átalakulását látja teljes fizető Netflix-tagsággá", valamint azt, hogy több felhasználó további tagokat ad hozzá a fiókjához. A cég pénzügyi vezetője, Spencer Neumann az eredménybeszámoló során elmondta, hogy a vállalat idei bevételnövekedésének nagy része ezekből az új fizetős tagságokból fog származni. Ezek szerint a vezetők nem számítanak arra, hogy 2023-ban ismét általános áremelésre kerül sor, vagy hogy más projektek, például a reklámok vagy a játékok jelentős hatást gyakorolnának az eredményre.
A Netflix 8,2 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a negyedév során, és készpénzt is spórolnak, 1,5 milliárd dollárral kevesebbet költenek a hollywoodi írók és színészek sztrájkja miatt. Mindezzel együtt a munkabeszüntetés valószínűleg megnehezíti a Netflix számára az új tartalmak listázását, mert rengeteg sorozat gyártása leállt, köztük a Stranger Things, a Big Mouth, az Emily in Paris vagy a The Sandman.
A Netflix havi 6,99 dolláros, reklámokkal kiegészített opciója szintje szintén hozzájárulhatott a streamingszolgáltató 3 százalékos bevételnövekedéséhez az előző évhez képest. Májusban már világszerte 5 millió felhasználó használta ezt az opciót, miután a Netflix hozzáadta az 1080p-s videók támogatását és az egyszerre két stream megtekintésének lehetőségét. Mindezzel együtt a cég megszüntette a reklámmentes alapcsomagját az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, új előfizetők már nem iratkozhatnak fel erre. A Netflix támogatási oldalán mindkét országban az áll, hogy a 9,99 $ (6,99 £) / havi alapcsomag már nem elérhető "új vagy újra csatlakozó tagok számára".
"Az első negyedévben számos kevésbé érett piacon csökkentettük az árakat, a második negyedévben pedig fokozatosan megszüntettük a Basic reklámmentes csomagot az új és újonnan csatlakozó tagok számára Kanadában. Most ugyanezt tesszük az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Úgy véljük, hogy belépési áraink ezekben az országokban - 6,99 dollár az USA-ban, 4,99 font az Egyesült Királyságban és 5,99 dollár Kanadában - nagyszerű értéket nyújtanak a fogyasztóknak, tekintettel katalógusunk széleskörű voltára és minőségére."
Persze aki már előfizetett az alapcsomagra az megtarthatja az előfizetését. A 10 dolláros havidíjas alapszint a Netflix drágább, reklámmentes és a reklámmal támogatott szintjei közötti középútként szolgált, és egyszerre csak egy eszközön tette lehetővé a HD streamelést. Greg Peters, a Netflix társ-vezérigazgatója elmondta, hogy a streamingszolgáltató célja a szolgáltatás díjcsomagstruktúrájának "optimalizálása", megjegyezve, hogy "a fogyasztóknak széles ársávban" szeretnének hozzáférést biztosítani. "Úgy gondoljuk, hogy a mostani belépő áraink kiváló szórakoztató értéket képviselnek, és a regisztrálók egészséges részét vonzzák".