SG.hu

A Netflixnek bejött a jelszómegosztás visszaszorítása

Statisztikáik szerint ez több feliratkozást okozott, mint lemondást, összességében majdnem 6 millióval bővült a fizetős táboruk.

A Netflix szerint működik a jelszómegosztás visszaszorítása: a tegnap közzétett második negyedéves eredményjelentésében a streamingszolgáltató azt írja, hogy 5,9 millió előfizetővel bővültek világszerte, ebből az USA és Kanada 1,17 millió új tagot jelentett április és június között. Most a Netflix az összes többi országban elkezd foglalkozni a kérdéssel, mert a cég az Egyesült Államokon kívül csak Kanadában, Új-Zélandon, Portugáliában és Spanyolországban szigorított eddig. A vállalat jelszómegosztási szabályzata május végén lépett életbe az Egyesült Államokban, onnan kezdve kezdte el a streamingszolgáltató figyelmeztetni a felhasználókat a havi 7,99 dolláros extra díjra. A szigorítást követő napokban drasztikusan megugrott az előfizetők száma.

A Netflix szerint a bevételek mindegyik régióban "magasabbak", és hozzátette, hogy a leiratkozások száma már meghaladja a lemondásokét. A közlemény szerint a szolgáltató "a kölcsönző háztartások egészséges átalakulását látja teljes fizető Netflix-tagsággá", valamint azt, hogy több felhasználó további tagokat ad hozzá a fiókjához. A cég pénzügyi vezetője, Spencer Neumann az eredménybeszámoló során elmondta, hogy a vállalat idei bevételnövekedésének nagy része ezekből az új fizetős tagságokból fog származni. Ezek szerint a vezetők nem számítanak arra, hogy 2023-ban ismét általános áremelésre kerül sor, vagy hogy más projektek, például a reklámok vagy a játékok jelentős hatást gyakorolnának az eredményre.

A Netflix 8,2 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a negyedév során, és készpénzt is spórolnak, 1,5 milliárd dollárral kevesebbet költenek a hollywoodi írók és színészek sztrájkja miatt. Mindezzel együtt a munkabeszüntetés valószínűleg megnehezíti a Netflix számára az új tartalmak listázását, mert rengeteg sorozat gyártása leállt, köztük a Stranger Things, a Big Mouth, az Emily in Paris vagy a The Sandman.

A Netflix havi 6,99 dolláros, reklámokkal kiegészített opciója szintje szintén hozzájárulhatott a streamingszolgáltató 3 százalékos bevételnövekedéséhez az előző évhez képest. Májusban már világszerte 5 millió felhasználó használta ezt az opciót, miután a Netflix hozzáadta az 1080p-s videók támogatását és az egyszerre két stream megtekintésének lehetőségét. Mindezzel együtt a cég megszüntette a reklámmentes alapcsomagját az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, új előfizetők már nem iratkozhatnak fel erre. A Netflix támogatási oldalán mindkét országban az áll, hogy a 9,99 $ (6,99 £) / havi alapcsomag már nem elérhető "új vagy újra csatlakozó tagok számára".

"Az első negyedévben számos kevésbé érett piacon csökkentettük az árakat, a második negyedévben pedig fokozatosan megszüntettük a Basic reklámmentes csomagot az új és újonnan csatlakozó tagok számára Kanadában. Most ugyanezt tesszük az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Úgy véljük, hogy belépési áraink ezekben az országokban - 6,99 dollár az USA-ban, 4,99 font az Egyesült Királyságban és 5,99 dollár Kanadában - nagyszerű értéket nyújtanak a fogyasztóknak, tekintettel katalógusunk széleskörű voltára és minőségére."

Persze aki már előfizetett az alapcsomagra az megtarthatja az előfizetését. A 10 dolláros havidíjas alapszint a Netflix drágább, reklámmentes és a reklámmal támogatott szintjei közötti középútként szolgált, és egyszerre csak egy eszközön tette lehetővé a HD streamelést. Greg Peters, a Netflix társ-vezérigazgatója elmondta, hogy a streamingszolgáltató célja a szolgáltatás díjcsomagstruktúrájának "optimalizálása", megjegyezve, hogy "a fogyasztóknak széles ársávban" szeretnének hozzáférést biztosítani. "Úgy gondoljuk, hogy a mostani belépő áraink kiváló szórakoztató értéket képviselnek, és a regisztrálók egészséges részét vonzzák".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zetortraktor #12
    lent a kollega is elég komoly félreértésekben van, és te is keversz valamit.

    “ Mi a fenéért fizessek valamiért ha még meg is szórják reklámmal? ”

    hö? fordítva. a netflixen nincs reklám. de ha akarsz, fizethetsz kevesebbet, hogy legyen. ennyi. aki reklámot néz, az választja a reklámot. nem véletlen, hogy előretörnek az ingyenes szolgáltatók, amik reklámmal tartják fenn magukat.

    “ És kb. így gondolkodott abból a 100 millió emberből 6 akik megosztott accounttal nézték a stream-et. 94 millió meg nem fizetett elő.”

    üdv a mai világban, amikor az emberek félreértenek dolgokat és terjesztik a kamujukat. aki elolvassa a kommentet, az tippre el fogja hinni, amit írsz, holott az a 100 milliós szám nem rendelkezik alappal. (vicces, mert az idézetből úgy tűnik, mintha a netrlix lenne a company, ami says, holott teljesen raneom cég hasracsapott számáról van szó.

    ez egy. kettő, hogy az emberünk a kamu számból (nem mellesleg, csak 100 millió lenne szerinted?) elkezd feltételezések alapján következtetni, és nincs tisztaban azzal, hogy nem rúgtak ki felhasznalókat, ki is lehet cselezni a rendszert. akik pluszban előfizetnek, azok folyamatosan fognak, nem azonnal (a legnagyobb poén, hogy a linklelt cikkben ott van az is, hogy “a potyázók 54%-a fizetne” - de ugye ezt nem idézzük, mert nem támasztja alá a mindandóját:), stb. (arról nem is beszélve, hogy a növekedés nem azt jelenti, hogy annyi potyázó jött át. lehet, hogy sokkal több, lehet, hogy sokkal kevesebb, a változás ezt nem részletezi, a növekedés fokozatos lesz.

  • Macropus Rufus #11
    hmm. Valamikor a 85-86 táján kerültem közelebbi kapcsolatba a filmcsatornákkal (Filmnet, SkyMovie, Movie Chanel, TeleClub, stb). És törtük fel őket. Ezeken a csatornákon nem volt reklám. Igaz ez még analóg volt, itt nem lehetett b@szkadoni azzal, hogy neked van nekem meg nincs reklám, mert más tarifát vizetek. Mi a fenéért fizessek valamiért ha még meg is szórják reklámmal?
    És kb. így gondolkodott abból a 100 millió emberből 6 akik megosztott accounttal nézték a stream-et. 94 millió meg nem fizetett elő.

    https://eu.usatoday.com/story/money/2023/05/23/netflix-account-sharing-crackdown-united-states-2023/11488070002/

    "Some 100 million people watch Netflix using someone else’s account, the company says."

  • kalapos01 #10
    igen, evidens. nyilván lesz potyázó, aki nem akar fizetni, de mivel a többség a szolgáltatas miatt potyázott, jó paran előfizetnek az olcsó árért. mindenki nyer. kivevé az, akinek annyira nem számít, hogy legyen netflixe.
  • BrockSamson #9
    Ha eddig 5 ember fert hozza a szolgaltatashoz egy accountal, es egy magtartja az elofizeteset, akkor a Netflix nincs hatrebb, ha pedig meg legalabb egy az otbol ugy dont, hogy elofizet, az mar haszon.
  • Tetsuo #8
    Nyilván nem reprezentatív felmérésre hivatkozok, ahogy te sem. A kérdés engem különösebben nem érdekel, csak olvastam róla efféle cikkeket, egyébként agolul is. Nem kerestem a sok ellenérv között olyat, ami hozzászólásomat alátámasztja, hanem ezeket olvasva írtam meg hozzászólásomat. Érdekes, hogy ilyen torz szemmel látod, fordítva állsz a dolgokhoz és ebből indulsz ki.
    A Prohardver fórumán - számomra laikusként - logikus érvek szólnak arról, hogy a reklámos Netflix nem lesz jobb, mint egy kábeltévés előfizetés, ergo komoly szolgáltatás-minőségi visszaesésről van szó.
    Az alacsonyabb ár pedig vélhetően átvezetés, ideiglenes. A mellé adott politikai ideológia, a cancel culture és tradíciórombolás meg csak hab a tortán.

  • zetortraktor #7
    Ú, linkeljünk internetes véleményeket érvként! Erős. (Amikor valaki azzal vág fel, hogy internetes kommenteket olvas, akkor sokat elmond magáról.)

    Ezért mondom, hogy nem vagy képben (ld. a reklámos kommented), hogy ilyen helyekről tájékozódsz. ld. a cikk címét és benne a félreértéseket. Így manipulálja a sajtó a tudatlan rétegeket. Természetesen lehet keresgélni írásokat, míg valaki alátámasztva látja a saját narratíváját, de aki torzítani akarja magának a valóságot, annak nem kell erőlködnie.

    Nyilván, aki eddig ingyenélő volt, az sírni fog (ők a népek, akik háborognak - de érdekel bárkit is annak a véleménye, akit megvisel az, hogy nem nézhet ingyen egy streaming platformot? téged komolyan érdekel?). A többség meg örül, hogy kap legálisan Netflixet kedvezőbb áron.
    Utoljára szerkesztette: zetortraktor, 2023.07.22. 12:24:37
  • Tetsuo #6
    Csak egy példa: Az itteni cikknek és a hozzászólások nagy többségének tiedével ellenkező a konklúziója: link
  • zetortraktor #5
    Akkor ezért nem nagyon vagy képben. Ki háborog azért, mert még a mostani szuperolcsó árnál is lehet olcsóbban előfizetni? Szerintem is simán megérne jóval több pénzt is bármelyik streaming, de amíg ilyen olcsó, és amíg egyre olcsóbb csomagok is vannak, addig senki nem fog panaszkodni.
  • Tetsuo #4
    Engem nem zavar, sosem fizettem elő egy streaming szolgáltatásra sem, de a népek háborognak.
    Ha rajtam múlna, többe kerülnének ezek, ahogy a dohányzás is.
  • zetortraktor #3
    Ami... baj? Épp ez a jó. Már rég vannak reklámok majd minden szolgáltatón, Netflixen, Disney+-on, HBO Maxon. Aki akar, az spórol azzal, hogy reklámot néz. Aki nem akar reklámot nézni, az kicsit többet fizet. Lehet választani.