Szekeres Viktor
A Joker inkább a tiniknek jött be, az idősebbek átláttak a szitán
A Joker stílusa a legfiatalabbaknak jött be igazán.
A fiatal generáció megtalálta magának az idei ikonikus filmet. Lehet, hogy meglepőnek tűnik, de a Joker leginkább a legfiatalabbaknak jött be, míg a 30-on vagy 40-en túliak között találhatók meg főleg azok, akik blöffnek tartják Todd Phillips rendezését. A Joker esetében leginkább annak kapcsán bontakozik ki "vita", hogy vajon csak azért jó a fogadtatása, mert képregényfilmről van szó (a szuperhősös műfaj eddigi darabjai bizonyos körökben lenézettek voltak), vagy az alkotás önmagában is megállná a helyét karakterdrámaként.
A fiatalok vonzódását a film iránt nem nehéz magyarázni, hiszen a képregényfilmes címkével számukra sikerült eladni egy olyan műfajt eladni, melynek darabjai felé önszántukból nem nagyon konvergálnának, és hasonló darabok ismerete nélkül egyértelműen a Jokert emelik piedesztálra.
A fenti sugallt preferenciákat támasztja alá, hogy az első napos amerikai vetítések felmérései alapján a nézők B+-os értékelést adtak a filmnek (ez amolyan négyes fölét jelent), ami úgy oszlik meg, hogy a 35 éven aluliak osztályzatának átlaga A- volt, míg a 35 évnél idősebbeké B, illetve B- felé tendált - a legfiatalabbaknál az átlagértékelés pedig már majdnem elérte az A+-ot is. (Az IMDb-s osztályzatokon is ez a trend látszódik: a 18 éven aluliak osztályzatainak átlaga 9,4, míg 45 fölöttiek "csak" 8,5-re hozták ki a filmet.)
A fiatal generáció megtalálta magának az idei ikonikus filmet. Lehet, hogy meglepőnek tűnik, de a Joker leginkább a legfiatalabbaknak jött be, míg a 30-on vagy 40-en túliak között találhatók meg főleg azok, akik blöffnek tartják Todd Phillips rendezését. A Joker esetében leginkább annak kapcsán bontakozik ki "vita", hogy vajon csak azért jó a fogadtatása, mert képregényfilmről van szó (a szuperhősös műfaj eddigi darabjai bizonyos körökben lenézettek voltak), vagy az alkotás önmagában is megállná a helyét karakterdrámaként.
A fiatalok vonzódását a film iránt nem nehéz magyarázni, hiszen a képregényfilmes címkével számukra sikerült eladni egy olyan műfajt eladni, melynek darabjai felé önszántukból nem nagyon konvergálnának, és hasonló darabok ismerete nélkül egyértelműen a Jokert emelik piedesztálra.
A fenti sugallt preferenciákat támasztja alá, hogy az első napos amerikai vetítések felmérései alapján a nézők B+-os értékelést adtak a filmnek (ez amolyan négyes fölét jelent), ami úgy oszlik meg, hogy a 35 éven aluliak osztályzatának átlaga A- volt, míg a 35 évnél idősebbeké B, illetve B- felé tendált - a legfiatalabbaknál az átlagértékelés pedig már majdnem elérte az A+-ot is. (Az IMDb-s osztályzatokon is ez a trend látszódik: a 18 éven aluliak osztályzatainak átlaga 9,4, míg 45 fölöttiek "csak" 8,5-re hozták ki a filmet.)