SG.hu
A megbízható tartalmakat soroltatná előre a közösségi médiában egy brit médiavezér

A brit Channel 4 vezetője, Alex Mahon azt szorgalmazza, hogy a közösségi médiában a szabályozott szolgáltatók kapjanak elsőbbséget.
Az Egyesült Királyságban működő közösségi médiaplatformokat arra kellene kényszeríteni vagy ösztönözni, hogy megbízható forrásokból származó tartalmakat népszerűsítsenek, hogy elkerüljék az „amerikai hírek mocsarát” - véli a Channel 4 műsorszolgáltató főnöke. Alex Mahon szerint a tekintélyes műsorszolgáltatók tartalmait hátrasorolja az algoritmus, amely kiválasztja, hogy mit népszerűsítsenek az interneten, és a szabályozott szolgáltatókat "előnyben kellene részesíteni", hogy ez ne történhessen meg. "Harcolnunk kell azért, amit én algoritmikus előre sorolásnak nevezek, valamint a platformokon való priorizálásért és azonosításért” - mondta a Royal Television Society közönségének.
"Az algoritmusok működése pikáns és figyelemfelkeltő. Ott gyorsabban terjednek a dolgok, amelyek inkább jobboldaliak” - mondta Mahon, aki szerint a Meta és az X társaságokat - esetleg adókedvezményekkel vagy szabályozással - rá kellene venni, hogy változtassanak a viselkedésükön. "Itt, az Egyesült Királyságban még mindig megvan a lehetőségünk arra, hogy ellenálljunk az amerikai hírek mocsarába való csúszásnak”. Mahon szerint az amerikai fogyasztók a legtöbb információt a közösségi médiaplatformokról kapják, amelyek gazdaságilag arra ösztönzödnek, hogy a népszerűt a tényszerűek fölé helyezzék, mert ezzel több pénzt lehet keresni. "Határozottan látjuk a bizonyítékát annak, hogy a megbízható forrásokat árnyéktiltás (shadow banning) sújtja, mert a történeteink nem látszanak” - mondta. "Hogyan biztosíthatjuk, hogy holnap nem tudják csak úgy megváltoztatni az algoritmust?”
Mahon nézetei ellentétben állnak a közösségi média nagy részét ellenőrző nagy amerikai technológiai csoportokkal: a Channel 4 főnöke szerint az online dezinformáció terjedése súlyosbítja a társadalmi válságot, amely különösen a fiatalabb közönséget érinti. "Elveszítjük a társadalmi kohéziót. Atomizált csoportokra szakadunk szét, akik nem vitatják meg a különböző nézőpontokat, akik külön figyelnek különböző dolgokra” - mondta. Szerinte el kell kezdenünk az objektív igazságról és a hitelesített hírekről mint közjóról gondolkodni. Mahon bírálta a Facebook-tulajdonos Meta azon lépését is, hogy az Egyesült Államokban megszünteti a tényellenőrzést a platformján, és azt „az összetartó társadalom antitézisének” nevezte.
Mahon szerint a Channel 4 egy kutatása „egyértelmű bizonyítékot talált a demokratikus eltávolodásra és a tekintélyelvűség irányába történő egyre nagyobb elmozdulásra”. A 13 és 27 év közötti britek körében a Channel 4 azt találta, hogy 52%-uk szerint az Egyesült Királyság jobb lenne egy erős vezetővel, akit nem korlátozna a parlament és a választások. A 45 és 65 év közöttiek körében ez az arány 40%. "Ennek nem kellene meglepnie minket” - tette hozzá Mahon. "A mai fiatalok 'polikrízissel' szembesülnek: az éghajlatváltozással kapcsolatos aggodalmakkal, valamint a fokozott gazdasági, technológiai és geopolitikai zavarokkal együtt nőnek fel. Zavaros és ellentmondásos jeleket látunk az információfogyasztással kapcsolatban” - mondta. "A diákok nem akarnak könyveket olvasni az egyetemen, amikor kaphatnak MI kivonatolt klipeket. De a háromórás podcast-epizódokat elég szívesen meghallgatják”.
Az Egyesült Királyságban a tavaly elfogadott médiatörvény előírja a televíziós platformoknak, hogy a kijelölt közszolgálati műsorszolgáltatók televíziós alkalmazásait és tartalmait közvetítsék és megfelelő hangsúlyt adjanak nekik. Mahon hasonló megközelítést látna szívesen az algoritmikus prominencia tekintetében is, mondván: „Ezt lehet szabályozni. Vagy azt is mondhatnánk, hogy „az így való működéshez adókedvezményt adunk.” Mahon egy új minőségi védjegyet is szorgalmaz, amely a professzionálisan előállított és szabályozott médiából származó, tényellenőrzött tartalmakat jelzi, és a közösségi médiaplatformokon a hírszolgáltatók számára jobb pénzszerzési lehetőségeket sürget.
Aggódik amiatt, hogy az olyan közösségi médiaóriások, mint a TikTok, a Meta vagy a YouTube nem felelős az oldalukon található tartalmakért, mivel - a műsorszolgáltatókkal ellentétben - nem minősülnek kiadói vállalkozásnak. "Szabályokat hoztunk a televízióra, hogy megfeleljenek ezeknek - mondta. "Ezek a platformok mind úgy tesznek, mintha nem lennének kiadók”. Az olyan hagyományos műsorszolgáltatók, mint a Channel 4, a jövőjükért küzdenek a digitális platformokon, ahová a közönségük átvándorolt, de ahol nehezebb lehet pénzt keresni. A Sky News például a lineáris csatornáról a prémium fizetős tartalmakra csoportosítja át az erőforrásokat.
Mahon szerint a Channel 4 „jóval megelőzte” a riválisokat a digitális átállásban, miközben a csoport a következő öt évben a saját tévéműsorok készítésével is diverzifikálja bevételeit. Az Egyesült Királyság tavaly változtatta meg a törvényt, hogy a Channel 4 40 éves története során először saját produkciókat készíthessen, és rendelkezzen azok jogaival, ahelyett, hogy a független szektornak adná ki a gyártást. Mahon szerint ez magában foglalhatja a televíziós produkciós csoportokban való részesedést, de a Channel 4 nem fog „milliárdokat költeni cégek megvásárlására”. A Channel 4 tavaly 1,83 milliárd megtekintést ért el a közösségi média platformokon, a legtöbbet a TikTok-on. Heti elérhetősége körülbelül 35 millió a közösségi médiában, ami körülbelül nyolcszor nagyobb, mint az élő televíziós közvetítéseké.
Az Egyesült Királyságban működő közösségi médiaplatformokat arra kellene kényszeríteni vagy ösztönözni, hogy megbízható forrásokból származó tartalmakat népszerűsítsenek, hogy elkerüljék az „amerikai hírek mocsarát” - véli a Channel 4 műsorszolgáltató főnöke. Alex Mahon szerint a tekintélyes műsorszolgáltatók tartalmait hátrasorolja az algoritmus, amely kiválasztja, hogy mit népszerűsítsenek az interneten, és a szabályozott szolgáltatókat "előnyben kellene részesíteni", hogy ez ne történhessen meg. "Harcolnunk kell azért, amit én algoritmikus előre sorolásnak nevezek, valamint a platformokon való priorizálásért és azonosításért” - mondta a Royal Television Society közönségének.
"Az algoritmusok működése pikáns és figyelemfelkeltő. Ott gyorsabban terjednek a dolgok, amelyek inkább jobboldaliak” - mondta Mahon, aki szerint a Meta és az X társaságokat - esetleg adókedvezményekkel vagy szabályozással - rá kellene venni, hogy változtassanak a viselkedésükön. "Itt, az Egyesült Királyságban még mindig megvan a lehetőségünk arra, hogy ellenálljunk az amerikai hírek mocsarába való csúszásnak”. Mahon szerint az amerikai fogyasztók a legtöbb információt a közösségi médiaplatformokról kapják, amelyek gazdaságilag arra ösztönzödnek, hogy a népszerűt a tényszerűek fölé helyezzék, mert ezzel több pénzt lehet keresni. "Határozottan látjuk a bizonyítékát annak, hogy a megbízható forrásokat árnyéktiltás (shadow banning) sújtja, mert a történeteink nem látszanak” - mondta. "Hogyan biztosíthatjuk, hogy holnap nem tudják csak úgy megváltoztatni az algoritmust?”
Mahon nézetei ellentétben állnak a közösségi média nagy részét ellenőrző nagy amerikai technológiai csoportokkal: a Channel 4 főnöke szerint az online dezinformáció terjedése súlyosbítja a társadalmi válságot, amely különösen a fiatalabb közönséget érinti. "Elveszítjük a társadalmi kohéziót. Atomizált csoportokra szakadunk szét, akik nem vitatják meg a különböző nézőpontokat, akik külön figyelnek különböző dolgokra” - mondta. Szerinte el kell kezdenünk az objektív igazságról és a hitelesített hírekről mint közjóról gondolkodni. Mahon bírálta a Facebook-tulajdonos Meta azon lépését is, hogy az Egyesült Államokban megszünteti a tényellenőrzést a platformján, és azt „az összetartó társadalom antitézisének” nevezte.
Mahon szerint a Channel 4 egy kutatása „egyértelmű bizonyítékot talált a demokratikus eltávolodásra és a tekintélyelvűség irányába történő egyre nagyobb elmozdulásra”. A 13 és 27 év közötti britek körében a Channel 4 azt találta, hogy 52%-uk szerint az Egyesült Királyság jobb lenne egy erős vezetővel, akit nem korlátozna a parlament és a választások. A 45 és 65 év közöttiek körében ez az arány 40%. "Ennek nem kellene meglepnie minket” - tette hozzá Mahon. "A mai fiatalok 'polikrízissel' szembesülnek: az éghajlatváltozással kapcsolatos aggodalmakkal, valamint a fokozott gazdasági, technológiai és geopolitikai zavarokkal együtt nőnek fel. Zavaros és ellentmondásos jeleket látunk az információfogyasztással kapcsolatban” - mondta. "A diákok nem akarnak könyveket olvasni az egyetemen, amikor kaphatnak MI kivonatolt klipeket. De a háromórás podcast-epizódokat elég szívesen meghallgatják”.
Az Egyesült Királyságban a tavaly elfogadott médiatörvény előírja a televíziós platformoknak, hogy a kijelölt közszolgálati műsorszolgáltatók televíziós alkalmazásait és tartalmait közvetítsék és megfelelő hangsúlyt adjanak nekik. Mahon hasonló megközelítést látna szívesen az algoritmikus prominencia tekintetében is, mondván: „Ezt lehet szabályozni. Vagy azt is mondhatnánk, hogy „az így való működéshez adókedvezményt adunk.” Mahon egy új minőségi védjegyet is szorgalmaz, amely a professzionálisan előállított és szabályozott médiából származó, tényellenőrzött tartalmakat jelzi, és a közösségi médiaplatformokon a hírszolgáltatók számára jobb pénzszerzési lehetőségeket sürget.
Aggódik amiatt, hogy az olyan közösségi médiaóriások, mint a TikTok, a Meta vagy a YouTube nem felelős az oldalukon található tartalmakért, mivel - a műsorszolgáltatókkal ellentétben - nem minősülnek kiadói vállalkozásnak. "Szabályokat hoztunk a televízióra, hogy megfeleljenek ezeknek - mondta. "Ezek a platformok mind úgy tesznek, mintha nem lennének kiadók”. Az olyan hagyományos műsorszolgáltatók, mint a Channel 4, a jövőjükért küzdenek a digitális platformokon, ahová a közönségük átvándorolt, de ahol nehezebb lehet pénzt keresni. A Sky News például a lineáris csatornáról a prémium fizetős tartalmakra csoportosítja át az erőforrásokat.
Mahon szerint a Channel 4 „jóval megelőzte” a riválisokat a digitális átállásban, miközben a csoport a következő öt évben a saját tévéműsorok készítésével is diverzifikálja bevételeit. Az Egyesült Királyság tavaly változtatta meg a törvényt, hogy a Channel 4 40 éves története során először saját produkciókat készíthessen, és rendelkezzen azok jogaival, ahelyett, hogy a független szektornak adná ki a gyártást. Mahon szerint ez magában foglalhatja a televíziós produkciós csoportokban való részesedést, de a Channel 4 nem fog „milliárdokat költeni cégek megvásárlására”. A Channel 4 tavaly 1,83 milliárd megtekintést ért el a közösségi média platformokon, a legtöbbet a TikTok-on. Heti elérhetősége körülbelül 35 millió a közösségi médiában, ami körülbelül nyolcszor nagyobb, mint az élő televíziós közvetítéseké.