Szekeres Viktor
Áprilisban sok jó film érkezik, de mindenki a Halálos iramban 8-at várja
Amerikán kívül minden idők harmadik legsikeresebb filmje lett a Halálos iramban 7 - az Avatar és a Titanic mögött, megelőzve az új Star Warst. A nyolcadik erre is rátehet egy lapáttal.
Hányszor voltál moziban márciusban?
Egy rövid mozis hónap köszöntött ránk áprilisban, hiszen csak négy premiercsütörtökben lesz részünk. Az elsőre hatodikán kerül sor, és azonnal kiderülhet, hogy milyen lett a Brazilok reklámkampánya, hogy vajon a magyar focis komédia lenyomhatja-e a látványfilmként eladott Power Rangerst (Power Rangers), illetve a nagy veteránokkal forgatott Vén rókák (Going in Style) című bankrablós komédiát. És, mivel itthon vagyunk, Emir Kusturica új filmje, a Tejben, vajban, szerelemben (On the Milky Road) is megfoghat sok nézőt, bár akkora sikert, mint annak idején a Macskajaj nem fog aratni. A hét ötödik premierje egy francia dráma, a Rég nem szerelem (L'économie du couple) lesz, melyben egy elvált házaspár tagjai kénytelenek tovább együtt élni.
Tűnj el!
Április 13-tól, ahogy azt írtuk feljebb, a Halálos iramban 8 (The Fate of the Furious) fog mindent letarolni, elég meglepő, hogy mellette további öt filmet láthatunk még ezen a héten bemutatkozni a hazai mozikban. Ezek közül az egyik az Amerikában éppen hétvégén nagy sikert arató Bébi úr (The Boss Baby) lesz, amit itthon sokkal nehezebb volt bereklámozni, így közel sem biztos, hogy tarolni fog. Ellenben a Pingvinek vándorlása 2 (L'empereur), annak ellenére, hogy természetfilmről van szó, a gigasiker előzmény miatt jó pár nézőt érdekelhet.
Két ilyen, a gyerekeket is érdeklő film mellett elég rosszul időzített az ADS Service a német Nyuszi suli: Az aranytojás őrzőivel (Die Häschenschule: Jagd nach dem goldenen Ei). A surranópályára pedig Ewan McGregor rendezése, az Amerikai pasztorál (American Pastoral) érkezik, valamint a francia Örök szerelem (Marguerite et Julien) - előbbiben a skót színész Philip Roth, 60-as években játszósó regényét filmesítette meg, utóbbiban pedig két arisztokrata testvér minden elsöprő és tragikus szerelmi történetének lehetünk szemtanúi.
Vén rókák
Április 20-án hat új film kerül a magyar mozikban, és itt lehet érezni, hogy a Halálos iramban 8 kifutását várják a forgalmazók, hiszen nagyágyút egyet sem láthatunk. Bár persze megtörténhet a csoda, és befuthat Jordan Peele döbbenetesen sikeres és kritikailag is abszolút elismert horrorja, a Tűnj el! (Get Out), de nagyon nem a hazai közönség ízlésére szabták. Mint ahogy hiába hirdetik a Gravitáció forgatókönyvírójának thrillerjeként a Desierto - Az ördög országútja (Desierto) című menekültes, igazságosztós alkotást, nem valószínű, hogy nálunk tömegeket mozgatna meg.
Akkor marad az Öldöklő szerelem (Unforgettable) Katherine Heigl és Rosario Dawson főszereplésével, amiben férje új feleségének teszi pokollá az életét egy nő? Mert a francia különítmény ezen a héten közel sem erős: az Alibi.com (Alibi.com) című komédia egy alibigyáros alkalmazás készítőjének romantikázásáról szól, míg a Szívvel-lélekkel (Réparer les vivants) egy keményebb dráma a szervátültetést kísérő kemény döntésekről. A hét hatodik bemutatója a Moszkva teres Török Ferenc új filmje, az 1945 lesz, ami a Holokausztot túlélő, de odahaza saját kisemmizésükre rádöbbenőkről szól.
Szafari
A hét utolsó mozis hete április huszonhetedikén veszi kezdetét egy jobb sorsra érdemes magyar filmmel, A tökéletes gyilkossal - Pacskovszky József krimije akár még jól is elsülhet, itthon kevés bűnügyi történet készül. Hollywood ezúttal egy cékategóriás rémhorrort, a Bye Bye Man - A rettegés neve (The Bye Bye Man) címűt küldi harcba, valamint A kört (The Circle), ami egy kémkedős techthrillert Tom Hanks és Emma Watson főszereplésével.
Az európai különítményt ezen a héten egy kemény osztrák doku, a Szafari (Safari) képviseli, mely gazdag európaiak afrikai hobbivadászatát mutatja be, a vicces francia Elveszve Párizsban (Paris pieds nus), amiben egy kanadai könyvtáros kisasszony párizsi megpróbáltatásain mosolyoghatunk, valamint a 6,9 a Richter-skálán (6.9 pe scara Richter) Romániából, ebben pedig egy földrengésektől rettegő színész küzdelmét láthatjuk a mindennapokkal. Végül pedig ekkor kerül bemutatásra a Berg Judit-féle Lengemesék is, aminek a gyerekek örülhetnek leginkább, a velük tartó felnőttek pedig búslakodhatnak.
Elveszve Párizsban
Melyik áprilisi hazai mozis premier érdekel legjobban?
Ha május, akkor az igazi mozis nyár kezdete. Mondanunk sem kell, hogy ekkortól már majdnem minden hétre jutni fog egy-két blockbuster, zömében folytatásfilm. Mondjuk egy új Alien, vagy új Jack Sparrow, esetleg egy új Peter Quill (alias Starlord)-film.
Április 13-tól, ahogy azt írtuk feljebb, a Halálos iramban 8 (The Fate of the Furious) fog mindent letarolni, elég meglepő, hogy mellette további öt filmet láthatunk még ezen a héten bemutatkozni a hazai mozikban. Ezek közül az egyik az Amerikában éppen hétvégén nagy sikert arató Bébi úr (The Boss Baby) lesz, amit itthon sokkal nehezebb volt bereklámozni, így közel sem biztos, hogy tarolni fog. Ellenben a Pingvinek vándorlása 2 (L'empereur), annak ellenére, hogy természetfilmről van szó, a gigasiker előzmény miatt jó pár nézőt érdekelhet.
Két ilyen, a gyerekeket is érdeklő film mellett elég rosszul időzített az ADS Service a német Nyuszi suli: Az aranytojás őrzőivel (Die Häschenschule: Jagd nach dem goldenen Ei). A surranópályára pedig Ewan McGregor rendezése, az Amerikai pasztorál (American Pastoral) érkezik, valamint a francia Örök szerelem (Marguerite et Julien) - előbbiben a skót színész Philip Roth, 60-as években játszósó regényét filmesítette meg, utóbbiban pedig két arisztokrata testvér minden elsöprő és tragikus szerelmi történetének lehetünk szemtanúi.
Április 20-án hat új film kerül a magyar mozikban, és itt lehet érezni, hogy a Halálos iramban 8 kifutását várják a forgalmazók, hiszen nagyágyút egyet sem láthatunk. Bár persze megtörténhet a csoda, és befuthat Jordan Peele döbbenetesen sikeres és kritikailag is abszolút elismert horrorja, a Tűnj el! (Get Out), de nagyon nem a hazai közönség ízlésére szabták. Mint ahogy hiába hirdetik a Gravitáció forgatókönyvírójának thrillerjeként a Desierto - Az ördög országútja (Desierto) című menekültes, igazságosztós alkotást, nem valószínű, hogy nálunk tömegeket mozgatna meg.
Akkor marad az Öldöklő szerelem (Unforgettable) Katherine Heigl és Rosario Dawson főszereplésével, amiben férje új feleségének teszi pokollá az életét egy nő? Mert a francia különítmény ezen a héten közel sem erős: az Alibi.com (Alibi.com) című komédia egy alibigyáros alkalmazás készítőjének romantikázásáról szól, míg a Szívvel-lélekkel (Réparer les vivants) egy keményebb dráma a szervátültetést kísérő kemény döntésekről. A hét hatodik bemutatója a Moszkva teres Török Ferenc új filmje, az 1945 lesz, ami a Holokausztot túlélő, de odahaza saját kisemmizésükre rádöbbenőkről szól.
A hét utolsó mozis hete április huszonhetedikén veszi kezdetét egy jobb sorsra érdemes magyar filmmel, A tökéletes gyilkossal - Pacskovszky József krimije akár még jól is elsülhet, itthon kevés bűnügyi történet készül. Hollywood ezúttal egy cékategóriás rémhorrort, a Bye Bye Man - A rettegés neve (The Bye Bye Man) címűt küldi harcba, valamint A kört (The Circle), ami egy kémkedős techthrillert Tom Hanks és Emma Watson főszereplésével.
Az európai különítményt ezen a héten egy kemény osztrák doku, a Szafari (Safari) képviseli, mely gazdag európaiak afrikai hobbivadászatát mutatja be, a vicces francia Elveszve Párizsban (Paris pieds nus), amiben egy kanadai könyvtáros kisasszony párizsi megpróbáltatásain mosolyoghatunk, valamint a 6,9 a Richter-skálán (6.9 pe scara Richter) Romániából, ebben pedig egy földrengésektől rettegő színész küzdelmét láthatjuk a mindennapokkal. Végül pedig ekkor kerül bemutatásra a Berg Judit-féle Lengemesék is, aminek a gyerekek örülhetnek leginkább, a velük tartó felnőttek pedig búslakodhatnak.