Szekeres Viktor

Százezer néző fölé jutott itthon a Saul fia

Visszakerült a mozikba itthon a Saul fia, és a közönség köszönte szépen.

Amikor már azt hihettük volna, hogy a Saul fiát többen nem láthatják itthon moziban, hiszen csak pár utánjátszó előadáson lehetett megtekinteni, tovább folytatódott Nemes Jeles László filmjének sikersorozata, hiszen a Mozinet jóvoltából 14 mozi ismét elkezdte játszani. A hétvégi vetítések során 6 034-en váltottak jegyet az előadásokra, s ezzel az Oscarra jelölt film össznézőszáma 106 277-re nőtt. (A hétvégi teljesítmény egyébként a honi toplista kilencedik helyére volt elegendő.)

A Saul fia teljesítménye természetesen valahol papírformának mondható, hiszen a hájp hatására teljesen természetes, hogy egyre többen akarják megnézni a filmet, hogy megbizonyosodjanak arról, hogyan sikerül. De a film teljesítménye ennek ellenére is figyelemreméltó, hiszen az elmúlt években nem sok magyar film jutott százezer néző fölé. Az elmúlt években mindössze az Argo 2, a Liza, a rókatündér és a Coming Out teljesített jobban a mozikban - eddig. A Saul fia a hétvégén a Megdönteni Hajnal Tímeát 104 ezres teljesítményét múlta felül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kalapos01 #15
    Mindettől függetlenül, nem a film mellett vagy ellene, csak pontosításképp a lentiekhez: láttam az utcán egy Lovasíjász plakátot. Van rajta Nemzeti Kulturális Alap-logó, meg Földművelésügyi minisztérium logó, meg még 11 cégnek a logója. Elég ronda is ezek miatt. A lényeg, hogy azért bőven jutott nekik pénz.
  • Dewri #14
    Jó is, hogy említed a "pár teltházas előadás a hithű katonáknak" dolgot: nem voltam paraszt, csak összefüggésbe hoztam a százezres nézettséget a vidám vasárnapos szektoidokkal, természetesen forrással megjelölve. Tehát nem igazán moderálás volt, hanem bizony cenzúra...

    Egyébként ez a "reklámfilm" egy iskolát/életmódot mutat be, ami nemzetközi szinten valóban öregbíti hazánk hírnevét, szemben ezzel az "oszkáresélyes csodával". Már csak ezért is kb 100x többet ér ennél a filmnél...

    Persze ez is csak egy vélemény. Kinek ez, kinek az jön be. Az okokat ne firtassuk. És persze az index is jól lehúzta, ez is mond azért valamit annak aki odafigyel a dolgokra manapság...
  • kalapos01 #13
    Egyébként most a egyszer tényleg marhaság támogatásról polemizálni, hiszen végre olyan film is kapott támogatást, ami öregbíti Magyarország hírnevét. Igaz, mostanság azért elég sok film nagyon jól szerepelt a Liza, a rókatündértől kezdve a Nagy füzeten át az Utókorig.
  • kalapos01 #12
    A Lovasíjász, ami egy random és még csak nem is alapos riportfilm, értelmes kérdések nélkül egy egyébként nagyon érdekes emberről? Ennél sokkal jobb dokumentumfilmek is vannak, de az ilyen reklámfilmeket nem csak azért nem érdemes támogatni, mert a kutyát sem érdekelnék (pár teltházas előadás a hithű katonáknak, de mást nem izgat), és mert akkora kulturális értéket nem, hanem azért sem, mert ezekre nem kell sok pénz, és az összes támogatás az alkotók jólétére menne a filmkészítés helyett.

    (És ne nyald a saját seggedet azzal, ne hízelegj magadnak, hogy a moderálás egyelőre a cenzúrával. Cenzúra akkor van, amikor valaki azt mondhatna, amit akar. Másnak az oldalán rohadtul nem azt mondhatod, amihez kedved van. Ha paraszt vagy, nagyon helyesen kimoderálnak.)
  • Dewri #11
    Lenne itt valóban MAGYAR film is, csak az ilyesmit egyáltalán nem támogatják pénzzel ugyebár (gondolom majd ezt is kicenzúrázzák innen, mint a hármas számú hozzászólásomat...)...

    Lovasíjász
    Utoljára szerkesztette: Dewri, 2016.01.24. 17:44:08
  • ostoros #10
    Van ennek a kifejezésnek azért egy negatív kicsengése. Az utóbbi évtizedekben eléggé lejáratódott.
  • asgh #9
    Nem tudtam, hogy vannak itt olyanok, akiknek magyarázni kell.
  • Oliwaw #8
    Mi az a magas kultúra ? Bábszínház a Kékesen ?
  • gombabácsi #7
    a többi magyar film is a magyar értelmiségi sznoboknak szól (ami nem vígjáték)

    sőt, a saul szerintem épp nem ilyen. szeritem ezt még a liberális értelmiség is kerüli, ugyanis azok is már csak szórakozni meg köldöknézni akarnak inkább...
  • asgh #6
    Egy német, francia, amerikai művészfilm esetén úgy működik a sikertörténet, hogy előbb bemutatják a premier fesztiválokon, ott díjakat nyer, aztán bemutatják otthon, ahol sikert arat a hazai pályán, aztán bemutatják külföldön, közben nevezik Golden Globe-ra és Oscarra és ha nyer, akkor külföldön is sikeres lesz.
    Nálunk meg úgy működik, hogy előbb bemutatják külföldi fesztiválokon, díjakat nyer, majd itthon is, ahol a kutyát sem érdekli, aztán külföldön, ahol további díjakat nyer, de itthon ettől még továbbra sem érdekel senkit.
    Ha viszont még ezek után sem hal el a hype, na akkor nagy nehezen az itthoni sznob réteg is veszi a fáradtságot, hogy megnézze mégis mire fel ez a felhajtás.
    Ilyenkor aztán sorra jelennek meg a magyar nézőket fikázó publicisztikák és interjúk, hogy mekkora nálunk a balkáni sötétség, meg megy a kesergés, hogy az emberek szarnak a magas kultúrára.

    Valójában viszont arról van szó, hogy az utóbbi 50 évben magyar filmtermésből egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány próbálkozott egyáltalán a magyar közönséghez szólni.
    A magyar filmek 99%-a vagy nívótlan, gagyerák vígjáték, esetleg hollywoodi zsánerek béna utánzata, vagy egy nemzetközi értelmiségi szubkultúrának akar görcsösen megfelelni.
    A Saul fia az utóbbi kategóriába tartozik.
    Ettől még lehet a maga műfajában remekmű, sőt a nemzetközi sikernek is lehet örülni, kb. mint egy kiemelkedő sport eseménynek, de az már a témaválasztáskor eldőlt, hogy ez a film nem a magyar nézőknek készült, ergo a magyar nézők véleménye eleve irreleváns.
    Most aztán lehetne vergődni azon is, hogy de hát a filmet a magyar állam a magyar adófizetők pénzéből finanszírozta, ezért igenis fontos a magyar nézők véleménye.
    De nem.
    A néző ugyanis a magyar filmgyártásban sosem számított, a Saul fia meg legalább (felül)teljesítette a vállalt célját.
    Az egész balhé legalább arra rávilágított, hogy lám-lám még a legideálisabb esetben sincs igazából értelme a jelenlegi alkotói hozzáállás mellett százmilliókat tolni a magyar filmgyártásba, ha végső soron azok érdeklődnek a legkevésbé az alkotás iránt, akik finanszírozzák.
    Utoljára szerkesztette: asgh, 2016.01.21. 10:57:31