MTI

Kínai változat készül az Avatárból

Nagy dobásra készül a kínai filmipar, az ország saját háromdimenziós válozatát készül a mozikba vinni minden idők legnagyobb kasszasikerének, az Avatar című sci-finek.

James Cameron 2010-ben bemutatott 3D-s fantasy szuperprodukciója eddig világszerte 2,8 milliárd dollár (643 milliárd forint) bevételt hozott, s több mint 50 milliárd forint értékű jegyeladással minden idők legnézettebb mozija volt Kínában is a közelmúltig, a Transformers című sorozat legújabb epizódjának forgalmazásáig. A pekingi gyártó hétvégi bejelentése szerint a kínai Avatar forgatása 2015 májusában kezdődik, és a film premierjét 2016 végére tervezik Nanning városában, a Kuanghszi-Csuang autonóm terület székhelyén. A helyszínnek van jelentősége, hiszen a mozi alapjául szolgáló romantikus történetet a forgatókönyvírók a csuang nemzetiség kultúrájából kölcsönözték.

A Pajnyiaoji címet kapó alkotás leegyszerűsített sztorijában egy csuang kisebbséghez tartozó, Guka nevű fiatal férfi a varázserővel rendelkező ruházat (pajnyiaoji) keresése közben legyőzi a csuangokat rettegésben tartó gonosz sárkányt. A népi monda a kínai szellemi kulturális örökség része. A gyártók nevében Csao Szung, a Beijing Chinese Century Media vezérigazgatója annyit már elmondott, hogy a filmkészítők, illetve az utómunkálatokat végzők csapatában ott lesznek az Avatar és a Karib-tenger kalózai filmek speciális effektjeinek szakemberei, a filmírók közé pedig meghívták a Terminátor 2 és az Így neveld a sárkányodat amerikai animációs film kipróbált gárdáinak tagjait.

"Csapatunk célja - mondta Csao a bejelentés alkalmával -, hogy a Pajnyiaojivel, vagyis e keleti, hős- és romantikus fantáziafilmmel méltó versenytársává váljunk az Avatarnak." A készítők abban reménykednek, hogy művük megállja a helyét a nemzetközi filmpiacon is, és "méltó képviselője lesz a klasszikus kínai kultúrának".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #8
    Japánban inkább felesben japán filmek és animék, idén egy amerikai animációs film is jól megy ott valami frozen.
    Koreában is koreai filmek vezetnek.
    Kínában ha úgy kattintottál hogy asia / china, akkor az utóbbi pár hetet láthatod, inkább a tavalyi éves összesítettet ajánlom a hivatalos bevételi listán: http://boxofficemojo.com/intl/china/yearly/?yr=2013&p=.htm

    (a filmekhez meg a film címe + eng sub + onlinet írd be a googlebe látszik hogy nagyonjók szerintem ; )
  • Cat #7
    Továbbra sem látom sehol igazolva azt az állítást, hogy "amerika el fogja veszteni a médiaháborút Japánnal szemben". Ahogy nézem az általad adott linket, a japán egy nagyon spéci piac, ahol a rajzfilmek tarolnak (Wind Rises, Monsters University Wreck it Ralph, Ted, stb.) Továbbá a linkeden Kínában - messze a legnagyobb piacon - egy kivétellel csak amerikai filmek vannak felsorolva.
  • zola2000 #6
    Meg az is vicces érv, hogy ott népszerű az iphone, ami igaz, de itt is menő pl a sony vagy a honda vagy a samsung galaxy.
  • zola2000 #5
    Na jó, ez egy olyan kiragadott példa, mintha egy indonéz az amerikai godzilla filmmel akarná bizonygatni hogy Európában már a japán filmeket szeretik ami minimális részigazság csak, de pl Koreában és Japánban ahol tudtommal nem korlátoznak ezekre a filmekre ültek be tavaly a legtöbben:
    http://boxofficemojo.com/intl/japan/yearly/?yr=2013&p=.htm
    http://boxofficemojo.com/intl/korea/yearly/?yr=2013&p=.htm

    (egyébként mi az hogy "a mi kultúránk"? a magyar kultúra már rég a múlté, magyarországon már régóta csak külföldi -szinte csak amerikai- átvétel van)
  • Cat #4
    Nincs igazad: az ázsiaiak (az egyszerű kínai emberek is!) sztárolnak mindent, amit a fehér ember csinál. Ha amerikát nem szeretik is, de fehérítik a bőrüket, a napra teljes testet fedő ruhákban mennek, és minden ami innen jön az "menő". Igaz ez ugyanúgy a műszaki cikkekre (autók, iPhone), mint a kultúrára: azért van nagyon erősen lekorlátozva a Kínában évente bemutatható amerikai filmek száma néhány tucatra, mert a leggyengébbekre is sokkal többen mennek el, mint a legjobb saját gyártású filmekre.

    Színházban is a mi kultúránk a nyerő, pl. itt az ének az esőben musical koreai változata:




  • zola2000 #3
    Szerintem hiába, amerika el fogja veszteni a médiaháborút Japánnal szemben, az SNH48nak (az akb48 kínai változata) pl tavaly nagyobb bevétele lett kínában, mint a teljes amerikai zeneiparnak.
  • Griphons #2
    Vajon miért jutott eszembe erről a "kis vuk"? :)
  • Gab0523 #1
    2009, nem 2010