Szekeres Viktor
Nem jött be a Marvel 3D-s trükkje
A Marvel a rajongóknak kedvezve akart nagyobb szeletet szakítani a 3D-s tortából a Thor: Sötét világ premierje kapcsán, azonban húzása nem vált be, a film inkább hagyományos formátumban érdekelte az amerikai közönséget.
A Marvel Studios korábban azzal próbálta az amerikai nézőket 3D-s jegyek vásárlására ösztönözni, hogy filmjeikhez különféle 3D-s szemüvegeket adtak, így a fanatikusok akár többfélét is összegyűjthettek. A Thor: Sötét világ esetében más stratégiát találtak ki: a 3D-s előadások előtt levetítette 5 percet az Amerika kapitány második részéből. Azonban hiába tűnt jónak az elképzelés, az amerikai közönséget nem nagyon hozta lázba ez a lehetőség.
A hétvégén hazájában 86,1 millió dolláros nyitóhétvégével debütáló képregényfilm bevételeinek mindössze 39%-áért feleltek a 3D-s előadások, ami komoly visszaesést jelent az első rész 60%-os 3D-s részarányához képest, de még a Vasember 3 45%-ától is elmaradt. Pedig a Gravitáció kimagasló 3D-s részaránya megmutatta, hogy az amerikai közönség kíváncsi a formátumra, csak éppen ahhoz megfelelő filmek kellenek. (Manapság az már nem kérdés, hogy konvertált vagy nem konvertált 3D-s egy film, hiszen a legtöbb konvertált, mint a Thor 2 vagy a Gravitáció.)
Az "amerikai" kitételt azonban érdemes kétszeresen is aláhúzni, hiszen míg az amerikai nézőket (már) nem nyűgözi le a random filmek 3D-je, addig Európa még mindig csodájára jár a tárhatásnak: itthon is általában 60-80%-is a bevételben a 3D-s részarány, de például a Thor 2 esetében Angliában 89%-os volt ez a mutató.
A Marvel Studios korábban azzal próbálta az amerikai nézőket 3D-s jegyek vásárlására ösztönözni, hogy filmjeikhez különféle 3D-s szemüvegeket adtak, így a fanatikusok akár többfélét is összegyűjthettek. A Thor: Sötét világ esetében más stratégiát találtak ki: a 3D-s előadások előtt levetítette 5 percet az Amerika kapitány második részéből. Azonban hiába tűnt jónak az elképzelés, az amerikai közönséget nem nagyon hozta lázba ez a lehetőség.
A hétvégén hazájában 86,1 millió dolláros nyitóhétvégével debütáló képregényfilm bevételeinek mindössze 39%-áért feleltek a 3D-s előadások, ami komoly visszaesést jelent az első rész 60%-os 3D-s részarányához képest, de még a Vasember 3 45%-ától is elmaradt. Pedig a Gravitáció kimagasló 3D-s részaránya megmutatta, hogy az amerikai közönség kíváncsi a formátumra, csak éppen ahhoz megfelelő filmek kellenek. (Manapság az már nem kérdés, hogy konvertált vagy nem konvertált 3D-s egy film, hiszen a legtöbb konvertált, mint a Thor 2 vagy a Gravitáció.)
Az "amerikai" kitételt azonban érdemes kétszeresen is aláhúzni, hiszen míg az amerikai nézőket (már) nem nyűgözi le a random filmek 3D-je, addig Európa még mindig csodájára jár a tárhatásnak: itthon is általában 60-80%-is a bevételben a 3D-s részarány, de például a Thor 2 esetében Angliában 89%-os volt ez a mutató.