A Wicked nem csak moziban gigasiker
Hatalmasat fut lakosságiban is a Wicked.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a mozifilmek megtérülését a mozis bevételek és a költségvetés alapján számolják, és ez még akkor is tévút, ha az ember egy fokkal tájékozottabb, és tudja, hogy a marketingköltség is tétel, a moziknál maradó bevételhányad is tétel, valamint a nemzetközi disztribúciónak is van költsége, hiszen hol a nemzeti forgalmazóknál csapódik le a bevétel, hol pedig teljesen bevételvédett a film, ha a konkrét vetítései jogokat adják el fix összegért és a bevételből teljes egészében a helyi forgalmazó részesedik. Azonban mindez csak a mozis ablakra igaz, hiszen azt már mindenki tudja, hogy a filmek ezek után már pozitívba kerülnek, köszönhetően a lakossági forgalmazásnak (mely bevételek régen a fizikai hordozók eladása révén realizálódott, manapság pedig a digitális vásárlások és kölcsönzések révén), valamint a tévés és streaminges eladásoknak, amik szólhatnak a belföldi, a teljes globális, vagy egyes nemzeti piacokra. Arról nem is beszélve, hogy egy film folyamatosan termeli a bevételt streamingen, hiszen az eladást követően mindig egy bizonyos díjat kap érte a gyártója.
De persze ezt a többség tudja is, és a bevezető mindössze azért kellett, hogy rámutassunk, hogy milyenek voltak az arányok a Wicked első része esetében, mely Amerikában a mozikból 454 millió dollár bevételt termelt, nemzetközileg pedig 230 milliót. Nos, a filmnek köszönhetően a Universal stúdió csak a letöltések és a prémium VOD-értékesítésnek köszönhetően 26 millió értékesítést regisztrált 7 nap alatt, ami több, mint 70 millió dolláros bevételt jelentett az amerikai piacon.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a mozifilmek megtérülését a mozis bevételek és a költségvetés alapján számolják, és ez még akkor is tévút, ha az ember egy fokkal tájékozottabb, és tudja, hogy a marketingköltség is tétel, a moziknál maradó bevételhányad is tétel, valamint a nemzetközi disztribúciónak is van költsége, hiszen hol a nemzeti forgalmazóknál csapódik le a bevétel, hol pedig teljesen bevételvédett a film, ha a konkrét vetítései jogokat adják el fix összegért és a bevételből teljes egészében a helyi forgalmazó részesedik. Azonban mindez csak a mozis ablakra igaz, hiszen azt már mindenki tudja, hogy a filmek ezek után már pozitívba kerülnek, köszönhetően a lakossági forgalmazásnak (mely bevételek régen a fizikai hordozók eladása révén realizálódott, manapság pedig a digitális vásárlások és kölcsönzések révén), valamint a tévés és streaminges eladásoknak, amik szólhatnak a belföldi, a teljes globális, vagy egyes nemzeti piacokra. Arról nem is beszélve, hogy egy film folyamatosan termeli a bevételt streamingen, hiszen az eladást követően mindig egy bizonyos díjat kap érte a gyártója.
De persze ezt a többség tudja is, és a bevezető mindössze azért kellett, hogy rámutassunk, hogy milyenek voltak az arányok a Wicked első része esetében, mely Amerikában a mozikból 454 millió dollár bevételt termelt, nemzetközileg pedig 230 milliót. Nos, a filmnek köszönhetően a Universal stúdió csak a letöltések és a prémium VOD-értékesítésnek köszönhetően 26 millió értékesítést regisztrált 7 nap alatt, ami több, mint 70 millió dolláros bevételt jelentett az amerikai piacon.