SG.hu
Kötelezővé tenné az autókban az e-segélyhívót az EU
2015-ig minden új autót e-segélyhívóval kellene felszerelni, áll abban az Európai Parlament állásfoglalásában. A segélyhívó baleset esetén automatikusan tárcsázza a 112-es hívószámot, így gyorsabban érhetnek a helyszínre a mentőszolgálatok.
"Az Európai Parlament támogatja, hogy minden autós rendelkezésére álljon az e-segélyhívó, mivel azok önkéntes alapon történő bevezetése eredménytelen volt. Ezért azt kérjük a Bizottságtól, hogy amint lehet, nyújtson be jogszabályjavaslatot arról, hogy 2015-ig minden uniós tagállamban tegyék kötelezővé az ilyen készülék használatát az új autókban" - fejtette ki Olga Sehnalova (szocialista, cseh) és Dieter-Lebrecht Koch (néppárti, német), a két társjelentéstevő.
Az állásfoglalás szerint sajnálatos, hogy az e-segélyhívók önkéntes bevezetése lassan halad, jelenleg a személyautók alig 0,4%-ában van ilyen készülék. A képviselők ezért azt kérik a Bizottságtól, hogy nyújtson be jogalkotási javaslatot arról, hogy 2015-ig tegyék kötelezővé a berendezés használatát. Az EP szerint a Bizottságnak azt is meg kellene fontolnia, hogy a rendszer használatát más járművekre, például motorkerékpárokra, autóbuszokra és teherautókra is kiterjesszék.
Az e-segélyhívó a 112-es hívószámon értesíti a mentőszolgálatokat a baleset helyszínéről. Azzal, hogy a szakszerű segítség a lehető legkorábban a helyszínre érkezik, becslések szerint évente akár 2500 életet lehet(ne) megmenteni, és a sérülések súlyossága is mérsékelhető 10-15% kal. Az EP szerint az e-segélyhívó közszolgáltatásnak kötelezőnek és ingyenesnek kellene lennie. A képviselők szerint a szolgáltatáshoz szükséges technológia rendelkezésre áll. Ahhoz azonban, hogy mindenhol megfelelő módon lehessen biztosítani a szolgáltatást, az Európai Bizottságnak olyan jogszabályokat kell javasolnia, amelyek előírják a tagállamoknak készenléti segélyszolgálataik infrastruktúrájának modernizálását.
Az állásfoglalás hangsúlyozza, hogy az e-segélyhívót csak baleset esetén lehet személyek helymeghatározására használni, máskor nem teheti lehetővé a járművek nyomon követését.
"Az Európai Parlament támogatja, hogy minden autós rendelkezésére álljon az e-segélyhívó, mivel azok önkéntes alapon történő bevezetése eredménytelen volt. Ezért azt kérjük a Bizottságtól, hogy amint lehet, nyújtson be jogszabályjavaslatot arról, hogy 2015-ig minden uniós tagállamban tegyék kötelezővé az ilyen készülék használatát az új autókban" - fejtette ki Olga Sehnalova (szocialista, cseh) és Dieter-Lebrecht Koch (néppárti, német), a két társjelentéstevő.
Az állásfoglalás szerint sajnálatos, hogy az e-segélyhívók önkéntes bevezetése lassan halad, jelenleg a személyautók alig 0,4%-ában van ilyen készülék. A képviselők ezért azt kérik a Bizottságtól, hogy nyújtson be jogalkotási javaslatot arról, hogy 2015-ig tegyék kötelezővé a berendezés használatát. Az EP szerint a Bizottságnak azt is meg kellene fontolnia, hogy a rendszer használatát más járművekre, például motorkerékpárokra, autóbuszokra és teherautókra is kiterjesszék.
Az e-segélyhívó a 112-es hívószámon értesíti a mentőszolgálatokat a baleset helyszínéről. Azzal, hogy a szakszerű segítség a lehető legkorábban a helyszínre érkezik, becslések szerint évente akár 2500 életet lehet(ne) megmenteni, és a sérülések súlyossága is mérsékelhető 10-15% kal. Az EP szerint az e-segélyhívó közszolgáltatásnak kötelezőnek és ingyenesnek kellene lennie. A képviselők szerint a szolgáltatáshoz szükséges technológia rendelkezésre áll. Ahhoz azonban, hogy mindenhol megfelelő módon lehessen biztosítani a szolgáltatást, az Európai Bizottságnak olyan jogszabályokat kell javasolnia, amelyek előírják a tagállamoknak készenléti segélyszolgálataik infrastruktúrájának modernizálását.
Az állásfoglalás hangsúlyozza, hogy az e-segélyhívót csak baleset esetén lehet személyek helymeghatározására használni, máskor nem teheti lehetővé a járművek nyomon követését.