27
-
#27 Hát az a domino az tényleg nagyon drága a 15 milliós autó mellé :)
Pont ez a lényege, hogy a mobilodban nincs olyan kütyü amelyik jelezni tud automatikusan a központnak. MElyik része nem világos? Szívesen válaszolok ha van kérdés. -
#26 "Akik meg pénzről vizualizálnak azok meg nem hallottak még olyanról, hogy a segélyhívás ingyenes? Egy fullra lemerült domino kártyáról is hivhatod. Ergo nem kerül havonta semmibe. "
Aha, csak azt a lemerült domingó kareszt is elötte valaki megvette!
Nincs ingyen ebéd!
Másrészt ha ingyenesen hívható már most is bármilyen mobcsiról is, akkor minek is egy ilyen a kocsiba?
-
#25 Kicsit félre értitek az egésznek a lényegét. Ez nem valami autómata superpowa. Ez gyak egy GPS pozíció figyelő rendszer és nem a jövő hanem a jelen. (mint a prémium márkáknál a GPS lopásvédelem).
A rendszer használata pl egy BMW esetén (németországban - magyarországon nem tudom megvan-e a fogadó fél feltétele).
Nagy erejű törésnél a kompjuter rögtön összekapcsol a vészhívó kezelővel, tehát beszélhetsz vele anélkül hogy te hívnád. És ha megerősíted, hogy baj van akkor nem kell tudnod, hol vagy a koordínáták a vészhívó számítógépén megjelennek, pár m pontossággal. (Ennek azért van jelentősége mert ugye egy autópályán csak a hol vagy kérdésre csak azt tudnád mondani, hogy Kecskemét és Pest között valahol - ellenben ő látja, hogy legközelebbi baleseti hozzád Cegléd és onnan küld mentőt / helikoptert.)
Azon kívül, ha kötelező lenne minden kocsiban akkor ők látják, hogy adott pontról akár 4 kocsi jelez tehát nagy a baj.
Másrészről ha nem történik nagy törés akkor te is kezdeményezhetsz hívást kézzel vagy ugye BMW-ben szóval. Szintén nem kell azon agyalnod, hogy hol vagy hanem rögtön látják.
Akik meg pénzről vizualizálnak azok meg nem hallottak még olyanról, hogy a segélyhívás ingyenes? Egy fullra lemerült domino kártyáról is hivhatod. Ergo nem kerül havonta semmibe.
Egy szó mint száz szerintem hasznos technika remélem soha nem szorulok rá, hogy használjam de megnyugtató ha a kocsiban benne van. -
#24 "Ezt az egészet úgy fúrják meg az autógyárak mint a sicc!"
Ehhez képest már a mostani prémium kategóriában is benne van. -
mcganyol #23 igen zord01, mindenki arra kiváncsi hogy épp merre jársz. minimum három titkosügynök 24/7-ben figyel téged. -
zord01 #22 "Az állásfoglalás hangsúlyozza, hogy az e-segélyhívót csak baleset esetén lehet személyek helymeghatározására használni, máskor nem teheti lehetővé a járművek nyomon követését"
Nem a fenéket nem... az egész arról szól, hogy nyomon követhessenek. Erről szólnak az okostelefonok, most már a kocsikat is követni akarják.
Ha azt bevezetik, az első dolgom lesz kioperálni a szimkártyát... vagy veszek egy 75-ös Firebird-öt, azt b+ a kémkocsijukat. -
#21 "Tehát ha balesetezel, majd az ügyelet jelentkezésekor visszamondod őket, akkor nyilvánvalóan rendőrt sem hivsz máskülönben a rendőr kihivja a mentőt az meg jó esetben észreveszi a bajt."
Vagy is végső esetben a rendőr úgy is kihívja? Akkor megint csak minek a kocsiba?
Vagy a kocsi bejelez, hogy hirtelen fékeztél mert a starndlabda elédgurult, te meg magyarázkodhatsz, hogy dehát csak izé a starndlabda eléd gurult. Az ilyen szituknak marha sok értelme van, bár egy automata lecsökkenti az ilyen téves hívások számát, példát kell venni a mobilos szolgáltatóktól az ő automata rendszerük rendkívül hatékony az ügyfélelhárításban.
És a felvetésre, hogy az emberek bambán állni szoktak a balesetnél és baxnak mentőt hívni, csak azt írnám, hogy a segítségnyújtás kötelező minden autós számára! Nem mobil kell a kocsiba, mert az van már több is, hanem az embereket kell felvilágosítani erről, ha esetleg nem nagyon szoktak betelefonálni, akkor talán tegyenek eleget a törvényi kötelezettségüknek, ha már ingyér van. Bár szerintem marhára nem ez a helyzet, valszeg mindig akad valami mobilaktív aki alig várja, hogy felhívja a mentőt, majd eldicsekedjen, hogy ha nem hívja ki, akkor ott vérzik el a család.
Amúgy másrészt teljesen OK a rendszer, mert nagyjából megszűnnének a lopások, a cselezések a használt törött kocsikkal, a biztosítási csalások.
De akkor mondják ezt. -
echo #20 és ez sacc egy nyomkövető lesz minden autóban? -
Wolwerine #19 Akinek ez eszébe jutott, nem gondolt bele hogy hány felesleges riasztás lenne... A balesetek jó kétharmadában nincs személyi sérülés, sokszor akkor se amikor elég durván törnek a kocsik. Hol van annyi mentő amit ki tudunk küldeni a felesleges hívásokra? -
torreadorz #18 "Ja csak belső vérzéssel másnap összeesik és meghal."
Hm? Személyi sérülésnél kötelező rendőrt hivni, az meg alapból kihivja a mentőt.
Tehát ha balesetezel, majd az ügyelet jelentkezésekor visszamondod őket, akkor nyilvánvalóan rendőrt sem hivsz máskülönben a rendőr kihivja a mentőt az meg jó esetben észreveszi a bajt. Ebből következőleg ha belső vérzésed van, akkor a kütyü nélkül és mellett is meghalsz, mivel igy sem úgy sem fog látni orvos. Na de erre mondják hogy aki hülye haljon meg. De ugye ennyi erővel féket se szereljenek a kocsiba mert az is csak akkor véd ha lenyomom a fékpedált, na de mi van ha nem nyomom le? Na ugye hogy nekimegyek a betonfalnak...
A linkelt videóra:
ahogy mondtam ilyenkor szólsz be a központba hogy bocs téves. De a te logikád alapján teljesen felesleges a légzsák is a kocsiba, mert mi van ha azért nyilik ki mert valaki belebaszott a kocsidba egy nagyot... -
TARTYOM #17 Ha van telefonod már tudják fél méter pontossággal hogy hol vagy ha akarják.
(Az oroszok anno nem a mobiljelre küldték rá a rakétát?:D) -
#16 "Ezen felül nyilván van egy kézibeszélő része, tehát ha kinyiltak a légzsákok és senki nem válaszol a kérdésekre akkor már mehet is a mentő. Nyilván ha beleszól hogy nincs semmi baj, akkor nem."
Ja csak belső vérzéssel másnap összeesik és meghal. Ez nem ilyen eccerű dolog és nem is erről szól ez az egész. Arról szól szerintem, hogy elvileg gyorsítani, biztossá lehet tenni a mentő kiérkezését. Elvileg igen. gyakorlatilag meg nem biztos, hogy megéri ez az egész.
Na most ilyenkor pl mi van!?:D
-
#15 Ez mind jólhangzik meg fasza,
csak érdemes elolvasni pl. az index mai cikkeit.
1. Van továbbra is olyan település ahonnan a mentő 1 óra alatt ér be a kórházba.
2. Biztosítási csalós totálkáros cikkben, meg elég gond, hogy sem a kocsiból, sem a központi nyilvántartásból nem lehet leszedni a balesetes kocsik adatait. Kicsit ellene dolgoznak. Namost itt is keletkezik egy adatbázis, amiben benne lesz a gépjárművek típusa, jellemző balesetei, akármi. Ezt az egészet úgy fúrják meg az autógyárak mint a sicc!
Szerintem -
hangulati #14 az sem jo, ha tulbiztositjuk a dolgokat, mert altato hatasu. ha megszunik a veszely erzete, az a legrosszabb. -
kvp #13 Egy mai modern autoban viszonylag konnyu detektalni, hogy baleset tortent. Az egyik eset, amikor torik es jelzi a szamitogep, ekkor nyilnak a legzsakok is. A masik esetek amikor elut valakit, ekkor is jelez a szamitogep, ha van nyilnak a gyalogos legzsakok. A harmadik eset, ha hirtelen nagy lassulas eri a kocsit (mondjuk 10G), mivel akkor ha nem is jelez a tores szenzor, de biztos baj van. A negyedik eset, ha valaki megnyomja a vesjelzo gombot. (lasd: macskafogo 1. piros gomb)
A veszjelzonel alapvetoen ket fo funkcio kell. Az egyik, hogy folyamatosan figyelje a cella vagy gps adatokat, majd az, hogy vesz eseten felhivja a segelyhivo szamot, bekuldje rajta a pozicio adatokat es kihangositsa a hangot. A lenyeg, hogy a mentoknek nem kell szoban elmondani a helyet, mivel azt a hivas felvetelekor mar latjak, ami gyorsabb riasztast tesz lehetove (kb. 1-2 perc kulonbseg van). Egyebkent ez utobbi japanban mar egy ideje kotelezo, persze ott a tomegkozlekedesnel a proxy kartyas jegyvaltas is jo 20 eve uzemel.
Lehallgatas: Pont annyi infot tud meg az autorol az allam amennyit jelenleg is le lehet szurni a vezeto zsebeben levo telefon adataibol. Koltseget tekinte csak egy telefon kell, amire nincs elofizetes (azaz van, az eves ado) es csak 1 szamot lehet vele hivni, a segelyhivot. Egyebkent ez utobbi meg sim nelkuli telefonokrol is mukodik, szoval a koltseg par tiz ezer forint az auto teljes elettartalmara. Egyebkent lopasgatloval egybekotve meg mas haszna is lehet, ugyanis ki lopna el egy olyan kocsit, ami azonnal feljelenti a tolvajt amint ellopjak...
ps: A modernizalas alatt azt ertettek a cikkben, hogy minden veszhelyzeti kozpontban tudni kell fogadni es meg kell tudni jeleniteni a befuto hivas pozicio adatait, amire sok kozpont ma meg nem kepes. Mondjuk magyarorszagon erre epp megy egy fejlesztesi project. -
hangulati #12 teljesen igazad van. eddig ket embert mentettem meg, egyiket sem eu dobozzal. egyszer a puloverem volt, ez egy nagyon csunya fejserules volt, kb egy liter ver egy pillanat alatt, ha lett volna sem tudtam volna a dobozt kersegelni. a masik az egy pontosan olyan eset volt, amit torreadorz ir, en orditottam, (elutottunk a 32-es busszal egy embert) es ott kerulgettek az autok, az emberek neztek, az eso zuhogott, nekem meg csak a kabatom volt. tekintve, hogy az ember horgott, ugy gondoltam, hogy a kabatom segit, ezert miutan kihuztam a nyelvet a torkabol, betakartam. aztan jott a mento, gratulaltak, es elvittek. szoval, ilyen esetekben nem segit az eu doboz. annak azert kell ott kell lennie, mert vannak benne olyan dolgok, amik igenis menthetnek eletet. ellentetben az ilyen eszement baromsagokkal, mint ez. -
torreadorz #11 Szerintem meglepődnél ha tudnád hogy hány olyan baleset van, ahol 5-6 ember bámulja a balesetet és senki se hivta a mentőket...
Sőt olyan is ahol valaki elkezdi ellátni a sérültet és hiába orditja hogy valaki hivjon mentőt senki nem hiv csak bambul...
Ezt a témakört egyébként pszichologusok külön tanulmányozzák, pl. hogy ilyenkor nem szabad azt mondani hogy valaki hivjon mentőt, mert ha 100 ember áll ott akkor sem fog egy sem hivni - mert a fele le van blokkolva a másik fele meg azt hiszi hogy valaki más már hivta - , hanem hogy _TE_ ott hivj mentőt.
Egyébként meg azt eldönteni hogy baleset van vagy nincs triviális, ha kinyiltak a légzsákok akkor baleset van. Ezen felül nyilván van egy kézibeszélő része, tehát ha kinyiltak a légzsákok és senki nem válaszol a kérdésekre akkor már mehet is a mentő. Nyilván ha beleszól hogy nincs semmi baj, akkor nem. -
torreadorz #10 Az eü doboz senkinek az életét nem fogja megmenti ez köztudomású.
Ha kicsi a baj, akkor hasznos tud lenni, de semmi olyat nem tartalmaz amit máshogy nem lehetne megoldani, ha meg nagy a baj akkor meg tökmindegy hogy van-e eü doboz a kocsiban vagy nincs. -
TokraFan #9 Nem feltétlen kell összeesküvéselméletet gyártani ebből is. A bevezetés oka jóval egyszerűbb. Egy újabb hatalmas üzlet, később egy újabb adó. Figyelembe véve a jelenleg futó járművek számát, erre a hülyeségre komplett iparágat lehet építeni (tervezés, gyártás, szoftverfejlesztés, üzemeltetés stb...). Később a rendszer fenntartási díját ráterhelik az összes közlekedésben részt vevő jármű tulajdonosára. Milliárdos üzlet. Ennyi a történet. -
hangulati #8 elirtam bocsi... helyesen: mert kell -
hangulati #7 merkel. -
hangulati #6 ki van talalva, hogy, amikor torik az auto, felkapcsol a veszvillogo. az egy olyan szerzet, ami valahogy eleg messzirol eszreveheto. ez, es az elsosegelydoboz, ha nem eleg, akkor nagy a baj. az e-szar ott mar nem fog segiteni. ugy, ahogy mondod, ez csak arra jo, hogy szemmel tartsanak. dehat e-vilagban minden lehetseges, meg az is, valakik egy ilyen agyament otlettel keressenek jo sokat. koszi. inkabb vezetek tovabbra is a legjobb tudasomnak megfeleloen, es viszem azt a kis dobozt, amiben van egy-ket cucc, hogy legyen esely. telefonom ugyis van, ha mindez egyutt nem eleg, annak nem nagyobb az eselye, mint, hogy kapok egy infarktust a wc-n. jajj... nem akarok otleteket adni az eu-nak...kamerat a budipapirba! -
#5 Hmmm. Namost a baleseteket általában egymásnak okozzák az autósok, ráadásul nem elhagyatott utakon. Kíváncsi lennék a statisztikákra, hogy hány baleset volt, hánynál érkezett a mentőskhöz perceken belül hívás, és hány olyan volt, ahol egyáltalán. Az utóbbi elenyésző lehet, bár vannak horror sztorik természetesen.
Szal abban nem vagyok biztos, hogy a mentési statisztikán ez a dolog javítana. Azonban évi pár 10 000 Ft-os extra költséget biztos jelentene, hiszen egy éles, folyamatosan működő mobilt kell a gépben tartani. Ez a tulajra lenne valszeg terhelve.
A legfontosabb része szerintem az egésznek, hogy a tulaj mozgásáról folyamatos adatok állnának rendelkezésre, de ez ugye konteós téma, egyelőre nagyon nem mennék bele.
Azonban vannak itt technikai kérdések. Miről dönti el a mobilocska, hogy baleset történt!? Pl lehet úgy is, hogy folyamatosan be van jelentkezve, és mozgás közben percenként küld értesítést. 3 perc után mondjuk belép a riasztás. Ez a technikailag legegyszerűbb de a leg aggályosabb is, hiszen percenként lehet lekérdezni a tulaj tartózkodási helyét.
Van a bonyisabb, amikor a mobil csak elvan mint a befőtt. Akkor aktiválódik, amikor tényleg baleset van, addig max bejelentkezik a köv adótoronyhoz.
Itt jön a képbe, hogy egy mobil honnan dönti el, hogy helyzet van? Kinyílt a légzsák, vagy mifene alapján? De pl. elcsapok egy bicajost, vagy motorost a légzsák nem nyílik ki, azon meg nincs mobil, akkor mi van?
Aztán lemegyek a viaduktról, beesek a hídalá, ahol zéró a térerő, akkor mi van?
Értelmét az egésznek a lehúzáson és az álampolgárról nyerhető extra infón kívül én sem igen látom. Az utak így is zsúfoltak, elenyésző az olyan szitu, ahol valakít egyszercsak magányosan baleset ér, de esetleg ezért az egész autós társadalmat xopatni szemétség. -
hangulati #4 biztos? mondjuk szerintem Te biztos nem. Te e-pocs. en az elsosegelydobozt valasztom. az pont arra a par percre van kitalalva, amig a mento odaer. ezert hivjak elsosegely-doboznak. Te majom. nem sertegetnelek, de mar nagyon raszolgaltal. javaslom: regelj egy hatszazadik nicket te idiota! -
#3 De még ha nem is érne ki, az átlag ember azzal a minimális élősegélytudásával, lehet csak rontana a sérült állapotán. -
#2 Nagy ötlet! Mobilt minden autóba. Mintha már nem lenne úgyis ott. Így viszont lesz egy fix azonosítási lehetőség, cellainfó, merre jár a célpont. Nem lenne ám kibúvó a gyorshajtásból! Bizony hogy kell ez nektek! Beeee-beeee beee... -
TARTYOM #1 Hát több értelme van mint az elsősegély doboznak.... Egy balesetkor senki nem fogja elkezdeni kötözgetni meg varrogatni a sérült embert, amikor a mentő kiér 5 perc alatt