Hunter
Vakon a volán mögött
"Ez volt eddigi legjobb vezetésem" - közölte Steve Mahan, miután kiszállt egy Toyota Prius volánja mögül. A kis kaliforniai városkában, Morgan Hillben tett rutin kör során Mahan betért a helyi drive-in gyorsétterembe, majd összeszedte ruháit a tisztítóban, végül haza autózott.
Mahan 95 százalékos látássérült, autója pedig a Google önrendelkezésű vezetési technológiáját rejti magában. "Ide nézzetek! Sem a kezem, sem a lábam nem használom!" - viccelődött a Google által készített videó egyik pontján. "Imádom!" - tette hozzá.
A Google 2010-ben jelentette be önvezető gépjármű projektjét. A technológia lézeres távolságmérésen, radar szenzorokon és videokamerákon alapul, ami az autó navigálása mellett a közlekedés biztonságosabbá, élvezetesebbé és hatékonyabbá tételét is igyekszik elősegíteni, és jól láthatóan egyre több az előrelépés.
Mára a Google autói több százezer tesztkilométert tudhatnak maguk mögött, így a kereső motor óriás teljes nyugalommal ajánlhatta fel rendszerét Mahan-nek, a Santa Clara Valley Vakok Központja vezetőjének. "Még sok minden vár kialakításra és tesztelésre, de már biztonságosan teljesítettünk több mint 200.000 mérföld számítógép vezérelt vezetést, hatalmas tapasztalatot és rengeteg lelkes támogatót gyűjtve" - olvasható a Google+ szerda délutáni bejegyzésében.
"A koncepció egyszerűen bámulatos" - nyilatkozott a Fox News-nak Eric Bridges, az Amerikai Vakok Testületének kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója. "Az elkövetkező években sok akadályt kell még átugranunk, ilyen a vezetői engedély kiadása és a szabályzási rendszer átalakítása, hogy az utakra vihessük ezeket a járműveket. A technológia azonban abszolút lenyűgöző"
Mahan-nek természetesen ugyancsak nincs jogosítványa, ezt az akadályt most a rendőrség segítségével hidalták át, a Google megkérte a helyi rendőrség egyik őrmesterét, hogy kísérje el a gyakorlatilag vak urat a körutazásra.
Bridges, aki maga is teljesen vak, tavaly már utazhatott a Google önvezető autójával, amikor ellátogatott a cég Mountain View-i létesítményébe. "Kiértünk az autópályára és akkor azt mondták, hogy üljek át a kormány mögé. Hihetetlen volt, váltogatni a sávok között, biztosítva a megfelelő távolságot köztünk és a mellettünk haladó autó között" – mondta Bridges, aki szerint a technológia hatalmas lehetőségeket adna a rokkantaknak. "Nem lenne döbbenetes, amikor taxit hívunk egy olyan autó gördülne be, amiben senki nem ül? Nem hangzik tiszta őrültségnek? Pedig az adott technológiával ez könnyen elképzelhető. Sok tekintetben segítenek megváltoztatni a világot"
A mellékelt videofelvétel is bizonyítja a megoldásban rejlő potenciált, a Google azonban hangsúlyozza, hogy még évekbe telhet, mire a köz számára is elérhetővé válik a technológia. "Ezt a tesztet egy műszaki kísérlet gyanánt rendeztük meg, azonban úgy véljük biztató képet adtunk arról, milyen technológia segítheti egy nap a társadalmat, amennyiben megfelelünk a szigorú műszaki és biztonsági szabványoknak"- összegez a Google közleménye.
Mahan 95 százalékos látássérült, autója pedig a Google önrendelkezésű vezetési technológiáját rejti magában. "Ide nézzetek! Sem a kezem, sem a lábam nem használom!" - viccelődött a Google által készített videó egyik pontján. "Imádom!" - tette hozzá.
A Google 2010-ben jelentette be önvezető gépjármű projektjét. A technológia lézeres távolságmérésen, radar szenzorokon és videokamerákon alapul, ami az autó navigálása mellett a közlekedés biztonságosabbá, élvezetesebbé és hatékonyabbá tételét is igyekszik elősegíteni, és jól láthatóan egyre több az előrelépés.
Mára a Google autói több százezer tesztkilométert tudhatnak maguk mögött, így a kereső motor óriás teljes nyugalommal ajánlhatta fel rendszerét Mahan-nek, a Santa Clara Valley Vakok Központja vezetőjének. "Még sok minden vár kialakításra és tesztelésre, de már biztonságosan teljesítettünk több mint 200.000 mérföld számítógép vezérelt vezetést, hatalmas tapasztalatot és rengeteg lelkes támogatót gyűjtve" - olvasható a Google+ szerda délutáni bejegyzésében.
"A koncepció egyszerűen bámulatos" - nyilatkozott a Fox News-nak Eric Bridges, az Amerikai Vakok Testületének kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója. "Az elkövetkező években sok akadályt kell még átugranunk, ilyen a vezetői engedély kiadása és a szabályzási rendszer átalakítása, hogy az utakra vihessük ezeket a járműveket. A technológia azonban abszolút lenyűgöző"
Mahan-nek természetesen ugyancsak nincs jogosítványa, ezt az akadályt most a rendőrség segítségével hidalták át, a Google megkérte a helyi rendőrség egyik őrmesterét, hogy kísérje el a gyakorlatilag vak urat a körutazásra.
Bridges, aki maga is teljesen vak, tavaly már utazhatott a Google önvezető autójával, amikor ellátogatott a cég Mountain View-i létesítményébe. "Kiértünk az autópályára és akkor azt mondták, hogy üljek át a kormány mögé. Hihetetlen volt, váltogatni a sávok között, biztosítva a megfelelő távolságot köztünk és a mellettünk haladó autó között" – mondta Bridges, aki szerint a technológia hatalmas lehetőségeket adna a rokkantaknak. "Nem lenne döbbenetes, amikor taxit hívunk egy olyan autó gördülne be, amiben senki nem ül? Nem hangzik tiszta őrültségnek? Pedig az adott technológiával ez könnyen elképzelhető. Sok tekintetben segítenek megváltoztatni a világot"
A mellékelt videofelvétel is bizonyítja a megoldásban rejlő potenciált, a Google azonban hangsúlyozza, hogy még évekbe telhet, mire a köz számára is elérhetővé válik a technológia. "Ezt a tesztet egy műszaki kísérlet gyanánt rendeztük meg, azonban úgy véljük biztató képet adtunk arról, milyen technológia segítheti egy nap a társadalmat, amennyiben megfelelünk a szigorú műszaki és biztonsági szabványoknak"- összegez a Google közleménye.